  • 81. Data: 2013-12-06 19:35:33
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sqlwiel,

    > Bo ten poprzedni też nie stanie nagle "jak wryty" choćby się zesrał.

    Poprzedni już może stać rozsmarowany na kimś.

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 82. Data: 2013-12-06 19:50:39
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    > Poprzedni już może stać rozsmarowany na kimś.

    A nie próbował hamować? Dlaczego?

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 83. Data: 2013-12-06 19:57:03
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 19:50, sqlwiel pisze:

    > A nie próbował hamować? Dlaczego?

    A co to zmienia? Może próbował...

  • 84. Data: 2013-12-06 20:03:49
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 19:29, J.F pisze:

    > Jakby byl niebezpieczny, to by wymagano wiecej :-P

    Pierniczysz - bezpieczny to ma zachować kierowca, a minimalny
    wymagany przez prawo ma zapewnić pewien margines bezpieczeństwa
    i nauczyć kierowców jego stosowania.

    > No dobra, okolicznosci moga byc takie ze droga hamowania wyniesie
    > kilometr, i co - takiego wymagac ? :_)

    Wymagać tego co napisałem powyżej i co prawo przewiduje - odstępu
    w zależności od warunków.

  • 85. Data: 2013-12-06 20:19:42
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-06 19:57, Artur Maśląg pisze:

    > A co to zmienia? Może próbował...

    Więc ten, który ma w niego walnąć, ma trochę więcej na hamowanie, niż
    wynosiła odległość między nimi, gdy jeszcze jechali. Chyba, że odległość
    była tak duża, że ten z tyłu go nie widział.

    Tłumaczę, jak blondynce: Jedzie samochód A, 65m za nim samochód B. Oba
    130km/g. Kierujący A dostrzega przeszkodę (zwalone drzewo, karambol, czy
    TIRa w poprzek, czy zderzające się właśnie samochody). Powiedzmy, że z
    odległości 100m (w końcu to autostrada). Zaczyna hamować. Kierowca B
    widzi hamowanie A i po ok. 0.5s też zaczyna hamować. Pojazd A nie stanie
    "jak wryty", chyba, że spadł na niego kamień z kosmosu o wadze 100 ton.
    Będzie hamował przez 20m - to B też zahamuje na 20m + 0.5s. Będzie
    hamował 80m - to B będzie miał te 80 + 65 - 20 (pół sekundy z prędkością
    130) = 125m.

    Mam dziwne wrażenie, że na tej grupie umiłowanie do pyskówek i sprzeczek
    jest znacznie silniejsze, niż szacunek dla logiki.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 86. Data: 2013-12-06 20:37:37
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    W dniu 2013-12-06 07:34, J.F. pisze:
    >Te jak Niemcy jeżdżą.

    Skleroza ci juz widac dokucza :-P
    Zawsze uczciwie pisalem - co zaobserwowalem, to pisalem.

    >Mylisz się - niczego takiego nie pisałeś. Sugerowałeś, że nie
    >kupujemy opon premium, a Niemcy tylko na takich w zasadzie jeżdżą.

    Sugerowalem ze u nas klient raczej wybiera tania opone - i te 60% o
    tym swiadczy.
    A moze nawet 80, bo tych premium to tylko 20%.

    I sugerowalem ze Niemiec raczej wybiera opone dobre marki opone.
    Tzn dobrej marki u nas, bo u nich to przecietna marka byla.
    Zawsze jezdzil np na Conti, kosztuja niedrogo, to co bedzie zmienial,
    skoro opony sa dobre i tanie.

    >Pokaż może statystyki niemieckie, skoro nieprawda się okazało na
    >na podstawie danych sprzed 7 lat Twoje twierdzenie o Polsce.

    Takis pewny ze sie myle ? To co to sa opony "premium", jak ich szukac,
    skad wiedziec ze sie takich nie-/kupilo ?

    Nie potrafie znalezc danych z Europy. Moze i sie myle co do Niemiec,
    ale wolabym dane zobaczyc. Tylko czemu Niemcy mieliby kupic jakies
    Debice, Savy, czy Ceaty, skoro ich nawet ADAC nie poleca.
    .
    Za to np u Michelina mozna wyczytac
    "By country, markets recovered in Southern Europe from their historic
    prior-year lows, with demand rising 1% in Italy and 3% in Spain.
    They were almost stable in the United Kingdom (up 1%) and flat in
    France (0%),
    but declined in Germany (by 10%) and Central Europe (down 8%, of which
    19% in Poland)."

