  • 1. Data: 2003-03-05 12:03:38
    Temat: Czy hit.gemius.pl jest problemem polskiego internetu?
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    Dziś od rana - połowa stron w Polsce ładuje się wolno, bo problemem jest
    dobicie się do hit.gemius.pl. Znam dużo sieci osiedlowych, firmowych
    i innych, gdzie w dns ustawia się *hit.gemius.pl na 127.0.0.1,
    w squidach blokuje się tamtejsze odwołania itd.

    Czy naprawdę każda większa strona musi być badana przez Gemiusa?
    Przecież jak u nich będzie awaria, to polskie strony będą się
    wyświetlać minuty, a nie sekundy.

    Poza tym firmie Gemius chyba nie zależy na tym, by ludzie blokowali
    odwołania do ich hostów.

    Dobra, wyżaliłem się :)
    Co Wy sądzicie na ten temat?

    --
    Grzegorz Janoszka
    www.consulta.pl odpowiadając POPRAW adres

    Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

  • 2. Data: 2003-03-05 14:17:21
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----usun-to> wrote:
    > Czy naprawdę każda większa strona musi być badana przez Gemiusa?

    Pewnie badana może być przy pomocy tych mechanizmów, które
    stworzyli. Tyle, że metodologia i fakt, że zliczanie musi
    się odbywać poprzez odwołanie do ich serwerów nie jest jak
    widać najlepsza. Powinni chyba pomyśleć o licencjonowaniu
    oprogramowania i sprzedaży go swoim klientom do użytku na
    ich serwerach a nie mierzeniu wszystkiego (choćby wszystkie
    większe polskie portale generujące ogromny ruch odwołują
    się do hit.gemius.pl) u siebie.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10229 dzień życia, sprawność

  • 3. Data: 2003-03-05 19:40:03
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Grzegorz Janoszka <G...@p...onet.pl-----usun-to> wrote:
    > Czy naprawdę każda większa strona musi być badana przez Gemiusa?
    > Przecież jak u nich będzie awaria, to polskie strony będą się
    > wyświetlać minuty, a nie sekundy.

    Jeszcze taka uwaga do tego co napisałem wcześniej. Jak mi ktoś
    słusznie zwrócił uwagę adresy typu onet.hit.gemius.pl czy
    gazeta.hit.gemius.pl prowadzą do maszyn, które stoją
    u korzystających z usług a nie u dostawcy usługi.

  • 4. Data: 2003-03-05 22:22:18
    Od: Jacek Zapala <j...@i...pl>

    G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka) writes:

> [...]
    > wyświetlać minuty, a nie sekundy.
    >
    > Poza tym firmie Gemius chyba nie zależy na tym, by ludzie blokowali

    To tylko fragment większej całości pod tytułem komercjalizacja
    internetu.

    Kiedyś strony www służyły do przekazywania informacji, w możliwie
    łatwy do odbioru sposób. Teraz w coraz większej części to papka
    marketingowa, koniecznie bardzo ładnie opakowana. I nie jest ważne, że
    przez to opakowanie ktoś się nie może dobić do informacji.

    Ostatnio miałem duże problemy z dostępem do jakiejś mapy Warszawy -
    szukałem takiej, do oglądania której nie potrzeba systemu i explodera
    pewnej "wiodącej" firmy. Kiedyś takich map było duzo, niestety
    półgodzinne poszukiwanie _działającej_ mapy się nie powiodło.

    Inny przykład - próba odczytu tekstu ustawy ze stron rządowych
    zakończyła się ściągnięciem po bardzo ciężkich bólach pdfa (nie ma to
    jak popierać czyjeś zastrzeżone rozwiązania), którego nawet acroread
    otworzyć nie chciał, krzycząc coś o haśle na dokument.

