  • 51. Data: 2014-01-10 18:57:16
    Temat: Re: Czy kabel monitora mo?e nas ?ledzi??
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.01.2014 o 21:12 badworm <n...@p...pl> pisze:

    > Można zawsze wrócić do starych komputerów - wątpię, by jakieś 486 albo
    > Amiga miały zaszyty w sobie jakiś "bonus" :)
    Wątpię, firmy robiące poważne rzeczy raczej mają najnowocześniejsze kompy,
    chociażby ze względu na wymagania programów, wątpię czy ktoś jest w stanie
    zapanować nad całym ruchem sieciowym wychodzącym z tych kompów, jedynie
    fizyczna izolacja daje namiastkę bezpieczeństwa.

    > Cóż, czasem trzeba sobie postawić pytanie czy wygoda i wszędobylskie
    > sieci WiFi są ważniejsze niż spokój i bezpieczeństwo.
    No właśnie ty jest dylemat jak daleko ma być ograniczona nasza prywatność
    i czy w ogóle jeszcze ona istnieje.

    Urządzenia
    > komunikujące się po GSM przynajmniej zawsze można pozbawić karty a poza
    Wcale bym się nie zdziwił wiadomością że istnieje oprogramowanie/wirus
    który pozwala na komunikację nawet bez karty sim, podobnie jak można
    zawsze wybrać nr alarmowy 112.

    > tym póki co taka transmisja danych, podobnie jak połączenia głosowe,
    > daje się wykryć chociażby i za pomocą zwykłego radia FM (patataj,
    > patataj, patataj, bzzzzz).
    Tak to jest najprostrze do wykrycia i trudne do zamaskowania.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 52. Data: 2014-01-10 19:01:28
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 07.01.2014 o 21:08 badworm <n...@p...pl> pisze:

    > 56kbps a 20bps to jest jakieś 3000x szybciej, drobiazg. Znak ASCII
    > kodowany jest na 7 bitach - osoba w miarę wprawnie pisząca na komputerze
    > pewnie te 5 znaków na sekudnę spokojnie osiągnie a wówczas głupi
    > keylogger już nie będzie nadążął z transmisją na bieżąco. A gdzie zapas
    > na jakąkolwiek korekcję błędów? Ktoś przerwie na moment łącze pomiędzy
    > komputerami i co? Zanim odbiorca poprosi o powtórzenie to ileś tam
    > znaków ucieknie.
    Wcale nie musi nadawać na bieżąco, nawet niewskazane by to było, może
    kompresować dane i wysyłać paczkami gdy komp nieaktywny a mikrofon wykryje
    np:ciszę albo hałas, w zależności co lepsze.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 53. Data: 2014-01-10 19:15:42
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 07.01.2014 21:08, badworm pisze:

> [...]
    > 4800bps. Poza tym skąd pewność, że w danym komputerze mikrofon i
    > głośniki przeniosą te 20kHz z wystarczającą skutecznością?

    Niałem na myśli to, że w paśmie telefonicznym, czyli ok 3kHz dało radę
    taka przepustowość osiagnąć. Czyli może to być znacznie więcej niż te 20
    bit/s

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 54. Data: 2014-01-10 19:52:50
    Od: John Smith <d...@b...pl>

    On 10-01-2014 17:11, ACMM-033 wrote:

    > Użytkownik "John Smith" <d...@b...pl> napisał w wiadomości

    > Buty to buty, to jeszcze pikuś, ale za to skarpetki mnie na krok nie
    > opuszczają! :))

    Nawet na czas prania? ;)
    K.

  • 55. Data: 2014-01-10 20:40:19
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik janusz_k napisał:
    > Wcale bym się nie zdziwił wiadomością że istnieje oprogramowanie/wirus
    > który pozwala na komunikację nawet bez karty sim, podobnie jak można
    > zawsze wybrać nr alarmowy 112.

    Bez karty SIM podsłuchiwać telefonem GSM oczywiście można - ale wymaga
    to współpracy operatora (sieć musi zaakceptować określone działania
    telefonu bez karty).

    Z kartą zgoda operatora jest zbędna - dla operatora to po prostu
    transmisja danych od klienta.

    --
    Darek

  • 56. Data: 2014-01-10 20:52:12
    Od: janusz_k <J...@o...pl>

    W dniu 10.01.2014 o 20:40 Dariusz K. Ładziak
    <d...@n...pl> pisze:

> [...]
    > telefonu bez karty).
    >
    > Z kartą zgoda operatora jest zbędna - dla operatora to po prostu
    Tyle to ja też wiem, zastanawia mnie to czego nie wiemy, a może się okazać
    że dzieki odpowiedniemu wirusowi mozliwości szpiegowania użytkownika są
    znacznie większe niż myślimy.
    Trzeba poczekać aż to wycieknie.

    --

    Pozdr
    Janusz

  • 57. Data: 2014-01-10 21:55:03
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nawet na czas prania? ;)

    Zwłaszcza te szare...:))

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.

  • 58. Data: 2014-01-10 22:04:05
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    ACMM-033 napisało:

    > Buty to buty, to jeszcze pikuś, ale za to
    > skarpetki mnie na krok nie opuszczają! :))

    W takim razie można opuścić spodnie (w kroku).

    --
    Jarek

  • 59. Data: 2014-01-10 23:25:19
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > W takim razie można opuścić spodnie (w kroku).

    Ostrożnie, pasek tylko czyha...

    --
    ACMM-033-PC-GCI-Warszawa.

    ---