  • 41. Data: 2009-02-10 12:28:19
    Temat: Re: Czy kupilibyście...
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 10 Feb 2009 13:08:45 +0100, Kokos napisał(a):

    > mówimy o aparatch czy kompaktach?
    > zobacz zorki czy fedy, nie wspomne voigtlanderów, zeissów czy leik
    > obiektywy w granicach 45-55 (głównie 50), chodziło o kąt widzenia jak w
    > ludzkim oku.

    O wszystkich :-)

    Ten kat widzenia mnie nie przekonuje - jak patrzę przez okno to kat
    widzenia mam mniejszy, jak podejdę bliżej to się zwiększa - ale
    to co za oknem i tak wygląda tak samo...

    > każdy?

    Jeśli poświecisz inne rzeczy to tak, ale nie dla każdego fotografia jest
    tak ważna. Ja z wiekiem też się robię coraz mniej cierpliwy - dlatego
    lubię LF - bo to mnie "spowalnia" i zmusza do pomyślenia nad zdjęciem
    jeszcze zanim zdejmę plecak ze sprzętem.

    Pozdrawiam
    Henry

    --
    FAQ prf: http://www.prf-faq.prv.pl
    FAQ prfc: http://www.prfc-faq.prv.pl

  • 42. Data: 2009-02-10 12:41:57
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    Kosu napisał(a):

    > Generalnie to chodzi nie o kąt widzenia, a perspektywę. Obiektyw 50 mm
    > jest w miarę "naturalny",

    W jakim sensie? Przecież perspektywa nie zależy od obiektywu, tylko od
    odległości.
    To jakiś niesamowity skrót myślowy...

    --
    Pozdrowienia
    Janek (sygnaturka zastępcza)

  • 43. Data: 2009-02-10 12:51:36
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc>

    Jan Rudziński pisze:
    > (...)
    > W jakim sensie? Przecież perspektywa nie zależy od obiektywu, tylko od
    > odległości.
    > To jakiś niesamowity skrót myślowy...

    Przyłóż do prawego oka wizjer Zenka z podpiętym Heliosem 58mm nie
    zakrywając lewego oka i spójrz przez okno w to samo miejsce (kierując
    obiektywem i regulując ostrość). Spróbuj wykonać ten sam manewr
    ogniskową 28 mm i dla odmiany 90 mm.

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski

  • 44. Data: 2009-02-10 14:18:20
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
    >- full frame
    > - małe body bez gripa
    > - niewymienne 50/1.4
    > - tylko LCD
    >
    > ?
    >
    > Cena powiedzmy 3000.

    nie i to zdecydowanie

  • 45. Data: 2009-02-10 14:22:26
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

    > A za czasów analogów to niby czym się robiło? Zoomami? Tele? Nie, 50mm
    > 50mm wystarcza w 90% typowych sytuacji zdjęciowych.

    coś słabo pamietasz te czasy analogów, wbudowany obiektyw miała smiena, albo
    lomo,
    zorki, zenity miały wymienna optykę,
    widziałes wtedy ambitniejszego fotografa ze smieną czy lomo?

  • 46. Data: 2009-02-10 14:50:41
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Robert wrote:

    > coś słabo pamietasz te czasy analogów, wbudowany obiektyw miała smiena,
    > albo lomo,
    > zorki, zenity miały wymienna optykę,
    > widziałes wtedy ambitniejszego fotografa ze smieną czy lomo?

    Ja nie pytam czy było wbudowane, pytam o ogniskową. 90% osób robiło wyłącznie
    "kitowym" Heliosem i wszyscy byli zadowoleni.

  • 47. Data: 2009-02-10 14:51:00
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Robert wrote:

    > nie i to zdecydowanie

    A może jakieś argumenty?

    Myślisz że to była propozycja sprzedaży?

  • 48. Data: 2009-02-10 14:51:39
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > Ja nie pytam czy było wbudowane, pytam o ogniskową. 90% osób robiło
    > wyłącznie "kitowym" Heliosem i wszyscy byli zadowoleni.

    90% osob robilo wbudowanym _tom_co_miala_
    i nawet nie wiedzieli jaka to ogniskowa.

  • 49. Data: 2009-02-10 15:31:27
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:

    > A może jakieś argumenty?

    To ja może odpowiem - jak bym miał potrzebę posiadania takiego małego
    aparaciku, to musiałby dawać takie możliwości ustawień jak lustrzanka,
    czyli włącznie z pełnym manualem, do tego migawka centralna, a nie
    szczelinowa, sanki na lampę, no i obiektyw 35mm, może być nawet f/2.8,
    chociaż 1.4 byłby bardzo ok.
    No i cena do 1000zł. Inaczej kupiłbym sobie małego APS-C z dobrym,
    jasnym obiektywem.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    login: pawelek_79
    serwer: poczta*onet.pl.

  • 50. Data: 2009-02-10 15:49:44
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Kokos pisze:

    > co nie zmienia faktu ze wystarczało, ale teraz ludzie leniwi, zamiats
    > podejsć to zoomuja

    Albo mają ochotę na różne odwzorowania perspektywy. Tak im się w głowach
    poprzewracało!

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl