  • Data: 2017-07-04 16:46:48
    Temat: Re: Czy mi się przyśniło, czy były kiedyś takie bateryjki?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Michał Jankowski" napisał w wiadomości grup
    W dniu 04.07.2017 13:57, J.F. pisze:

    >W jakim sensie odwrotnie? Gdyby z dwóch typów baterii w sklepach
    >zostały
    >te większe, to d..a.
    >A tak - każde urządzenie fabrycznie przewidziane do 6F25 możesz
    >zasilać
    >z dostępnych na rynku 6F22, więc na te większe nie było popytu.

    A to niekoniecznie - skoro sa urzadzenia na wieksze baterie, to
    powinni ludzie wieksze baterie kupowac.
    Choc oczywiscie moga i mniejsze.

    Cos mi chodzi po glowie, ze one byly 1.5x drozsze ... i 1.5x
    pojemniejsze.
    Moze cena przegraly :-)

    Ale jeszcze musialy jakos wejsc na rynek. Do urzadzenia na mala
    bateryjke nie wejda, wiec musialy wejsc jeszcze dawniej i byc
    popularne.

    http://www.ericwrobbel.com/collections/batteries.htm
    Nie widze takiej, ale dwie ciekawostki widze - na gornym zdjeciu jest
    okragla, z takim koncowkami - ale z dwoch stron.

    A w srodku z takimi koncowkami wiele baterii anodowych na 45V.
    Troche wieksze, ale uklad zaciskow byl juz widac popularny.

    telefonu-tap-67

    >To jest chyba jakaś literówka...

    Na zdjeciu widac na plastiku ... kiepsko widac.

    >Przy czym chodzi o kształt pojedynczego ogniwa. Dlatego 6F22 i 6LR61
    >wyglądają tak samo, ale jedna to jest stos sześciu prostokątnych
    >tabletek, a druga to sześć 'paluszków' ułożonych obok siebie w
    >układzie 2x3.

    No fakt.
    Ale wsadzac prostokatne ogniwa w okragla rure ? Glupie to :-)

    J.