  • 1. Data: 2011-07-27 18:58:33
    Temat: Czy ktoś już dostał fotę od ITD?
    Od: Samotnik <s...@W...art.pl>

    Rozsyłają już? Niestety na odcinku Tychy-Bielsko-Biała zrobili chyba jakiś
    odcinek wzorcowy, często tam jeżdżę i mignęło mi w lipcu już trzy razy, w
    tym raz w czasie jazdy z licznikową prędkością równą ograniczeniu
    prędkości!

  • 2. Data: 2011-07-27 19:16:46
    Temat: Re: Czy ktoś już dostał fotę od ITD?
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-27 18:58:33 +0200, Samotnik <s...@W...art.pl> said:

    > mignęło mi w lipcu już trzy razy, w
    > tym raz w czasie jazdy z licznikową prędkością równą ograniczeniu
    > prędkości!

    I co cię bulwersuje? Żaden przepis nie zabrania ustawić ogranicznika na zero.

    --
    Bydlę

  • 3. Data: 2011-07-27 19:47:27
    Od: venioo <p...@o...eu>

    W dniu 2011-07-27 19:16, Bydlę pisze:

    > I co cię bulwersuje? Żaden przepis nie zabrania ustawić ogranicznika na
    > zero.

    A co nie jest zabronione jest dozwolone. Tylko jaki sens? No chyba że
    łapią tych, co pasow nie maja zapietych :)

    --
    venioo
    GG:198909

  • 4. Data: 2011-07-27 20:22:07
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    W dniu 2011-07-27 19:16, Bydlę pisze:

    > I co cię bulwersuje? Żaden przepis nie zabrania ustawić ogranicznika na
    > zero.

    Zabrania rozporządzenie ministra infrastruktury z dnia 17 czerwca 2011
    r. w sprawie warunków lokalizacji, sposobu oznakowania i dokonywania
    pomiarów przez urządzenia rejestrujące (Dz. U. z dnia 28 czerwca 2011 r.)

    § 7. Urządzenie rejestrujące dokonujące pomiaru prędkości, na potrzeby
    prowadzonych postępowań w sprawach o wykroczenia, nie zapisuje za pomocą
    technik utrwalania obrazów naruszeń polegających na przekroczeniu przez
    kierujących pojazdami dopuszczalnej prędkości o 10 lub mniej km/h.

    No chyba że tylko miga lampa, a nie zapisuje zdjęcia...

  • 5. Data: 2011-07-27 20:49:57
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-27 19:47:27 +0200, venioo <p...@o...eu> said:

    > A co nie jest zabronione jest dozwolone. Tylko jaki sens?

    Testowanie urządzenia, systemu, łapanie bezpasówców, gadaczy
    telefonicznych itd. To wręcz norma, że nowe urządzenia się sprawdza
    bojem. :-)

    --
    Bydlę

  • 6. Data: 2011-07-28 11:32:15
    Od: monse1 <m...@o...pl>

    W dniu 2011-07-27 18:58, Samotnik pisze:
> [...]
    > odcinek wzorcowy, często tam jeżdżę i mignęło mi w lipcu już trzy razy, w
    > tym raz w czasie jazdy z licznikową prędkością równą ograniczeniu
    A gdzie ci migneło?

  • 7. Data: 2011-07-28 12:55:38
    Od: Samotnik <s...@W...art.pl>

    Dnia Thu, 28 Jul 2011 11:32:15 +0200, monse1 napisał(a):

    > A gdzie ci migneło?

    W fotoradarze :)

    Konkretnie raz w Goczałkowicach w stronę Bielska (potem ruch obywatelski
    spalił ten fotoradar, ale już jest nowy stojak i załadowany...) przy
    100/100 (wg mnie ktoś zapomniał przestawić z domyślnego ustawienia dla
    ograniczenia 70km/h, które jest w 95% miejscach, gdzie stoją słupy), drugi
    raz na wylocie na Siewierz za 'pięćdziesiątkami', tam faktycznie się
    zagadałem z pasażerem i o ile nie będzie drugiego pojazdu w kadrze, to
    przyjdzie fota w okolicach ~100/70, trzeci raz wczoraj na wlocie do
    Pszczyny od strony Tychów, zwalniałem hamując silnikiem, brakło niewiele,
    miałem kilka km/h powyżej 80 licznikowych, tak że pewnie przyjdzie fota za
    81/70 ;)

    Cóż, trzeba się będzie przyzwyczaić do hamowania z odpowiednim
    wyprzedzeniem przed tymi zawsze pustymi przejściami dla pieszych na jednej
    z głównych dróg tranzytowych tego pięknego kraju.

  • 8. Data: 2011-07-28 15:59:34
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-07-28 12:55:38 +0200, Samotnik <s...@W...art.pl> said:

    > Konkretnie raz w Goczałkowicach
    > raz na wylocie na Siewierz
    > raz wczoraj na wlocie do Pszczyny od strony Tychów

    czyli nie Tychy-Bielsko, a po prostu radary oddane w ręce ITD.
    Przespałeś 1 lipca.
    :-)))

    --
    Bydlę

  • 9. Data: 2011-08-01 12:30:39
    Od: Bartłomiej Zieliński <B...@p...pl>

    Użytkownik Bydlę napisał:
    > I co cię bulwersuje? Żaden przepis nie zabrania ustawić ogranicznika na
    > zero.

    A jak to się ma do tego, że wg wielu opinii prędkość wskazywana przez
    prędkościomierz auta jest zwykle nieco zawyżona? Czyli jak masz na
    liczniku 130, jedziesz faktycznie np. 125.

  • 10. Data: 2011-08-01 15:29:25
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2011-08-01 12:30:39 +0200, Bartłomiej Zieliński
    <B...@p...pl> said:

> [...]
    > prędkościomierz auta jest zwykle nieco zawyżona? Czyli jak masz na
    > liczniku 130, jedziesz faktycznie np. 125.

    Nie załapałeś - urządzenie może rejestrować KAŻDY przejeżdżający
    pojazd. Nie ma ustawy, rozporządzenia czy dowolnego innego nakazu
    ustawiania TYLKO 50-60-70...

    --
    Bydlę