  • 101. Data: 2024-06-11 10:26:01
    Temat: Re: Czy można zaparkować w tym miejscu?
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 10 Jun 2024 20:00:36 +0200, w <v47f06$ufh$11@news.chmurka.net>, Robert
    Wańkowski <r...@w...pl> napisał(-a):

    > Gdzie tak napisano? Bo tu stoi co innego:
    > 1.
    > Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    > [...]
    >
    > 4)
    > na jezdni wzdłuż linii ciągłej oraz w pobliżu jej punktów krańcowych,
    > jeżeli zmusiłoby to innych kierujących pojazdami wielośladowymi do
    > najeżdżania na tę linię;

    Między ", jeżeli" a kropką.

  • 102. Data: 2024-06-11 10:31:17
    Od: Mateusz Bogusz <m...@o...pl>

    On 11.06.2024 10:18, r...@k...pl wrote:
    > Masz znaki przez każdym wyjazdem z pola?
    > Czy te znaki są teraz z nami w pokoju?

    Można zaparkować własne, np. tak
    https://www.google.com/maps/@51.7397874,19.4583794,3
    a,48y,27.05h,85.82t/data=!3m7!1e1!3m5!1stjYbJDFRyQV9
    FiUACLkPoA!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.goo
    gleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DtjYbJDFRyQV9
    FiUACLkPoA%26cb_client%3Dmaps_sv.share%26w%3D900%26h
    %3D600%26yaw%3D27.05261696529152%26pitch%3D4.1819205
    42045859%26thumbfov%3D90!7i16384!8i8192?coh=205410&e
    ntry=ttu

    Wystarczy wydrukować "DROGA WEWNĘTRZNA" ;-)

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 103. Data: 2024-06-11 15:26:14
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.06.2024 o 10:18, r...@k...pl pisze:

    > Masz znaki przez każdym wyjazdem z pola?

    Mam pierwszeństwo na głównej. Jaka by tam nie była droga poprzeczna to
    będę miał pierwszeństwo. Na wyjeździe z pola też nie muszę mieć znaku bo
    nigdy pierwszeństwa nie dostałem. Dalej, nie muszę mieć znaku po
    wjeździe na główną bo skoro byłem na podporządkowanej to teraz jestem na
    tej z pierwszeństwem.

    > Czy te znaki są teraz z nami w pokoju?

    Błogosławieni którzy ...

  • 104. Data: 2024-06-11 16:22:27
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 11 Jun 2024 15:26:14 +0200, io wrote:

    > Mam pierwszeństwo na głównej. Jaka by tam nie była droga poprzeczna to
    > będę miał pierwszeństwo.

    Nie wszystkie są główne.

    > Na wyjeździe z pola też nie muszę mieć znaku bo
    > nigdy pierwszeństwa nie dostałem.

    Pierwszeństwo może wynikać z prawej strony.

    > Dalej, nie muszę mieć znaku po
    > wjeździe na główną bo skoro byłem na podporządkowanej to teraz jestem na
    > tej z pierwszeństwem.

    A jak nie było znaku, to nie wiesz.

    I tu jest małe zamieszanie:
    -główną można oznakować tylko na początku i koncu,
    -wjeżdzając z podporządkowanej, można domniemywać, że wjezdzasz na
    główną.
    -ale juz poza miastem, znak podporządkowania stoi, a droga poprzeczna
    ma pierwszeństwo tylko na tym jednym skrzyżowaniu.

    -jak masz jakies wyjazdy z pola, drogi wewnętrzne, itp - to nie muszą
    być dobrze oznakowane, i znów nic nie wiesz.

    J.

  • 105. Data: 2024-06-11 18:24:16
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Jun 2024 15:26:14 +0200, w <v49jam$h5t$1@news.chmurka.net>, io
    <i...@o...pl.invalid> napisał(-a):

    > Mam pierwszeństwo na głównej.

    Ulica główna to pojęcie nieznane w PoRD.

    > Jaka by tam nie była droga poprzeczna to
    > będę miał pierwszeństwo.

    Cmentarze...

