-
41. Data: 2004-06-23 17:57:40
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: "Adam Kubicki" <a...@N...kubicki.pl>
Szymon Sokół <s...@b...operator.from.hell.pl> w wiadomości
news:cbcfut.3vsg01n.1@sloth.hell.pl napisał(a):
> On Wed, 23 Jun 2004 06:38:15 +0200, "Adam Kubicki"
> <a...@N...kubicki.pl> wrote:
> >Gdyby serwery pocztowe byly prawidlowo administrowane i zabezpieczone,
> >problem 'siania syfu' nie istnialby w istotnej skali. Egzamin powinni
> zdawac admini, czesto zatrudniani na zasadzie 'szwagier ciotecznej siostry
> >sasiada', a nie jako wyksztalceni specjalisci.
> Jaki konkretnie rodzaj zabezpieczeń serwerów pocztowych zapobiega, w Twoim
> przekonaniu, rozsiewaniu się np. Sassera?
Zalozenie prezerwatywy po naturalnym poczeciu takze nic nie pomoze. Przed -
tak.
Pozdrawiam,
Moi
-
42. Data: 2004-06-23 18:09:49
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: "Rafal.Doroszkiewicz" <j...@v...net.pl>
Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> napisał(a):
> Jeśli nie ma innych regulaminów ani załączników (warto się jednak
> upewnić) to albo osobiście albo z pomocą Federacji
> Konsumentów/Powiatowego Rzecznika Konsumentów - reklamacja (chyba) z
> tytułu zgodności z umową albo można to potraktować jako zerwanie umowy
> przez operatora (zaprzestanie świadczenia usług objętych umową) - ale
> lepiej z umową w ręku pójść do bezpłatnego prawnika w FK albo u PRzK.
Czy aby nie przesadzasz(przesadzacie) z tym Rzecznikiem Praw Konsumentów?
Każdy "normalny" Administrator sieci odłączyłby takiego użytkownika
(wywołującego problemy w sieci). To, że nie poinformowano użytkownika,
zgadzam się, jest pewnym niedopatrzeniem, jednak niedopatrzeniem również
jest brak dbałości użytkownika o sam system (zawirusowanie etc.). MSZ,
takie postępowanie, o którym piszesz jest nie adekwatne do sytuacji. Chyba
wystarczy przestrzec operatora, co w przypadku, gdy sytuacja się powtórzy.
Wymiana karty sieciowej, o której pisano gdzieś wyżej to tylko i wyłącznie
'wina' użytkownika, który najpierw powinien zwrócić się do swojego
operatora z problemem "braku usługi".
Pozdrawiam,
--
Rafal.Doroszkiewicz
mailto:ja(at)vast.net.pl
-
43. Data: 2004-06-23 18:24:38
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>
Rafal.Doroszkiewicz wrote:
>> lepiej z umową w ręku pójść do bezpłatnego prawnika w FK albo u PRzK.
>
> Czy aby nie przesadzasz(przesadzacie) z tym Rzecznikiem Praw Konsumentów?
Nie, jest to jedno z dwóch (wskazanych) miejsc, gdzie klient może uzyskać
bezpłatną pomoc prawną. A bez uważnej analizy umowy i ew. załączników
naprawdę bardzo trudno powiedzieć, czy Administrator miał obowiązek i
w jakim trybie powiadomić o wstrzymaniu świadczenia usługi.
> Każdy "normalny" Administrator sieci odłączyłby takiego użytkownika
> (wywołującego problemy w sieci).
100% right, to jest jego obowiązek wobec wszystkich klientów.
> To, że nie poinformowano użytkownika, zgadzam się, jest pewnym
> niedopatrzeniem, jednak niedopatrzeniem również jest brak dbałości
> użytkownika o sam system (zawirusowanie etc.).
Z punktu widzenia formalno-prawnego niekoniecznie to się równoważy.
MSZ po prosto operator powinien udzielić bonifikaty za okres odłączenia
od sieci a na przyszłość powiadamiać o odcięciu.
> MSZ, takie postępowanie, o którym piszesz jest nie adekwatne do sytuacji.
> Chyba wystarczy przestrzec operatora, co w przypadku, gdy sytuacja się
> powtórzy.
Ja nie namawiam nikogo na _skargę_ do RzPK, tylko na poradę prawną. Nawiasem
mówiąc - zdaniem UOK bardzo wiele umów z operatorami zawiera klazule
niedozwolone, sam kilka widziałem jak w naszej kamienicy zdesperowani sąsiedzi
chcieli się podłączyć do Internetu i mnie prosili o pomoc techniczną (np. mało
kto wie że są takie zakazane przez Kodeks Cywilny) więc może opinia prawna
niezależnie od całej sprawy to nie taka zła rzecz -)
> Wymiana karty sieciowej, o której pisano gdzieś wyżej to tylko i wyłącznie
> 'wina' użytkownika, który najpierw powinien zwrócić się do swojego
> operatora z problemem "braku usługi".
100% right - jakbyś uważnie prześledził wątek - pisałem o tym.
Tak na marginesie - to odcinanie czasami jest karykaturalne - dam przykład,
jak mnie TPSA podłączało do Neo. Po walkach o setup routera na centrali
(linia była skrosowana) okazało się, że jestem odcięty (a ani razu nie
byłem połączony). W BOK się dowiedziałem, że dlatego iż ... mam wirusy
na komputerze, dopiero informacja, że to Linux pomogła i mnie podłączyli.
Nikt nie informował o odłączeniu, ale ja też nie leciałem kupować nowego
portu USB -).
