    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.misc.telefonia.gsm
    Subject: Re: Czy istnieją ładowarki samochodowe 1A?
    Date: Sun, 09 Feb 2014 18:57:36 +0100
    <lcrecu$v17$1@node2.news.atman.pl>
    <ielv6tmautsj.k53efjp5w5zu$.dlg@40tude.net>
    <lcrk9k$hk5$1@node1.news.atman.pl>
    <1mnl8qrkcy0y2.1upzz4500a40u$.dlg@40tude.net>
    <ld0780$c7r$1@node1.news.atman.pl>
    <1thncasf3ljix$.1a34uaqd4d77d$.dlg@40tude.net>
    <52f3b4aa$0$2145$65785112@news.neostrada.pl>
    <x0i5ndqkg4vk.6xr24az2lirm$.dlg@40tude.net>
    <ld0jb2$pem$2@node1.news.atman.pl>
    <52f3ee17$0$2358$65785112@news.neostrada.pl>
    <ld3ole$nfj$1@node2.news.atman.pl>
    <52f61f12$0$2376$65785112@news.neostrada.pl>
    <ld5ili$3b0$2@node1.news.atman.pl>
    <52f66b3c$0$2151$65785112@news.neostrada.pl>

    W dniu 2014-02-08 18:36, Artur Maśląg pisze:

    > Co tam chciałeś wciskać? Pytanie "czy istnieją" pozostaje takim
    > jakie postawiłeś, czyli tak jak je podsumowałem.

    Robi się z tego druga niepotrzebna dyskusja.
    Pytanie na forum składa się z tematu i rozwinięcia. Ty ograniczyłeś się
    do skomentowania fragmentu wyrwanego z kontekstu. A czemu pytania do np.
    jego połowy nie ograniczyłeś?

    Wyjaśnię, że tak zadałem pytanie gdyż zawiera element mojej frustracji
    tym, że kupiłem kilka już ładowarek samochodowych 1A i żadna z nich nie
    przekracza nawet połowy ampera przy ładowaniu rzeczywistych urządzeń
    jakie posiadam.

    > Przed "chwilą" czytałem: " Na koniec dodam, że dostałem kilka
    > propozycji, kupiłem, zadziałało, podziękowałem autorowi więc cel
    > osiągnięty. "

    Ale nie zacytowałeś mojej wypowiedzi z samej góry wątku, umieszczonej
    tam przeze mnie aby wszyscy ją widzieli:

    "Problem rozwiązany. Kupiłem:

    http://merlin.pl/Ladowarka-TomTom-Fast-Car-Charger_T
    omTom/browse/product/208,1257011.html

    Pięknie ładuje prądem 1A (wreszcie). Żadna inna z dotychczasowych nie
    sprawdziła się bez cięcia kabli. Informacja dla tych, którzy mają
    bardziej prądożerne urządzenia: wydajność ładowarki do 2.1A. "

    > Pozostanę przy tym co napisałem - możesz również uzupełnić listę o
    > takie ładowarki, które warunków nie spełniają. To może być pomocne
    > dla innych na przyszłość, by nie padały pytania "czy istnieją
    > ładowarki samochodowe 1A" :P

    Wspominałem też o nich ale podsumuję na Twoje życzenie. Choć pewnie mało
    osób tak głęboko będzie kopało. Otóż ładowarki samochodowe, które nie
    ładują pełnym prądem telefonów i jakie posiadam (HTC Desire HD, Nexus 5,
    Samsung Galaxy s3, LG Swift G) to:

    - HTC
    http://image.ceneo.pl/data/products/1544207/i-htc-la
    dowarka-samochodowa-mini-usb.jpg
    (dodam, że sieciowa jako jedna z nielicznych spisuje się świetnie)

    - Philips
    http://4.bp.blogspot.com/-poqGmTSu2Wc/UT29TGH118I/AA
    AAAAAAFxk/y_QHjO0WKP0/s1600/ladowarka_USB_Philips_bi
    edronka-ulotka.jpg
    (samochodowa i sieciowa to bagno)

    - oryginalna od Samsunga Galaxy S3 - choć to trzeba sprawdzić gdyż
    zupełnie padła po 6 miesiącach więc od początku hipotetycznie mogło być
    z nią coś nie tak

    - no-name 1A + 2.1A, bardzo popularna na Allegro:
    https://www.telforceone.pl/gfx/invents/ToImg00000107
    00/Img0000010696_oryg.jpg

    - no i wszystkie marki nazwane jako "made in china" i nic więcej, jakie
    dostałem w postaci gratisa do kupowanych urządzeń.

    Dodam, że sprawdziłem dwie (Philips'a i tą no-name) na przerobionym
    przeze mnie eksperymentalnie kablu USB i obie "odzyskały" nagle swoje
    zdolności ładowania pełnym prądem. Czyli chodzi de facto o brak
    sygnalizacji DCP (= kropelka cyny) w ładowarkach, a nie o ich
    ograniczenia prądowe. Dodam także, że dużo zależy też od przewodu USB.
    Przykładowo na jakimś zwykłym prąd ładowania przy prawidłowej
    sygnalizacji DCP wynosił na HTC Desire HD 620mA a na kablu USB marki
    Lindy (chyba z 70zł kosztował) - 850mA. Ten ostatni na Nexus 5 - 1050mA.

    Marek