-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!fu-berlin.de!border1.nntp.ams1.giganews
.com!nntp.giganews.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-s
po-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Subject: Re: Czy kolejki do mechaników zniknęły? Ceny spadły? Naprawiłbym to i
owo w samochodzie...
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <5e7f70e6$0$548$65785112@news.neostrada.pl>
<r5o5s6$4oj$1@news.icm.edu.pl> <r5phk7$95j$1@dont-email.me>
From: Uzytkownik <a...@s...pl>
Date: Sun, 29 Mar 2020 10:28:28 +0200
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
Thunderbird/68.6.0
MIME-Version: 1.0
In-Reply-To: <r5phk7$95j$1@dont-email.me>
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Content-Language: pl
Lines: 71
Message-ID: <5e805c2d$0$544$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 5.173.104.18
X-Trace: 1585470509 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 544 5.173.104.18:55883
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2674648
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2020-03-29 o 09:09, ToMasz pisze:
> W dniu 28.03.2020 o 19:43, kk pisze:
>> On 2020-03-28 16:44, Marcin N wrote:
>>> ...Chętnie znowu poczułbym się klientem w warsztacie a nie
>>> niepotrzebnym dodatkiem do przepełnionego grafiku.
>>>
>>> Czy jest już normalniej, czy dalej trzeba się umawiać miesiąc
>>> naprzód a mechanik robi łaskę, że zedrze ze mnie za robociznę oraz
>>> 40% marży na częściach?
>>>
>>>
>>
>> Hehe, wypisz wymaluj.
> dziwne? wychowaliśmy pokolenie któremu wszystko się należy, jedyne co
> potrafią to obsługiwać tablet/telefon.
Dokładnie tak to wygląda. Mechaników, którzy potrafią cokolwiek naprawić
prawie już nie ma. Są sami wymieniacze, którzy potrafią wymienić olej
(filtrów już niekoniecznie potrafią), klocki hamulcowe i opony. Na tym
się kończy obecna wiedza tych, którzy na szyldach mają napis "Mechanik
samochodowy".
Diagnostyka - jak komputer jednoznacznie i poprawnie nie wskaże co
należy wymienić to wymienią pół samochodu, a problem nadal będzie
istniał. Ostatnio właśnie przerabiałem taki problem. Auto traciło moc.
Mechanik podłączył komputer, który pokazał, że coś jest z podciśnieniem
to wymienił pompę vacum i dalej rozkładał ręce. Kupiłem wakuometr i sam
zacząłem diagnozować. Okazało się, że uszkodzony był jeden z siłowników
(gruszka), poprzez który dostawało się powietrze do podciśnienia.
Kupiłem nowy siłownik za bodajże 80zł i wymieniłem sam. W rozmowie z tym
mechanikiem stwierdził, że nie miał jak tego sprawdzić, bo musiałby mieć
wakuometr do -6 barów (minus sześciu barów) i nigdzie takiego nie mógł
kupić. Po prostu ręce opadają jaki jest poziom wiedzy ...
Inny przypadek - zapalała się kontrolka "check engine" i auto
przechodziło w tryb awaryjny z maksymalnymi obrotami 3000 Nie dało się
jeździć. Mechanicy chcieli mi już wymieniać pompę wysokiego ciśnienia
(common rail). Jeden już wymienił pompę w baku. W końcu kupiłem
odpowiedni manometr i zacząłem mierzyć poszczególne ciśnienia w
układzie. Okazało się, że był uszkodzony malutki zaworek regulacyjny
ciśnienia, który był wbudowany w obudowie filtra paliwa. Po wymianie
obudowy filtra jak ręką odjął. Znów musiałem naprawić samemu.
Napisałem wcześniej, że ci którzy nazywają siebie mechanikami
niekoniecznie potrafią wymieniać filtry. Znów się posłużę własnym
przypadkiem.