Natomiast jak się popatrzy w segmencie Neo na logi firewall'a to częstotliwość
uderzeń na porty 135 i 44* po południu nadal jest rzędu 5-10 razy na minutę.
Ale to taka dygresja tylko.
--
Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
-dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-
-
44. Data: 2004-06-23 18:25:48
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: Andrzej Bursztynski <_...@n...pl>
Bartosz Waszak wrote:
>
> IMHO to jest jedyna sensowne wyjście. Klient PRZED z reguły olewa
> sprawe. Jedynym bodźcem motywującym jest odcięcie. Na maile z
> ostrzeżeniami można nie otrzymać odpowiedzi tygodniami, a wirusy nadal
> są rozsiewane.
Panowie, oczywiste jest że PO. Kwestia tylko, że w opisywanej sytuacji
W OGÓLE nie poinformował.
--
Andrzej Bursztynski, My personal opinions are just mine
-dodaj imię kropeczka nazwisko małpa i masz adres pocztowy-
-
45. Data: 2004-06-23 18:38:19
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyciac.irc.pl>
Sebastian Bialy napisał(a):
[...]
> w moim wypadku klient jest przekierowany 80->strona
> informacyjna, cała reszta /dev/null.
Proste i skuteczne. Jednak admini omawianego tu providera nie
potrafia takiej metody zastosowac. Kilku zabierajacych glos
w tym watku chyba takze ma z tym problemy ;)
j.
-
46. Data: 2004-06-23 23:26:57
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: Krzysztof Oledzki <o...@...ns.pl>
Andrzej Bursztynski <_...@n...pl> wrote:
<CIACH>
> Natomiast jak się popatrzy w segmencie Neo na logi firewall'a to częstotliwość
> uderzeń na porty 135 i 44* po południu nadal jest rzędu 5-10 razy na minutę.
> Ale to taka dygresja tylko.
Ile? W okolicach 12:00 moje Neo+ iest "atakowane" jakieś 30-40 tazy na minutę ;)
W okolicach 18:00 już ~50 razy...
Pozdrawiam,
Krzysztof Oledzki
--
Krzysztof Olędzki
e-mail address: ole(a-t)ans(d-o-t)pl
Linux Registered User: 189200
BSD Registered User: 51140
Nick Handles: KO60-RIPE, KO60-6BONE, KO581 (Network Solutions)
-
47. Data: 2004-06-24 02:20:40
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)
januszek <j...@k...nie.lubi.spamu.dlatego.prosze.to.wyc
iac.irc.pl> wrote:
>>> Jeśli dostanie od Ciebie informacje, dlaczego został odcięty
>
>> Powinien dostać po zainteresowaniu się. Czynnik psychologiczny.
>
> A pieniadze za Net ma wplacac po wezwaniu do zaplaty czy przed?
Pieniądze ma wpłacać zgodnie z umową, odcięty został za nie przestrzeganie
tejże.
--
Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
Tak cię kocham, tak cię lubię, że za tobą kapcie gubię (C) Status GG
-
48. Data: 2004-06-24 02:25:59
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)
Rafal Rabczuk <s...@o...pl> wrote:
> debilizm wrodzony chyba? ;-))))))))
A jak wytłumaczysz nie wycinanie cytatów i pisanie niechlujnych,
pełnych błędów postów?
--
Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
gophi jesteś nienetetyczny (C) TheDude o moim podejściu do netykiety
-
49. Data: 2004-06-24 02:28:27
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)
Adam Kubicki <a...@n...kubicki.pl> wrote:
> I to jest jeden z problemow polskiego internetu: admini majacy w dupie
> usera, ktory ich utrzymuje (bo przeciez nie robi tego ich pracodawca w
> ramach idei dobroczynnosci).
Jak nazwiesz usera, który ma "w dupie" bezpieczeństwo swoje, innych
oraz prawidłowe działanie sieci i klika we wszystko co wyskakuje na
ekranie bez czytania?
--
Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
Pozbawił mnie sygnaturki strzał z dwururki (C) tren R @ appm 03.2003
-
50. Data: 2004-06-24 02:32:50
Temat: Re: Czy dostawca miał rację???
Od: g...@s...tpi.pl (Adam Wysocki)
Rafal Rabczuk <s...@o...pl> wrote:
> Gdyby taka sytuacja zdarzala sie raz na glupi rok to ok. ale wirusy atakuja
> nagminnie.
Więc trzeba ciąć userów równo, aż zaczną uważać, w co klikają.
> to tez powinien byc odpowiedni admin? taki ktory jest w stanie rozpoznac
> wirusa i odpowiednio zblokowac ofiare i zdalnie zabezpieczyc przed kolejnymi
> zarazeniami - ale znajac zycie to najprosciej i najszybciej jest
> wyciaciackogos z sieci.
Podział obowiązków jest jasny. Administrator sieci dba o sieć i maszyny,
którymi administruje natomiast w kompetencji użytkownika jest dbanie
o własną maszynę. Jeśli użytkownik nie potrafi zapewnić wystarczającej
ochrony antywirusowej to jest wycinany ze względu na dobro sieci. Co tu
jest nielogicznego?
> jednak uwazam ze to i tak uzytkownik jest odpowidzialny za swoj komputer
> a nie firma ktora dostarcza mu internet.
I to zdanie rozwiązuje wszystkie problemy.
--
Adam Wysocki * Warszawa, Śródmieście * www.gophi.net * SWL SP5250730
GG 1234 * GSM +48888456927 * gophi#linux.net.pl * gophi#gadu-gadu.pl
Chcesz zarobić? Idź do pracy! (C) Robert B. o spamie Make Money Fast