    > Na wyjeździe z pola też nie muszę mieć znaku bo
    > nigdy pierwszeństwa nie dostałem.

    Zwłaszcza, że to niepubliczna :D

  • 106. Data: 2024-06-11 18:24:34
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Tue, 11 Jun 2024 16:22:27 +0200, w
    <1wz5iflk81spr$.1dhcxt3692svj.dlg@40tude.net>, "J.F"
    <j...@p...onet.pl> napisał(-a):

    > I tu jest małe zamieszanie:
    > -główną można oznakować tylko na początku i koncu,

    Nie jest to prawda.

  • 107. Data: 2024-06-11 19:08:09
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.06.2024 o 16:22, J.F pisze:

    > Nie wszystkie są główne.

    > Pierwszeństwo może wynikać z prawej strony.

    No ale to właśnie mowa o tym by tak nie było. Bo też w praktyce tak nie
    jest. Zmiany pierwszeństwa są znakowane.

> [...]
    > -ale juz poza miastem, znak podporządkowania stoi, a droga poprzeczna
    > ma pierwszeństwo tylko na tym jednym skrzyżowaniu.

    Ale to 'ustąp' ma. Wszędzie, gdzie zmienia się pierwszeństwo masz znak.
    Ale jak się nie zmienia to nie masz.

    > -jak masz jakies wyjazdy z pola, drogi wewnętrzne, itp - to nie muszą
    > być dobrze oznakowane, i znów nic nie wiesz.

    Nie wiesz, że nie nabyłeś pierwszeństwa? Jak to?

  • 108. Data: 2024-06-11 19:09:20
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 16:22, J.F pisze:

    > -jak masz jakies wyjazdy z pola, drogi wewnętrzne, itp - to nie muszą
    > być dobrze oznakowane, i znów nic nie wiesz.

    W drugą stronę też jest problem:

    https://www.google.pl/maps/@52.2921582,20.9380882,3a
    ,75y,68.19h,73.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1s08fPrzv4RDpbR
    xPUWRA1uw!2e0!7i16384!8i8192?coh=205409&entry=ttu

    Skrzyżowanie czy nie?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 109. Data: 2024-06-11 19:14:12
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 11.06.2024 o 18:24, r...@k...pl pisze:

    > Ulica główna to pojęcie nieznane w PoRD.

    A ja o kodeksowej pisałem? I w ogóle coś o kodeksie? Chyba nie
    zrozumiałeś przesłania.

    > Cmentarze...

    > Zwłaszcza, że to niepubliczna :D

    No piszę, że 'nieskrzyżowania' nie mają sensu. Nikt nie będzie sprawdzał
    ksiąg wieczystych by się dowiedzieć jak jechać. Spojrzy na znaki i tyle.
    Może jakieś systemy automatyczne by mogły patrzeć w księgi, ale moim
    zdaniem, jeszcze długo będziemy jeździć samodzielnie.

  • 110. Data: 2024-06-11 20:01:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 11.06.2024 o 10:23, r...@k...pl pisze:

    > W jaki sposób?

    W taki sam sposób jak tą renówkę z maps. Tam ciągle ktoś parkował. I...
    od kiedy przebudowali skrzyżowanie że jest konkretny wyjazd z asfaltu
    wyglądający jak ulica... to przestali. Przynajmniej "jeden samochód" od
    skrzyżowania jest pusto.

    > Przecież ci udowodniono wielopoziomowo.
    > 1. Brak drogi wewn.
    > 2. Oznakowanie na jezdni (linie zatrzymania).
    > 3. Oznakowanie na jezdni (ciągła).
    > 4. Nawet jeden znak, ale pewnie jechałeś z drugiej strony ;)

    Oczywiście możesz uznać, że nie ma potrzeby robienia czytelnego i
    zgodnego z rozporządzeniem oznakowania, ale... chyba jednak jest - po to
    napisano rozporządzenie.

    > ???

    Mnie nie pytaj:P

    § 2. Nie popełnia wykroczenia sprawca czynu zabronionego, jeżeli nie
    można mu przypisać winy w czasie czynu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!