eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy jest gdzieś mapa z naniesionymi stacjami ładowania dla elektryków?Re: Czy jest gdzieś mapa z naniesionymi stacjami ładowania dla elektryków?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
    .pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.f
    arm!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.co
    m!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
    com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
    ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Date: Tue, 6 Sep 2022 11:46:21 +0200
    MIME-Version: 1.0
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/91.13.0
    Subject: Re: Czy jest gdzieś mapa z naniesionymi stacjami ładowania dla
    elektryków?
    Content-Language: pl
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <6316013b$0$6200$65785112@news.neostrada.pl>
    <tf50n9$ejn$1$Cav@news.chmurka.net>
    From: "T." <k...@i...pl>
    In-Reply-To: <tf50n9$ejn$1$Cav@news.chmurka.net>
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Antivirus: AVG (VPS 220904-4, 4.9.2022), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Lines: 67
    Message-ID: <63171702$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 79.184.238.67
    X-Trace: 1662457602 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 565 79.184.238.67:38759
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4232
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2706913
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2022-09-05 o 16:22, Cavallino pisze:
    > W dniu 05-09-2022 o 16:01, T. pisze:
    >> Pytam trochę w kontekście dyskusji pod artykułem
    >> https://wysokienapiecie.pl/75132-drogi-redaktorze-au
    to-swiat-to-o-jakie-emocje-chodzilo/
    >>
    >> Na stacjach paliw umiejscowionych niedaleko różnice w cenach są
    >> niewielkie, natomiast dowiaduję się, że w stacjach ładowania różnice
    >> sięgają nawet kilkuset procent (od 40 gr do powyżej 2 zł).
    >> Jeśli taka mapa jest, to czy są na niej aktualizowane ceny?
    >
    > 1000 razy było o tym na grupie.
    > Najpełniejsza mapa to plugshare.
    >
    > Natomiast cen nie da się łatwo pokazać, z uwagi na abonamenty.
    > Każdy na danej stacji może mieć inną cenę.
    >
    > Ale generalnie jest tylko kilka sieci i przeważnie jak ktoś często
    > ładuje się na trasie, to wie gdzie i ile kosztuje ładowanie, oraz gdzie
    > opłaca się kupić abonament, albo gdzie ładować w jego przypadku.
    >
    >> Czy na każdej stacji naładuję każdego elektryka?
    >
    > Nie.
    > Ale każdego współczesnego i europejskiego tak.
    > Wyjątek to Leaf, ale zazwyczaj stacje mają wiele przyłączy, w tym
    > również Chademo które posiada Leaf.
    >
    >> Jak się w tym wszystkim połapać, żeby po pierwsze - dojechać do celu,
    >> a po drugie - w miarę tanio?
    >
    > Naładować w domu przed wyjazdem.
    > A reszta (czyli kolejne ładowania) to temat rzeka.
    >
    > Zależy jak często jeździsz, ile km od domu, po jakich krajach, jaką
    > szybkość oferuje ładowarka w samochodzie, jak bardzo Ci się spieszy,
    > jakie stacje są po drodze, jakie masz gniazda w samochodzie itd
    >
    > Ogarnia się to zazwyczaj po kilku jazdach, ale z marszu tanio nie
    > pojedziesz.
    >
    > Ja generalnie mogę na pamięć jechać w dowolne miejsce w Polsce i bez
    > sprawdzania wiem, gdzie bym się ładował (nawet za friko).
    >


    Dziękuję.
    Muszę jeszcze poszukać jakiegoś tekstu na temat standardów ładowania.

    A skoro jesteś w temacie - rozumiem, że baterie w samochodzie podlegają
    podobnym prawom, jak te w telefonach i innych urządzeniach? Zatem
    ograniczona liczba ładowań, spadek wydajności po czasie...
    Gdzieś przeczytałem, że baterie Li-jon mają największą długowieczność,
    kiedy nie ładuje się ich na 100% pojemności i nie rozładowuje do 0, ale
    do ok. 20% (dla notebooków są nawet odpowiednie aplikacje nadzorujące
    taki sposób ładowania). Czy takie mechanizmy są też wbudowane w soft
    samochodu? Bo rozumiem, że łatwo jest nadzorować zużycie tak, aby nie
    rozładować do zera, ale ładowanie tylko do 80% to już problem (jeśli
    zostawia się auto podłączone na noc)...

    Przepraszam, że zawracam głowę, ale może zanim znajdę to masz te
    informacje pod ręką: też gdzieś słyszałem, że długowieczność i wydajność
    akumulatorów bardzo zależy od rodzaju chłodzenia/ogrzewania
    akumulatorów. A to jest ściśle związane z marką samochodów. Jest jakaś
    rzetelna literatura na ten temat?
    Z góry dziękuję.

    T

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: