eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy można zrealizować prosty algorytm PID w prostym CPLD np:XC9572Re: Czy można zrealizować prosty algorytm PID w prostym CPLD np:XC9572
    From: Konop <k...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czy można zrealizować prosty algorytm PID w prostym CPLD np:XC9572
    Date: Sat, 05 Dec 2009 15:33:22 +0100

    > ponieważ z CPLD dopiero zaczynam trudno mi jest ocenic co wejdzie do takeigo
    > układu a co nie
    > czy jego sasoby pozwolą na stworzenie to o czym my tu piszemy czy nie ?

    Co do CPLD - polecam poeksperymentować :)... ale tak "z góry" oszacować
    wymagania też się da. Podstawowy problem to ilość makrocel, a co za tym
    idzie też przerzutników... Musisz ocenić ile stanów ma obsługiwać
    urządzenie... jeśli robisz licznik - no to potrzebujesz tyle makrocel
    ile bitów ma licznik. Pamiętaj też o preskalerach częstotliwości (jeśli
    byś do czegoś potrzebował ;P) - to też są liczniki. Jeśli potrzebujesz
    buforować stan licznika - to podobnie znów drugie tyle bitów leci...
    jakieś sterowanie - powiedzmy SPI, jeśli typowe - to 8 bitów zużywasz na
    zapamiętanie sygnałów wejściowych/wyjściowych plus 3 bity, żeby policzyć
    do 8 ;)... to takie minimum... więc dla licznika 32 bity z buforowaniem
    i dostępem przez SPI potrzebujesz 75 makrocele... Lub więcej ;) Wszystko
    zależy na ile masz zaawansowaną logikę... w większości przypadków
    wystarczy logika "podpięta" do danej makroceli... Wówczas nie ma
    problemu. Gorzej, gdy któraś funkcja "rośnie"... i jest zależna od dużej
    liczby sygnałów... wtedy logika podłączona do innej makroceli zostaje
    wykorzystana do jakiegoś sygnału "wewnętrznego", albo połączona z logiką
    "sąsiednią" - i wtedy jakby maleje Ci liczba makrocel, którymi
    dysponujesz...
    Tak więc określasz minimum które potrzebujesz i pozostawiasz zapas.
    Warto także wybrać takie układy, które mają swoje większe odpowiedniki
    ;)... Ja się tak kiedyś wkopałem, wziąłem CPLD 64 makrocele w PLC44, nie
    starczyło miejsca i psikus, wersji 128 makrocel nie można było dostać w
    tej obudowie ;)... Warto projekt (prototyp) zrobić w większym układzie,
    gdy przejdzie testy, można śmiało w programie eksperymentować w który
    układ kod się wciśnie, a w który nie i później stosować już mniejszy
    (tańszy) układ...

    Pozdrawiam
    Konop

    PS Oczywiście makrocele to nie wszystko... miałem projekt, który
    "wchodził" w ukłąd XCR3064 (64 makrocel), a nie wchodził w układ
    XC9072XL (72 makrocele)... ale nie będę Cię zamęczać szczegółami ;)...