  • Data: 2015-12-11 11:38:56
    Temat: Re: Czy mandat sie nalezy?
    Od: ToMasz <t...@p...fm.com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 11.12.2015 o 10:18, Czesław Wiśniak pisze:

    > Z opisu słusznie dostałeś mandat, czyli nie przepuściłeś pieszego
    > znajdującego się na przejściu. Wymusiłeś pierwszeństwo.

    ja dzisiaj mam słabszy dzień. przytoczcie proszę przepisy. O ile ja
    wiem, jeśli pieszy jest już na przejściu, to kierowca ma obowiązek się
    zatrzymać. ale wtedy działa przepis o... tu mi brakuje wiedzy
    prawniczej. ale samo wymuszenie pierwszeństwa jest wtedy ( bardzo
    ogólnie), gdy ten na kim wymuszamy musi zmienić kurs lub prędkość. Teraz
    pytanie trochę do Wchpikusa torochę do znawców przepisów. czy nie
    zatrzymanie sie na pasach, to to samo co wymuszenie pierwszeństwa?
    Dlamnie nie, jak jest w przepisach? Ma to znaczenie tylko wtedy gdy
    wartość mandatu jest różna, bo inaczej - nawet nie szukajcie.
    ToMasz