-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.poznan.pl!newsfeed.pionier.net
.pl!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!feeder1.feed.usenet.farm!feed.usenet.f
arm!newsreader4.netcologne.de!news.netcologne.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.co
m!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.
com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostr
ada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Date: Tue, 6 Sep 2022 11:46:21 +0200
MIME-Version: 1.0
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:91.0) Gecko/20100101
Thunderbird/91.13.0
Subject: Re: Czy jest gdzieś mapa z naniesionymi stacjami ładowania dla
elektryków?
Content-Language: pl
Newsgroups: pl.misc.samochody
References: <6316013b$0$6200$65785112@news.neostrada.pl>
<tf50n9$ejn$1$Cav@news.chmurka.net>
From: "T." <k...@i...pl>
In-Reply-To: <tf50n9$ejn$1$Cav@news.chmurka.net>
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Antivirus: AVG (VPS 220904-4, 4.9.2022), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Lines: 67
Message-ID: <63171702$0$565$65785112@news.neostrada.pl>
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 79.184.238.67
X-Trace: 1662457602 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 565 79.184.238.67:38759
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 4232
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2706913
[ ukryj nagłówki ]W dniu 2022-09-05 o 16:22, Cavallino pisze:
> W dniu 05-09-2022 o 16:01, T. pisze:
>> Pytam trochę w kontekście dyskusji pod artykułem
>> https://wysokienapiecie.pl/75132-drogi-redaktorze-au
to-swiat-to-o-jakie-emocje-chodzilo/
>>
>> Na stacjach paliw umiejscowionych niedaleko różnice w cenach są
>> niewielkie, natomiast dowiaduję się, że w stacjach ładowania różnice
>> sięgają nawet kilkuset procent (od 40 gr do powyżej 2 zł).
>> Jeśli taka mapa jest, to czy są na niej aktualizowane ceny?
>
> 1000 razy było o tym na grupie.
> Najpełniejsza mapa to plugshare.
>
> Natomiast cen nie da się łatwo pokazać, z uwagi na abonamenty.
> Każdy na danej stacji może mieć inną cenę.
>
> Ale generalnie jest tylko kilka sieci i przeważnie jak ktoś często
> ładuje się na trasie, to wie gdzie i ile kosztuje ładowanie, oraz gdzie
> opłaca się kupić abonament, albo gdzie ładować w jego przypadku.
>
>> Czy na każdej stacji naładuję każdego elektryka?
>
> Nie.
> Ale każdego współczesnego i europejskiego tak.
> Wyjątek to Leaf, ale zazwyczaj stacje mają wiele przyłączy, w tym
> również Chademo które posiada Leaf.
>
>> Jak się w tym wszystkim połapać, żeby po pierwsze - dojechać do celu,
>> a po drugie - w miarę tanio?
>
> Naładować w domu przed wyjazdem.
> A reszta (czyli kolejne ładowania) to temat rzeka.
>
> Zależy jak często jeździsz, ile km od domu, po jakich krajach, jaką
> szybkość oferuje ładowarka w samochodzie, jak bardzo Ci się spieszy,
> jakie stacje są po drodze, jakie masz gniazda w samochodzie itd
>
> Ogarnia się to zazwyczaj po kilku jazdach, ale z marszu tanio nie
> pojedziesz.
>
> Ja generalnie mogę na pamięć jechać w dowolne miejsce w Polsce i bez
> sprawdzania wiem, gdzie bym się ładował (nawet za friko).
>
Dziękuję.
Muszę jeszcze poszukać jakiegoś tekstu na temat standardów ładowania.
A skoro jesteś w temacie - rozumiem, że baterie w samochodzie podlegają
podobnym prawom, jak te w telefonach i innych urządzeniach? Zatem
ograniczona liczba ładowań, spadek wydajności po czasie...
Gdzieś przeczytałem, że baterie Li-jon mają największą długowieczność,
kiedy nie ładuje się ich na 100% pojemności i nie rozładowuje do 0, ale
do ok. 20% (dla notebooków są nawet odpowiednie aplikacje nadzorujące
taki sposób ładowania). Czy takie mechanizmy są też wbudowane w soft
samochodu? Bo rozumiem, że łatwo jest nadzorować zużycie tak, aby nie
rozładować do zera, ale ładowanie tylko do 80% to już problem (jeśli
zostawia się auto podłączone na noc)...
Przepraszam, że zawracam głowę, ale może zanim znajdę to masz te
informacje pod ręką: też gdzieś słyszałem, że długowieczność i wydajność
akumulatorów bardzo zależy od rodzaju chłodzenia/ogrzewania
akumulatorów. A to jest ściśle związane z marką samochodów. Jest jakaś
rzetelna literatura na ten temat?
Z góry dziękuję.
T
Następne wpisy z tego wątku
- 06.09.22 11:58 Cavallino
- 06.09.22 19:18 Lisciasty
- 06.09.22 19:58 Cavallino
- 06.09.22 19:58 Cavallino
- 06.09.22 22:08 T.
- 06.09.22 22:09 T.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
- Pijani kierowcy
- "Chciałem zamówić kurs tym"
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A
- 2024-12-13 Wrocław => Application Security Engineer <=
- 2024-12-13 Katowice => Head of Virtualization Platform Management and Operating S
- 2024-12-13 Lublin => Programista Delphi <=