    Tylko ... nadal nic nie wiadomo - Polacy wola Nexena i Debice zamiast
    Michelina, czy wola Continentala nad Kormorana ? :-P

    >Na obecną chwilę to bazujesz tylko na swoich podejrzeniach, które
    >pasują do twojej teorii, a nie do faktów. Piszesz coś o Kormoranach,
    >ale nawet się nie zająknąłeś o markach, których nie znasz, a są
    >obecna na tamtym rynku w segmencie np. budżet.

    Wypowiedz byla polskiego przedstawiciela Michelina.
    Zgadywac tylko moge co on uwaza za "premium", a co za "budget".

    >Osobiście mogę
    >podejrzewać, że udział segmentu premium jest w Niemczech wyższy
    >(i wcale mnie to by nie zdziwiło).

    Ale jak ja podejrzewam ze udzial premium jest w Niemczech wyzszy, to
    sie klocisz :-P
    A co Ty uwazasz za segment premium ?

    Przy najblizszej okazji postaram sie zajrzec do gumiarza gdzies w
    Niemczech i zobaczyc co poleca.
    Ale ... ot np pierwszy strzal z Hannoveru

    https://maps.google.pl/maps?hl=pl&gbv=1&ie=UTF-8&q=H
    annover+reifen
    http://www.reifenhandel-hannover.de/index.php?show=r
    eifensuche
    - ci w rozmiarze R15 to jeden model debicy maja
    http://shop.vergoelst.de/
    http://www.reifenprofi-service.de/reifen/pkw/
    http://www.reifen10.com/
    - i oni dopiero maja wybor wynalazkow :-)

    >Pokaż te statystyki i nie kombinuj jak koń pod górę.

    tylko skad ? nie chwala sie.

    >W testach nie ma mnóstwa opon, a jednak są obecne na rynku.

    >Po autostradzie? To jakiś wyczyn? Jak się ma samochód w przyzwoitym
    >stanie, dobre opony i dobrą drogę to jaki widzisz problem?

    W tym ze moze ktos droge zajechac, ze moze padac mocniej na zakrecie

    J.

  • 87. Data: 2013-12-06 20:57:13
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 20:19, sqlwiel pisze:

    > Więc ten, który ma w niego walnąć, ma trochę więcej na hamowanie, niż
    > wynosiła odległość między nimi, gdy jeszcze jechali. Chyba, że odległość
    > była tak duża, że ten z tyłu go nie widział.

    Przyjmujesz sobie dość wygodne założenia, ale niestety nieprawdziwe.

    > Tłumaczę, jak blondynce:

    To zdaje się dokładnie odpowiada Twojemu stwierdzeniu:
    "
    > Mam dziwne wrażenie, że na tej grupie umiłowanie do pyskówek i sprzeczek
    > jest znacznie silniejsze, niż szacunek dla logiki.
    ".
    Na szczęście zazwyczaj blondynki są inteligentniejsze niż takie
    głupie wtręty :>

> [...]
    > Będzie hamował przez 20m - to B też zahamuje na 20m + 0.5s. Będzie
    > hamował 80m - to B będzie miał te 80 + 65 - 20 (pół sekundy z prędkością

    Bardzo sprytnie spróbowałeś sobie zmienić dane wejściowe, ale IRL
    to sytuacja będzie wyglądała następująco - ten pierwszy mając 100m
    do przeszkody rozpoczyna hamowanie i zajmie mu w warunkach przyzwoitych
    i normalnej reakcji jakieś ~134 metry, czyli pierdyknie w przeszkodę
    z prędkością ~80km/h. Przyjmuje opóźnienie 7,5 m/s2 - suchy asfalt,
    wilgotny beton, reakcja kierowcy ~0,8 sekundy (a nie jak mistrzowie
    w testach 0,4) i 0,5 sekundy na czas zadziałania hamulców.
    Ten drugi jest w odległości ~165 metrów - gdyby nawet przyjąć,
    że zareaguje od razu na światła stopu tego z przodu to zapalą się
    one po ~0,8+~0,1, czyli po przebyciu 32 metrów, co daje już 165-32=
    133 metry. Gdyby od razu zaczął hamowanie w schemacie przyjętym
    dla pierwszego, to na zatrzymania poświęci również ~134 metrów
    co być może pozwoli na zatrzymanie bez szkód własnych.
    Sytuacja wręcz idealna i bardzo teoretyczna - niestety pierwszy mógł
    hamować później, źle ocenić sytuacją itd.

