  • 71. Data: 2013-12-06 13:27:52
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości
    W dniu 2013-12-05 22:54, J.F. pisze:
    >To wolę być kapeluszem, niż uważać, że przy 130km/h wystarczy mi 80
    >metrów.

    ale wystarczy. Plus ~36m reakcje, jesli trwa sekunde.
    Nawet Niemcy przy 130 wymagaja zaledwie 65m odstepu.

    No dobra - zauwazenie niebezpiecznej sytuacji w mgielce moze trwac
    troche dluzej.
    Ale im blizej jedziesz, tym latwiej zauwazyc ze ten przed toba wcisnal
    hamulec :-P

    J.

  • 72. Data: 2013-12-06 14:03:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    J.F wrote:

    > Ale im blizej jedziesz, tym latwiej zauwazyc ze ten przed toba wcisnal
    > hamulec :-P

    Analizując to wszystko to, co już napisano w tym wątku
    wychodzi, że najbezpieczniej jest jednak jechać tak szybko,
    żeby żadna kolizja nie miała szansy zdarzyć się przed nami...

  • 73. Data: 2013-12-06 14:06:51
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-06 13:27, J.F pisze:

    > ale wystarczy.

    Nie wystarczy.

    > Plus ~36m reakcje, jesli trwa sekunde.

    O, to droga hamowania nagle się zrobiła netto, a nie z czasem reakcji
    itd.?

    > Nawet Niemcy przy 130 wymagaja zaledwie 65m odstepu.

    A Francuzi 73m, a tak naprawdę to powyższe stwierdzenie może
    wprowadzać w błąd innych i zastanawiam się, czy nie jest to celowy
    zabieg z Twojej strony - niemieckie przepisy mówią, o utrzymaniu
    *minimalnego* odstępu między jadącymi samochodami na autostradzie,
    który określają na połowę prędkości, Francuzi mówią o 2 sekundach.
    *Minimalny* - poniżej tego są mandaty. Nie znaczy to jeszcze, ze
    bezpieczny - to już zależy od okoliczności. Poza tym ten wcześniej
    zazwyczaj dalej się porusza, więc mamy większą odległość/drogę do
    wytracenia prędkości.

    > No dobra - zauwazenie niebezpiecznej sytuacji w mgielce moze trwac
    > troche dluzej.

    Zobaczysz, po... albo i nie zobaczysz.

    > Ale im blizej jedziesz, tym latwiej zauwazyc ze ten przed toba wcisnal
    > hamulec :-P

    Zauważyć - być może. Pytanie co później...

  • 74. Data: 2013-12-06 16:25:08
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-06 13:27, J.F pisze:

    > ale wystarczy. Plus ~36m reakcje, jesli trwa sekunde.
    > Nawet Niemcy przy 130 wymagaja zaledwie 65m odstepu.

    Bo ten poprzedni też nie stanie nagle "jak wryty" choćby się zesrał.

    > Ale im blizej jedziesz, tym latwiej zauwazyc ze ten przed toba wcisnal
    > hamulec :-P
    Najłatwiej, jak <1m :)

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 75. Data: 2013-12-06 17:15:52
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "sqlwiel" <"nick"@googlepoczta.com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Bo ten poprzedni też nie stanie nagle "jak wryty" choćby się zesrał.

    A założysz się?
    Wystarczy że walnie w karambol przed nim.....

  • 76. Data: 2013-12-06 18:18:33
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 16:25, sqlwiel pisze:

    > Bo ten poprzedni też nie stanie nagle "jak wryty" choćby się zesrał.

    Patrząc choćby po karambolu, który wątek rozpoczął - niestety może,
    a konsekwencje znamy:(

  • 77. Data: 2013-12-06 18:23:44
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 2013-12-06 16:25, sqlwiel wrote:

    > Bo ten poprzedni też nie stanie nagle "jak wryty" choćby się zesrał.

    A tu byś się zdziwił, jeśli to osobówka to skarambolowanego tira za
    wiele nie przesunie;)

    Zresztą jechałem kiedyś za dostawczakiem - padało jak cholera więc sobie
    pomyślałem, że spasuje i nie będę zapierdalał, a spokojnie 90 prawym
    pasem pojadę. No i jechałem za dostawczakiem. Mignął lewym kierunkiem i
    zamiast niego zobaczyłem stojącą karetkę. Tak więc "jak wryty" może i
    nie stanie, ale to też gwarancji nie daje.

