  • Data: 2015-02-23 22:12:37
    Temat: Re: Czy istnieją odpowiedniki żarówek 60W świecowych?
    Od: Piotr <z...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23.02.2015 o 21:52 J.F. <j...@p...onet.pl> pisze:

    > Kat dotyczy ch-ki "natezenia swiatla" (jasnosci) lampy w funkcji kata od
    > jej osi.
    > Jedne swieca waska wiazka, drugie szeroka, zreszta nie ma tu miejsca na
    > potoczne okreslenia, trzeba konkretne liczby.
    > Obiektyw kamery jest gdzie jest, lampa moze w jego strone emitowac
    > proporcjonalnie mniej lub wiecej w stosunku do calego strumienia.
    > Wiec na podstawie jasnosci w kamerze (tu zreszta i tak przeswietlone)
    > nie ma co wyciagac wnioskow o calkowitym strumieniu.
    >
    > Tu akurat lampa nie ma zadnej optyki, same diody - ale one tez maja
> [...]

    Pomińmy kamerę. Chodzi o sam pomiar.
    Czy owa charakterystyka w funkcji kąta jest na tyle istotna, aby brać ją
    pod uwagę, jeżeli czujnik znajduje się w odległości niemal zerowej od
    źródła?
    Moim zdaniem nie ma to takiego znaczenia. Weźmy jako zobrazowanie
    twierdzenie Talesa. Im bardziej zbliżamy przyprostokątną leżącą naprzeciw
    kąta (źródła), jej długość dąży ona do zera.

    Z.