    Newsgroups: pl.misc.telefonia
    From: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>
    Subject: Re: Czy operator przechowuje treść smsów ?
    <kra664$hrn$1@node2.news.atman.pl> <krb9m7$8eu$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <krbghb$ff5$1@node1.news.atman.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <51d95311$0$1251$65785112@news.neostrada.pl>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <krc27j$4an$1@mx1.internetia.pl>
    Date: 07 Jul 2013 16:13:40 GMT

    Pan John Kołalsky napisał:

    > To Ty chcesz to wszystko przeglądać a nie szukać. Zupełnie inny problem.

    Potrzebowałem szukać. Szukać konkretnych słów, czy ogólniej łańcuchów
    znaków. Ten problem został świetnie rozwiązany w opisany wyżej sposób.

    > Do szukania jest indeks. System plików może indeksować pliki tak samo
    > jak baza danych, że będzie odpowiadał na zapytanie dotyczące zawartości.

    Ten indeks, to przede wszystkim trzeba (trzeba?) najpierw stworzyć. Gdybym
    był jakimś za przeproszeniem koderem od baz danych, to też bym tak gadał
    -- "panie, to trzeba najpierw zorganizować w bazę, projekt zrobić, zespół
    stworzyć, kierownika powołać, dać trzy miesiące czasu itd". Ale to *JA*
    potrzebowałem w tych danych *szukać*. I zrobiłem to w sposób optymalny --
    innymi metodami nie dało się tego zrealizować ani szybciej, ani taniej.

    > Np w katalogu "janek" mogą być wszystkie sms'y Janka a w katalogu
    > "2013-07-07" dzisiejsze sms'y. Zapytanie systemu indeksującego dane
    > będzie statystycznie wielokrotnie szybsze od ich przeglądnięcia.

    Statystycznie, to może będzie szybsze, ale praktycznie dla mnie to nie
    do przyjęcia. Trzymam wszystkie SMS-y w jednym pliku i nie mam problemu
    ze znalezieniem wszystkich "od Janka" albo z "1 marca" (no dobra, niech
    będzie, że maile a nie SMS-y).

    --
    Jarek