  • 41. Data: 2010-03-17 22:15:23
    Temat: Re: Czy dostałem mandat słusznie ?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Nostradamus w <news:hnr83d$csr$1@opal.icpnet.pl>:

    > Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Kłamstwo. Poczytaj kodeks. Art. 1.

    > Kłamstwo. Zoabacz art.178 KK. Nic tam nie ma o drogach publicznych.
    > I nie czytaj szmatławców, a skoncentruj się na kodeksach.

    Art. 178. § 1. Skazując sprawcę, który popełnił przestępstwo określone w
    art. 173, 174 lub 177 znajdując się w stanie nietrzeźwości lub pod wpływem
    środka odurzającego lub zbiegł z miejsca zdarzenia, sąd orzeka karę
    pozbawienia wolności przewidzianą za przypisane sprawcy przestępstwo w
    wysokości od dolnej granicy ustawowego zagrożenia zwiększonego o połowę do
    górnej granicy tego zagrożenia zwiększonego o połowę.

    Art. 173. § 1. Kto sprowadza katastrofę w ruchu lądowym, wodnym lub
    powietrznym zagrażającą życiu lub zdrowiu wielu osób albo mieniu w wielkich
    rozmiarach,

    Czyli rowerzysta na kogo sprowadził tę katastrofę?

    Art. 174. § 1. Kto sprowadza bezpośrednie niebezpieczeństwo katastrofy w
    ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym,

    bezpośrednio? Na wykonujących czynności służbowe w ramach ryzyka zawodowego?
    Mogli się nie zbliżać, jeżeli nie było zagrożenia innych osób

    Art. 177. § 1. Kto, naruszając, chociażby nieumyślnie, zasady bezpieczeństwa
    w ruchu lądowym, wodnym lub powietrznym, powoduje nieumyślnie wypadek, w
    którym inna osoba odniosła obrażenia ciała określone w art. 157 § 1,

    Kto odniósł obrażenia i dlaczego? Dlaczego nie wspomniałeś o napaści na
    funkcjonariusza?

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 42. Data: 2010-03-18 09:41:02
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    PJ pisze:
    > //Przeczytaj sobie rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów
    > drogowych o ile nie było tam miejsc do parkowania wyznaczonych
    > stosownym znakiem, na całej stronie drogi, po której jest ustawiony
    > B-36, obowiązuje zakaz zatrzymywania się. Całej drogi - od osi jezdni
    > aż do skrajni.
    >
    > wiec mamy już dwie rożne wersje :
    > a) od osi jezdni aż do skrajni.
    > b) na całym pasie drogowym
    >
    > podjazd do garaży nie znajduje się ani w obrębie skrajni ani w pasie
    > drogowym, jeśli potrafisz udowodnić ze jest inaczej chętnie zapoznam
    > się ze źródłem tej wiedzy

    I zapadła cisza. Andrzeju, bądź mężczyzną...

  • 43. Data: 2010-03-18 09:58:44
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości
    > Nie prawda. Przepisy PORD obowiązują WYŁĄCZNIE na drogach publicznych.

    Kłamiesz.
    neelix

  • 44. Data: 2010-03-18 10:07:54
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Vax" <m...@z...sie> napisał w wiadomości

    > Jeśli do skraju chodnika, to był POZA.
    > Jeżeli rozciągasz to pod same garaże, to nie chce mi się wierzyć,
    > że wszyscy tam mają bramy garażowe na pilota z takim zasięgiem,
    > by się przed wjazdem _nie_zatrzymywać_ ;)

    Ustawianie B-36 na drodze przy której są bramy wjazdowe na działki z
    budynkami mieszkalnymi stało się normą. Na propozycję usunięcia znaku lub
    zamiany na B-35 jest odpowiedź, że SM nie będzie reagować. I w taki sposób
    jesteśmy na łasce policjanta lub strasznika wiejskiego i jego humoru.
    neelix

  • 45. Data: 2010-03-18 10:14:14
    Od: "neelix" <a...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hnqnjf$2l0t$1@news2.ipartners.pl...

    > "Droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
    > drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów
    > szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu
    > lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia
    > zwierząt;"
    > Podjazd, znajdujący się poza chodnikiem nie pasuje do tej definicji.

    lub postoju. Pobocze? Może pasować. :-) Najlepiej niech cyknie fotkę to się
    pojaśni.
    neelix

  • 46. Data: 2010-03-18 12:18:34
    Od: fv <f...@c...com>

    Nostradamus wrote:
    > Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Kłamstwo. Poczytaj kodeks. Art. 1.

    Kłamiesh, konstytucja mi gwarantuje że mogę robić co mi się chce.
    Nie bądźmy dziećmi. Policja nie narazi się świadomie na zarzut przekroczenia
    uprawnień.

    A jak policjant nie wie, że droga nie jest publiczna to zachowuje się tak jak
    wszędzie. Czyli
    rozlicza z przepisów, w oderwaniu od bezpieczeństwa (czy nawet logiki). I dup, sąd
    musi unieważnić
    mandat.

    --
    fv

  • 47. Data: 2010-03-18 15:31:48
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    neelix pisze:

    > lub postoju. Pobocze? Może pasować. :-)

    Jasne. Pobocze dodatkowe zachodnikowe. Jeszcze tylko jakoś wcisnąć
    je w "wydzielony pas terenu", i gites.

  • 48. Data: 2010-03-19 09:08:49
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Jasne. Pobocze dodatkowe zachodnikowe. Jeszcze tylko jakoś wcisnąć
    > je w "wydzielony pas terenu", i gites.

    Trzymając się dosłownie definicji drogi z PoRD można zaparkować na przykład na
    pasie rozdzielającym jezdnie na autostradzie. Przecież pas zieleni nie jest
    składnikiem drogi wg PoRD, a autostrada to droga.

    Ciekawe jak do tego wszystkiego ma się ustawa o drogach publicznych. W tej
    ustawie droga jest szerzej zdefiniowana niż w PoRD.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 49. Data: 2010-03-19 09:21:18
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojtekk w <news:hnvb72$o4k$1@srv.cyf-kr.edu.pl>:

> [...]

    ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > przykład na pasie rozdzielającym jezdnie na autostradzie.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

    > Przecież pas zieleni nie jest składnikiem drogi wg PoRD, a autostrada to
    > droga.

    Trzeba było doczytać PoRD trochę dalej niż art. 2.

    Art. 49. 1. Zabrania się zatrzymania pojazdu:
    [...]
    8. na pasie między jezdniami;

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 50. Data: 2010-03-25 20:35:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 17 Mar 2010, Vax wrote:

    > Jeśli do skraju chodnika, to był POZA.

    Ty chyba zły skraj chodnika "zaliczasz"...
    Chodnik jest częścią drogi (cały). Z definicji (drogi).

    pzdr, Gotfryd
    (przepraszający że starożytności wyciąga ;))