    Czy naprawdę nie można było prościej - dać zwykłego htmla, elegancko
    polinkowanego wewnętrznie i zewnętrznie (do innych aktów prawnych),
    którego każdy ściągnie i to na dodatek nie obciążając za bardzo
    rządowych, a więc opłacanych przez nas łącz i serwerów, bo się będzie
    pięknie cache'ował? Ale pewnie ktoś wziął za ten projekt niemałe
    pieniądze. I kto za to płaci? Ja płacę, pani płaci, my płacimy ;-)

    Tak to jest gdy siecią zaczyna rządzić marketing (lub nieco bardziej
    ogólnie - gdy decydują nie ci, którzy mają wiedzę z danej dziedziny).

    Czas umierać...

    No, to się wyżaliłem ;-)

    > Na newsy piszę prywatnie i wyrażam swoje prywatne poglądy, które nie mają
    > nic wspólnego z moimi byłymi, obecnymi i przyszłymi pracodawcami.

    O, ja też!

    Jacek

  • 5. Data: 2003-03-05 22:45:55
    Od: "Michal Letowski" <m...@y...com>

    Użytkownik "Jacek Zapala" <j...@i...pl> napisał w wiadomości > Inny
> [...]
    > pięknie cache'ował? Ale pewnie ktoś wziął za ten projekt niemałe
    > pieniądze. I kto za to płaci? Ja płacę, pani płaci, my płacimy ;-)

    PDF nie jest zastrzezonym rozwiazaniem - wydaje mi sie, ze do kazdego
    systemu
    mozna znalezc darmowa przegladarke PDF-ow. Dodatkowo Dziennik Ustaw w
    PDF-ach
    maja to do siebie, zy wygladaja tak jak wydrukowane oryginaly, czego nie
    mozna
    powiedziec o HTML-ach.

    Natomiast skandaliczne jest to, ze PDF-y z tekstami ustaw sa zabezpieczone
    przed kopiowaniem i drukowaniem! Dlaczego? Ano po to, aby pewna rzadowa
    firma znana niegdys jako Gospodarstwo Pomocnicze Kancelarii Prezesa
    Rady Ministrow mogla sciagac od firm, instytucji i osob prywatnych w Polsce
    haracz w wysokosci chyba 1000 zl rocznie za prenumerate Dziennikow Ustaw.
    Gdyby zdecydowali sie je udostepniac w Internecie (co z technicznego punktu
    widzenia nie stanowi _zadnego_ problemu), straciliby znaczna czesc dochodow.
    A ze przecietny obywatel tego kraju nie ma swobodnego dostepu do
    obowiazujacego
    prawa? Kogo to obchodzi?

    Michal Letowski

    PS. www.abc.com.pl, bap.lex.pl - tam znajdziesz prawie wszystko i to w
    ladnych
    HTML-ach.

  • 6. Data: 2003-03-06 11:11:18
    Od: G...@p...onet.pl-----USUN-TO (Grzegorz Janoszka)

    On Wed, 5 Mar 2003 19:40:03 +0000 (UTC) I had a dream that Dariusz Jaworski
    <d...@s...waw.pl> wrote:
> [...]
    >gazeta.hit.gemius.pl prowadzą do maszyn, które stoją
    >u korzystających z usług a nie u dostawcy usługi.

    Tak - portale mają maszynki gemius u siebie (i przypuszczam, że nie są
    zadowoleni z obcego pudełka w swojej serwerowni). Ale pozostałe 90%
    treści jest obsługiwana przez maszyny u gemiusa.

    Jako prosty klikacz polskiego internetu nie jestem zadowolony, że
    dużą część czasu spędzam bezproduktywnie przed przeglądarką
    czytając tekst "trwa łączenie z hit.gemius.pl", dlatego blokuję
    u siebie takie dziadostwa. Ale zdecydowana większość ludzi
    nie może tak zrobić i kwitnie przed monitorem klnąc na swojego ISP :)

  • 7. Data: 2003-03-06 11:11:25
    Od: a...@b...org.pl (Janusz A. Urbanowicz)

    "Michal Letowski" <m...@y...com> writes:

> [...]