    > Mam dziwne wrażenie, że na tej grupie umiłowanie do pyskówek i sprzeczek
    > jest znacznie silniejsze, niż szacunek dla logiki.

    To staraj się szanować logikę i zostaw pyskówki :P

  • 88. Data: 2013-12-06 21:21:30
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 20:37, J.F pisze:

    > Skleroza ci juz widac dokucza :-P

    Nic mi nie dokucza.

    > Zawsze uczciwie pisalem - co zaobserwowalem, to pisalem.

    Nie piszesz uczciwie - wiele rzeczy przemilczysz, część
    przeinaczysz, a później twierdzisz, że to w zasadzie zgodne
    z tym co napisałeś.

    ^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Sugerowalem ze u nas klient raczej wybiera tania opone - i te 60% o tym
    > swiadczy.
    > A moze nawet 80, bo tych premium to tylko 20%.

    Sofistyka (C) J.F. - masz podkreślone. Mowa była o segmencie
    premium, czy wyborze "z gornej polki klasy sredniej".

    > Takis pewny ze sie myle ? To co to sa opony "premium", jak ich szukac,
    > skad wiedziec ze sie takich nie-/kupilo ?

    Poproszę o statystyki niemieckie, a jak nie wiesz co to "premium"
    czy "z gornej polki klasy sredniej" to w testach ADAC jest to
    opisane.

> [...]
    > ale wolabym dane zobaczyc. Tylko czemu Niemcy mieliby kupic jakies
    > Debice, Savy, czy Ceaty, skoro ich nawet ADAC nie poleca.

    Mają tam różne inne marki, które są na naszym rynku nieobecne. Zresztą
    nie tylko w zakresie ogumienia. A testy ADAC? Cóż, ludzie nie tylko
    nimi żyją, co pokazują np. testy fotelików czy milionów innych rzeczy.

    (...)

    > Ale jak ja podejrzewam ze udzial premium jest w Niemczech wyzszy, to sie
    > klocisz :-P

    Powyżej już pokazałem, że nie pisałeś o różnicach w udziale, a o tym,
    że Polacy nie kupią opon z segmentu premium w przeciwieństwie do
    Niemców. O kłótniach to tylko Ty tak naprawdę piszesz i to pewnie
    dlatego, że argumenty Ci przez ręce przeciekają.

    > A co Ty uwazasz za segment premium ?

    Ja? Nie chodzi o mnie, a o podział opon. Pisze o tym ADAC,
    przedstawiciel Michelina też to chyba wyjaśnił.

> [...]
    > http://www.reifenprofi-service.de/reifen/pkw/
    > http://www.reifen10.com/
    > - i oni dopiero maja wybor wynalazkow :-)

    Jakie to wynalazki - są np. TIGAR-y i cała masa opon do wyboru.
    To ja raczej sądzę, że Ty znasz mało marek opon i stąd czasem
    zdziwienie.

    > tylko skad ? nie chwala sie.

    Ha, ha, ha :)

  • 89. Data: 2013-12-06 22:59:16
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Fri, 06 Dec 2013 21:21:30 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Poproszę o statystyki niemieckie, a jak nie wiesz co to "premium"
    > czy "z gornej polki klasy sredniej" to w testach ADAC jest to
    > opisane.

    w 2013 nie bylo, w 2012 nie bylo, wiec twoja kolej - gdzie jest
    opisane ?

    > Ja? Nie chodzi o mnie, a o podział opon. Pisze o tym ADAC,
    > przedstawiciel Michelina też to chyba wyjaśnił.

    Zadalem sobie wczesniej trud wejscia na Michelin.de, i zadnego
    "premium" nie ma tam do wyboru :-)

> [...]
    >
    > Jakie to wynalazki - są np. TIGAR-y i cała masa opon do wyboru.
    > To ja raczej sądzę, że Ty znasz mało marek opon i stąd czasem

    Nie chodzi o to ile znam opon, tylko ze Niemiec ktory podjedzie do
    pierwszych trzech warsztatow wielkiego wyboru nie ma.
    I kupi opony jednej z uznanych i popularnych marek, nawet jakby mial
    ochote zaryzykowac jakch wynalazek, bo go po prostu nie oferuja.

    Tak czy inaczej - mam podejrzenia granczace z pewnoscia ze u Niemcow
    latwiej spotkac Micheliny czy Conti, niz Debice czy Kormorany.
    A jak to wplywa, to widac na testach ADAC :-P

    > Ha, ha, ha :)

    Znalazles jakies ? To sie pochwal.

    J.

  • 90. Data: 2013-12-06 23:12:21