Pojechałem do mechanika, aby zrobić podstawowe wymiany m.in. wymianę
filtra paliwa. Całe szczęście, że byłem przy tym, bo z powodu braku
podstawowej wiedzy cymbała, wizyta ta skończyłaby się bardzo
kosztownymi naprawami. Mam w samochodzie filtr (chory wynalazek firmy
Bosch) składający się z obudowy i wymiennych wkładów, podobnych do
filtrów hepa jakie stosuje się w odkurzaczach. Przed wymianą tego
wkładu, należy przy użyciu specjalnego zaworka w obudowie spuścić paliwo
z obudowy filtra. Ma to na celu usunąć zbierający się po tronie
pierwotnej filtra syf, a ponadto zabezpieczyć przed przedostaniem się
syfu ze strony pierwotnej na wtórną filtra. Stoję obok i widzę jak
idiota odkręca obudowę i wyjmuje wkład bez uprzedniego spuszczenia
paliwa i już chce wsadzać nowy wkład. Złapałem go za rękę i pytam się co
robi, a on na to, że wymienia filtr. Dostał ode mnie zjebkę. Zawołałem
właściciela warsztatu, od którego także dostał zjebkę. Gdybym idioty nie
powstrzymał to prawdopodobnie musiałbym wymienić lub regenerować pompę
wysokiego ciśnienia (common rail), bo syf, który był w obudowie filtra
dostałby się na pompę common rail.
Po tym incydencie stwierdziłem, że te czynności będę już robił samemu,
bo przerastają one mechaników.
Mógłbym jeszcze opowiedzieć kilka podobnych przypadków z jakimi miałem
do czynienia.
Następne wpisy z tego wątku
- 29.03.20 10:51 z
- 29.03.20 10:54 z
- 29.03.20 10:56 z
- 29.03.20 12:32 Marcin N
- 29.03.20 12:52 Kris
- 29.03.20 13:00 Kris
- 29.03.20 14:39 Budzik
- 30.03.20 21:36 PiteR
- 30.03.20 21:40 PiteR
- 30.03.20 21:43 z
- 30.03.20 21:45 z
- 30.03.20 21:55 Kris
- 01.04.20 22:08 Mateusz Bogusz
- 01.04.20 22:13 Mateusz Bogusz
- 01.04.20 22:14 Mateusz Bogusz
Najnowsze wątki z tej grupy
- Nowy VW 208 :-)
- ile Tesla ma gwarancji?
- OT Silnik sie przegrzewa
- Zakaz wjazdu
- Nie zawsze wchodzi jedynka
- Samochody na wodę
- miszczowie parkowania
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Re: Dlaczego tak odstają od Tesli?
- Tesla na złom
- Nie matura lecz chęć szczera ...
- Najlepszy akumulator 12V
- Przednich p-mgielnych nie wolno bez mgły
- silnik-chwilówka
Najnowsze wątki
- 2025-03-23 Rozkaz 5-2025: O Umorzeniu Postępowania Sądowego
- 2025-03-23 Rozkaz 4-2025: O Ochronie Praw Autorskich
- 2025-03-23 Rozkaz 3-2025: O Zaprzestaniu Bratobójczych Walk Na Ukrainie
- 2025-03-23 Rozkaz 2-2025: O Zaprzestaniu Zaciągania Kredytów
- 2025-03-23 Rozkaz 1-2025: O Uchwaleniu Totaliztycznych Praw i Obowiązków Człowieka
- 2025-03-23 Waga z legalizacją
- 2025-03-23 Nowy VW 208 :-)
- 2025-03-23 ile Tesla ma gwarancji?
- 2025-03-22 OT Silnik sie przegrzewa
- 2025-03-22 Przenoszenie przez wifi na nowego Androida
- 2025-03-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2025-03-22 Wrocław => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL (Logistyka, WMS, Produk
- 2025-03-22 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-03-22 Warszawa => NMS System Administrator <=
- 2025-03-22 Warszawa => Analityk IT (projekty z obszaru telco) <=