    > PDF nie jest zastrzezonym rozwiazaniem - wydaje mi sie, ze do kazdego
    > systemu mozna znalezc darmowa przegladarke PDF-ow.

    XPDF nie obsluzy wszystkiego, a acrobat readera nie ma no na ???BSD.

    Alex

  • 8. Data: 2003-03-06 15:11:31
    Od: Jaroslaw Zielinski <j...@w...pl>

    Grzegorz Janoszka wrote:

> [...]
    > u siebie takie dziadostwa. Ale zdecydowana większość ludzi
    > nie może tak zrobić i kwitnie przed monitorem klnąc na swojego ISP :)

    A jako twórca serwisu internetowego i użytkownik Gemiusa jestem bardzo
    zadowolony z jego pracy i wyników, jakie dzięki niej otrzymuję. Mogę
    kształtować wyglada i zawartość swego serwisu na podstawie preferencji
    moich czytelników.

    Nie spotkałem się jeszcze w polskim Internecie (a także w paru
    światowych systemach które testowałem) z równie dobrym systemem do
    analizy ruchu na stronach internetowych.

    Nie wiem, w czym dokładnie masz problem z Gemiusem. Prawidłowo
    zaimplementowany kod JavaScript przesyłający do Gemiusa informacje o
    tym, że właśnie odwiedziłeś pewną stronę, powinien być umieszczony na
    samym końcu kodu strony. To znaczy, że cała strona wyświetli ci się w
    przegladarce zanim on zacznie działać.

    Myślę, że nie ma sensu tu tłumaczyć, że blokując u siebie owo
    "dziadostwo" w przypadku komercyjnych stron obniżasz (nieprawdziwie) ich
    raportowaną oglądalność i możesz wpłynąć na ich zyski, czy nawet
    utrzymanie się przy życiu. Jest pewna szansa, że nie mając wpływów z
    reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
    Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele
    obchodzi.

    Jarosław Zieliński

  • 9. Data: 2003-03-06 17:17:15
    Od: Dariusz Jaworski <d...@s...waw.pl>

    Jaroslaw Zielinski <j...@w...pl> wrote:
> [...]
    > tym, że właśnie odwiedziłeś pewną stronę, powinien być umieszczony na
    > samym końcu kodu strony. To znaczy, że cała strona wyświetli ci się w

    Kod zamieszczony na końcu strony spowoduje, że Twoje wyniki będą
    zafałszowane o userów, którzy wcisną "STOP" przy wczytywaniu strony.
    Z tego powodu niektóre portale (vide: Onet) kod Gemiusa mają od
    pewnego czasu na początku strony. Gemius jest fajnym narzędziem,
    a najlepiej gdyby był to zintegrowany software sprzedawany na licencji
    z możliwością instalacji u kupującego a nie tak jak jest teraz.

> [...]
    > reklam będą coraz więcej ze swych treści udostępniać tylko za pieniądze.
    > Ale to ciebie, "prostego klikacza polskiego internetu", zapewne niewiele

    To już jest jakaś kompletna bzdura. To Gemius jest jakąś wyrocznią
    statystyczną w polskim internecie jak w Polsce GUS? :) Gemius jest
    fajny, ale ma także wady w samej metodologii działania dlatego
    oglądalność mierzona Gemiusem jest *zawsze* zafałszowana. Nie
    jest to narzędzie do audytu, wierz mi.

    --
    FYI: "Ja jestem osłem i Ty jesteś osłem" -- Anthony de Mello
    A tak poza tym to dziś jest mój 10230 dzień życia, sprawność

  • 10. Data: 2003-03-06 17:17:22
    Od: Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl>

    [----]

    >XPDF nie obsluzy wszystkiego, a acrobat readera nie ma no na ???BSD.

    To argument przeciw PDF czy przeciw *BSD? :->
    --
    Szymon Sokół (SS4004,SS316-RIPE) -- Network Manager B
    Computer Center, University of Mining and Metallurgy, Cracow, Poland. O