    PS - sytuację uratował mi gość na lewym pasie, który chyba widział
    wczesniej do czego to dąży i mnie zstapił w myśleniu, zwalniając
    wcześniej i robiąc mi miejsce. Od tamtego czasu taki kozak co do drogi
    hamowania to już nie jestem;)

    Człowiek uczy się na błędach i dobrze jak niczego i nikogo po drodze nie
    rozpierdoli. A ci, co są takie kozaki, to albo są naprawdę świetnymi
    kierowcami, albo jeszcze się nie nauczyli. Cóż w kraju w którym 99%
    kierowców płci męskiej uważa że jeżdzi znacznie lepiej niż średnia...

    Shrek.

  • 78. Data: 2013-12-06 18:46:45
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2013-12-06 07:34, J.F. pisze:

    > ktore ?
    > Ze zdarzalo mi sie jechac 200/100 za niemcem ?
    > No, zdarzalo.

    Te jak Niemcy jeżdżą.

    -zimowych/

    > Ciekawe.
    > Ale potwierdza co pisalem - 60% jezdzi na budzetowych oponach.

    Mylisz się - niczego takiego nie pisałeś. Sugerowałeś, że nie
    kupujemy opon premium, a Niemcy tylko na takich w zasadzie jeżdżą.
    Pokaż może statystyki niemieckie, skoro nieprawda się okazało na
    na podstawie danych sprzed 7 lat Twoje twierdzenie o Polsce.

    > A biorac pod uwage ze Michelin produkuje Kormorany, to chyba to jest
    > wlasnie "budzet" :-)
    > A to co oni nazywaja "Premium" to podejrzewam ze jest w miare
    > normalnoscia w Niemczech.

    Na obecną chwilę to bazujesz tylko na swoich podejrzeniach, które
    pasują do twojej teorii, a nie do faktów. Piszesz coś o Kormoranach,
    ale nawet się nie zająknąłeś o markach, których nie znasz, a są
    obecna na tamtym rynku w segmencie np. budżet. Osobiście mogę
    podejrzewać, że udział segmentu premium jest w Niemczech wyższy
    (i wcale mnie to by nie zdziwiło).

    > Ale to dane z 2006 - a potem przyszedl kryzys i Polacy zaczeli
    > bardziej oszczedzac. Niemcy zreszta tez.

    Tu akurat pudło - w Polsce udział segmentu premium systematycznie
    wzrasta i ciężko mówić o kryzysie.

    > Chociaz ... tu jakies dane z 2010
    > http://www.rp.pl/artykul/630712.html
    > Z jednej strony - niby kupujemy coraz lepsze opony, z drugiej -
    > chinczycy zdobyli juz 20% rynku (choc czesc moze byc uznanych marek,
    > tylko z Chin). No chyba ze jeszcze inaczej - 20% to z chin,
    > a wsrod pozostalych 80% 48% to tanie marki.

    Pokaż te statystyki i nie kombinuj jak koń pod górę.

    > Wynalazki. Nigdy ich nie kupowali, to wynalazki :-)
    > I jak widac "nie godne polecenia". A jednak ktos je kupuje.

    W testach nie ma mnóstwa opon, a jednak są obecne na rynku.

    > Skoro nie wyrywa, to nie wiem, logiczne :-)

    Nie masz skali porównawczej - to się udało ustalić.

    > A u Niemcow jakby nikt ... leje jak cebra, a oni wszyscy 120-140 ...

    Po autostradzie? To jakiś wyczyn? Jak się ma samochód w przyzwoitym
    stanie, dobre opony i dobrą drogę to jaki widzisz problem?

  • 79. Data: 2013-12-06 19:24:15
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał

    >Patrząc choćby po karambolu, który wątek rozpoczął - niestety może,
    >a konsekwencje znamy:(

    Ale to by musial byc calkiem slepy lub zajety obsluga telefonu, zeby
    nic nie dostrzec wczesniej.
    A jak on ma tez 65m i zacznie hamowac w pewnej odleglosci od
    przeszkody, to ten za nim ma juz 130m ..

    J.

  • 80. Data: 2013-12-06 19:29:56
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >*Minimalny* - poniżej tego są mandaty. Nie znaczy to jeszcze, ze
    >bezpieczny - to już zależy od okoliczności.

    Jakby byl niebezpieczny, to by wymagano wiecej :-P

    No dobra, okolicznosci moga byc takie ze droga hamowania wyniesie
    kilometr, i co - takiego wymagac ? :_)

    >Zobaczysz, po... albo i nie zobaczysz.

    No wiesz ... z jednej strony mamy te karambole po 100 pojazdow (a tak
    naprawde to chyba trzy po 30), z drugiej - jakby tak kazda mgla robila
    karambol, to by byly codziennie :-)

    >Zauważyć - być może. Pytanie co później...

    On hamuje, ty hamujesz, odleglosc sie zmniejsza, ale ciagle
    bezpieczna.
    Gorzej jak on gwaltownie staje na przeszkodzie.

    J.