eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzy ktoś potrafi podłaczyć male routery WiFi LTE jako modemy USB ? › Re: Czy ktoś potrafi podłaczyć male routery WiFi LTE jako modemy USB ?
  • Data: 2023-06-09 00:32:39
    Temat: Re: Czy ktoś potrafi podłaczyć male routery WiFi LTE jako modemy USB ?
    Od: a a <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Thursday, 8 June 2023 at 22:09:13 UTC+2, Grzegorz Niemirowski wrote:
    > Po pierwsze taka ustawa nie istnieje. Jest Interoperable Europe Act,
    > dotycząca interoperacyjności w systemach realizujących usługi publiczne. Po
    > drugie interoperacyjność polega na używaniu otwartych, powszechnie znanych
    > standardów, protokołów i formatów aby systemy mogły wygodnie wymieniać dane.
    > Więc to nie ma związku z nakładaniem na producenta sprzętu jakichś wymogów
    > odnośnie USB w routerze.
    > --
    > Grzegorz Niemirowski
    > https://www.grzegorz.net/

    Interoperability Act to generalna agenda, obowiązująca na światowym rynku IT od 30+
    lat

    Kupujesz sprzęt, oprogramowanie i one mają działać, współdziałać z istniejącymi
    systemami IT, oferowanymi na rynku i posiadane interfejsy mają być opisane i aktywne

    I posiadam 3 mobilne routery WiFi 4G LTE
    wyposażone w złącze USB
    i złącze USB ma oferować tak ładowanie aku w routerze, jak i transfer danych

    i na podstawie Interoperability Act
    transfer danych przez złacze USB nie może byc zablokowany, utrudniony, skomplikowany,
    jak
    wynika z opisu na stronie operatora Orange,
    że złącze USB w routerze się uaktywni do transferu danych, po przyłączeniu do routera
    15 użytkowników przez WiFi

    Gdyż powyższa klauzula narusza
    Interoperability Act,

    czyli blokuje korzystanie z istniejącego interfejsu USB, do transferu danych,
    czyli promuje monopole

    gdyz użytkownik, typu ja, jest zmuszony do szukania obejścia tego utrudnienia,
    np. zakupując dodatkowy router mikrotik, aby wygenerował 15 adresów MAC
    do połaczenia z routerem,
    aby ten odblokował złacze USB do transferu danych
    dla 16. użytkownika, czyli mnie

    Stanowi to formę wykorzystania pozycji monopolisty, czyli jest to penalizowana
    procedura
    i sam Orange powinien ją ścigać od 1.dnia kiedy się o niej dowiedział.

    Jak widać (ze strony operatora) Orange nie jest zainteresowany aby sprzedawane przez
    niego produkty były zgodne
    z Interoperability Act

    ===
    Interoperability is a characteristic of a product or system to work with other
    products or systems.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Interoperability

    SEC. 4. Interoperability.

    (a) In general.--A covered platform shall maintain a set of transparent,
    third-party-accessible interfaces (including application programming interfaces) to
    facilitate and maintain interoperability with a competing business or a potential
    competing business that complies with the standards issued pursuant to section 6(c).

    https://www.congress.gov/bill/117th-congress/house-b
    ill/3849/text

    Home > Legislation > 117th Congress > H.R.3849
    H.R.3849 - ACCESS Act of 2021 117th Congress (2021-2022)