  • 61. Data: 2013-12-05 16:00:52
    Temat: Re: Autopiloty Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2013-12-05 15:06, AZ pisze:

    > No i jak on z tym rozpoznawaniem w tej mgle pojedzie? ;-)

    Są organa, które widzą przez mgłę :) A jak będzie wpuszczony drut, to
    już w ogóle luzik. Pozycję pojazdu ustali się +-5cm na boki i +- 50cm
    przód-tył. Zmierzy prędkość i promille u kierowcy, wyśle mu się
    komunikat głosowy, żeby ekierkę schował itp.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 62. Data: 2013-12-05 19:43:05
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Thu, 05 Dec 2013 08:35:06 +0100, sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>
    wrote:

> [...]
    >z danymi (wszak to elektronika, która jak wiadomo nic nie kosztuje -
    >jedynie robocizna na ułożenie), to radykalnie zmieniło by uwarunkowania.
    >Sygnalizować wyprzedzająco można byłoby "wszystko", łącznie z krową
    >Maciejowej, która przerwała siatkę...
    >Ale podejrzewam, że wtedy zbyt wielu zainteresowanych straciłoby źródła
    >przychodu i nieprędko to się wcieli w życie (a jak mówił Pietrzak, w
    >życie (i w pszenicy) nieźle się wciela).
    >Są jeszcze inne aspekty - takie samochody byłyby z natury naszpikowane
    >inwigilacją, co już teraz może się wielu (w tym mnie) nie podobać.

    Piszesz belkot

    A.L.

  • 63. Data: 2013-12-05 22:51:12
    Temat: Re: Czy ludzie juz zatracili kompletnie rozum?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Dec 2013 00:09:34 +0100, BartekK napisał(a):

    > No ale w tym problem - że nie patrzą. Jadąc przez DE średnio co pół
    > godziny-godzinę obserwuję taką sytuację, gdzie niemiec zmienia radośnie
    > pas, tak jakby był najszybszym bolidem na świecie, a drugi hamuje prawie
    > mu w bagażniku.

    Hm, zdarza sie, ale imo rzadziej. W koncu tam ruch duzy, to by sie
    porozbijali.

    No i zobacz ile samochodow po drodze wyprzedzasz - 99% sie jednak
    patrzy ?

    > Ale co najdziwniejsze - ten hamujący (przeważnie) nie
    > miga światłami, nie trąbi, po prostu ostro hamuje, a po chwili
    > przyspiesza, i nie traktuje tamtego jak mordercy dzieci i staruszek -
    > przechodzą nad tym do porządku dziennego bez żadnych emocji.

    Hm, dawniej to roznie widzialem. ostra reakcja po ostrym hamowaniu
    uzasadniona przeciez.

    > Bo u nich jednak tych dróg jest więcej, więc statystycznie - szansa na
    > trafienie wypadku większa. Tak samo jak w większym mieście większa
    > szansa, niż w małym.

    No nie calkiem - jade 500km przez niemcy i jade 500km przez kraj, to
    powinno byc tak samo.
    No dobra,trudno u nas o 500km, i zazwyczaj jezdze jednak mniej :-)

    > I błyskawicznie rozładowuje, rzadko się zdarza by poważny korek stał
    > parę godzin,

    Hm, z powodu wypadku to moze nie, ale oni potrafili i trzy dni stac
    jak snieg spadl. Moze tez dlatego te obowiazkowe zimowki.

    > albo by były objazdy przez pół kraju. A na A4, gdy coś się
    > dzieje przy węzłach Prądy/Dąbrówka albo na śliskich pdojazdach g.św.Anny
    > - to A4 zakorkowane/stoi, drogi alternatywne przez Opole i zakorkowana
    > jego obwodnica - korkuje się okrutnie, droga alternatywna do obwodnicy
    > (przez centrum) - też korki...

    Ale to u nich tak samo. Alternatywnej autostrady nie ma, alternatywna
    droga zapchana.

    J.

  • 64. Data: 2013-12-05 22:54:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 04 Dec 2013 09:00:05 +0100, Artur Maśląg napisał(a):

    > Przy 130 to droga hamowania nie ~80m, a ~150m.

    to tylko wy kapelusznicy tak uwazacie :-)

    J.

  • 65. Data: 2013-12-06 01:00:10
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    > to tylko wy kapelusznicy tak uwazacie :-)

    We mgle nawet 150 metrów może być za mało. 80 metrów to masz jak
    depniesz i masz dobrą przyczepność. We mgle jezdnia zazwyczaj jednak
    jest co najmniej wilgotna.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 66. Data: 2013-12-06 01:17:11
    Od: orcos <s...@z...pl>

    W dniu 2013-12-04 14:58, chochlik_drukarski pisze:

    > No chyba są różne szkoły:
    >
    > - jechać wolno żeby nie walnać kogoś od tyłu
    > - jechać szybko żeby nie dostać od tyłu
    > - zatrzymać się, wysiąść i uciekać

    Czwarta opcja to zjechać na najbliższym węźle i przejechać mgłę po
    drogach lokalnych, z prędkością adekwatną do warunków. Znacznie mniejsze
    ryzyko kolizji, bo poza autostradą ludzie nie czują się już tak
    zobligowani do wduszania gazu w podłogę.

    --
    ...|_OR|...
    ...|COS|...

  • 67. Data: 2013-12-06 07:34:39
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 05 Dec 2013 13:06:02 +0100, Artur Maśląg napisał(a):
    > Nie. Dość dobrze pamiętam Twoje opowieści.

    ktore ?
    Ze zdarzalo mi sie jechac 200/100 za niemcem ?
    No, zdarzalo.

    > Do wypadnięcia to nawet koników nie potrzeba.

    Cos tam trzeba, ale nawet maluch ma wiecej

    > Skoro masz taką potrzebę.

    P.S. Wczoraj lalo, to sobie przypomnialem ze w telefonie jest
    akcelerometr. Wyszlo jakies 0.8g w czasie hamowania.

    > Gdyby tak było, to wypadków by było więcej.

    Az tak malo wypadkow to nie maja.

    > My wybieramy, oni również wybierają i często wcale nie z najwyższych
    > półek, jakby co się wydawało.

    > Nie ma czasu szukać - tutaj jakieś z 2006
    > http://www.autocentrum.pl/opony/struktura-rynku-opon
    -zimowych/

    Ciekawe.
    Ale potwierdza co pisalem - 60% jezdzi na budzetowych oponach.
    A biorac pod uwage ze Michelin produkuje Kormorany, to chyba to jest
    wlasnie "budzet" :-)
    A to co oni nazywaja "Premium" to podejrzewam ze jest w miare
    normalnoscia w Niemczech.
    Trafilem gdzies na dane z 2000 - wtedy Olsztyn i Debica mialy 66%
    udzialu w rynku.

    Ale to dane z 2006 - a potem przyszedl kryzys i Polacy zaczeli
    bardziej oszczedzac. Niemcy zreszta tez.

    Chociaz ... tu jakies dane z 2010
    http://www.rp.pl/artykul/630712.html
    Z jednej strony - niby kupujemy coraz lepsze opony, z drugiej -
    chinczycy zdobyli juz 20% rynku (choc czesc moze byc uznanych marek,
    tylko z Chin). No chyba ze jeszcze inaczej - 20% to z chin,
    a wsrod pozostalych 80% 48% to tanie marki.

    > Nie wynalazki, a normalne opony istniejące na rynku.

    Wynalazki. Nigdy ich nie kupowali, to wynalazki :-)
    I jak widac "nie godne polecenia". A jednak ktos je kupuje.

    > Parę dni temu wyszło, a nie wiesz co to znaczy nie wyrywa.

    Skoro nie wyrywa, to nie wiem, logiczne :-)

    > Pewnie nie tylko Ty.

    A u Niemcow jakby nikt ... leje jak cebra, a oni wszyscy 120-140 ...

    Tak nawiasem mowiac to jade sobie kiedys po A4, wolno, kolo 100, bo
    leje jak dwoch cebrow ... i wyprzedza mnie ktos znacznie szybciej,
    ciagnac jeszcze lodke na przyczepie ...

    J.

  • 68. Data: 2013-12-06 08:22:15
    Od: "chochlik_drukarski" <c...@w...pl>

    Użytkownik "orcos" <s...@z...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lokalnych, z prędkością adekwatną do warunków. Znacznie mniejsze ryzyko
    > kolizji, bo poza autostradą ludzie nie czują się już tak zobligowani do

    Zwłaszcza jeśli mgła jest taka, że linii na drodze nie widać a co dopiero
    zjazd.

  • 69. Data: 2013-12-06 08:32:14
    Od: robot <r...@v...pl>

    W dniu 2013-12-04 19:45, J.F pisze:

    > Niemieckie opony takie dobre, czy przecietny Niemiec nie wie ze w czasie deszczu
    slisko ?

    Nie wie. Gdyby wiedział, to by wypadał ;)

    --
    pozdro

  • 70. Data: 2013-12-06 11:25:16
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2013-12-05 22:54, J.F. pisze:

    > to tylko wy kapelusznicy tak uwazacie :-)

    To wolę być kapeluszem, niż uważać, że przy 130km/h wystarczy mi 80
    metrów.