  • 11. Data: 2013-08-09 14:39:50
    Temat: Re: Czy mozna zabalkowac nr imei w ue
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Przemysław Kowalik <p...@A...pl> wrote:

    > Producent chyba nie - przecież gdy telefon przestaje działać, w jego
    > miejsce trzeba kupić nowy ;-).

    Inaczej - producent nie ma interesu w zablokowaniu. Okradziony i tak kupi
    nowy ;-)

    > Op też niekoniecznie. Nowy użytkownik skradzionego/zgubionego telefonu
    > będzie raczej na pewno używał innego sima i często (a w przypadku utraty
    > fona za granicą to na pewno) od innego opa.

    Ale globalnie wszyscy wyjdą na zero. Kradzieże i zagubienia to nie są
    pojedyncze przypadki.

  • 12. Data: 2013-08-09 16:12:32
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Czy mi sie wydaje czy ustawa przewiduje wspolprace operatorow w tym zakresie ?

    Krajowych i owszem.

    Proszę, nie rób hałasu na poziomie unijnym, bo gotowi to wprowadzić ;-)

  • 13. Data: 2013-08-09 17:10:06
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" napisał w wiadomości
    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:
    >Krajowych i owszem.
    >Proszę, nie rób hałasu na poziomie unijnym, bo gotowi to wprowadzić
    >;-)

    Czemu nie ?

    Ale ...

    2. Operator ruchomej publicznej sieci telekomunikacyjnej jest
    obowiązany do:
    1) uniemożliwienia używania w jego sieci skradzionych
    telekomunikacyjnych urządzeń końcowych;
    2) przekazywania informacji identyfikujących skradzione
    telekomunikacyjne urządzenia końcowe innym operatorom ruchomych
    publicznych sieci tele-komunikacyjnych w celu realizacji przez nich
    czynności, o których mowa w pkt 1

    i nigdzie tu nie pisze ze tylko krajowych :-)

    J.

  • 14. Data: 2013-08-09 18:38:00
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > i nigdzie tu nie pisze ze tylko krajowych :-)

    Polskie prawo, w odróżnienia od amerykańskiego, zakłada jurysdykcję
    krajową, a nie w całym wszechświecie ;-)

  • 15. Data: 2013-08-09 18:40:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    >Polskie prawo, w odróżnienia od amerykańskiego, zakłada jurysdykcję
    >krajową, a nie w całym wszechświecie ;-)

    Ale my som w Unii :-)

    Poza tym jurysdykcji szerokie pojmowanie nie narusza - to _krajowy_
    operator jest zobowiazany do blokowania skradzonych ... gdziekolwiek,
    i informowania innych operatorow ... tez gdziekolwiek.

    J.

  • 16. Data: 2013-08-10 12:34:48
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F" <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Ale my som w Unii :-)

    To by była regulacja unijna, nie krajowa

  • 17. Data: 2013-08-10 12:56:36
    Od: John Kołalsky <j...@k...invalid>

    Użytkownik "Maciej Bebenek" <m...@t...waw.pl>

    > To by była regulacja unijna, nie krajowa

    Przecież krajowa zawiera unijne

  • 18. Data: 2013-08-10 13:22:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 12:34:48 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):

    > To by była regulacja unijna, nie krajowa

    no nie calkiem, bo na poczatku ustawy masz wypisane ktore dyrektywy
    realizuje.

    Swoboda nam sie zmniejszyla, ale rece wydluzyly :-)

    O skradzionych telefonach chyba zadnej dyrektywy unijnej nie ma ?
    Ale ustawa mowi tylko "skradzionych", a to nie ogranicza do terenu
    kraju :-)

    J.

  • 19. Data: 2013-08-10 13:34:23
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote:

    > O skradzionych telefonach chyba zadnej dyrektywy unijnej nie ma ?

    Na szczęscie nie ;-)

    > Ale ustawa mowi tylko "skradzionych", a to nie ogranicza do terenu
    > kraju :-)

    Ale ustawa obowiązuje na terenie kraju, więc z automatu zawęża zakres
    obowiązywania.

  • 20. Data: 2013-08-10 13:42:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 10 Aug 2013 13:34:23 +0200, Maciej Bebenek napisał(a):
    > Na szczęscie nie ;-)

    Czemmu na szczescie ?

    > Ale ustawa obowiązuje na terenie kraju, więc z automatu zawęża zakres
    > obowiązywania.

    do krajowych operatorow.
    A "skradziony" jest skradziony, podobnie jak np "homologowany".

    J.