  • 31. Data: 2010-03-17 12:40:55
    Temat: Re: Czy dostałem mandat słusznie ?
    Od: Waldek Godel <n...@o...info>

    Dnia Tue, 16 Mar 2010 23:23:03 +0100, gumis napisał(a):

    > Powiedziałem im, że nie stoję na jezdni ani chodniku ale ich to nie
    > interesowało. Jako, że byłem po 36 godzinach bez snu nie chciało mi się
    > dyskutować i kazałem szybko pisać mandat.
    > Tak się teraz zastanawiam czy dostałem go słusznie. W końcu stałem

    Tak, jak najbardziej. I nawet potwierdziłeś to podpisem.

    --
    Pozdrowienia, Waldek Godel

  • 32. Data: 2010-03-17 14:52:29
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Częścią drogi. Na której obowiązywał zakaz zatrzymywania.

    Każdy placyk położony poza za chodnikiem, a przyległy do niego, jest częścią drogi?
    Np kwadratowy 50x50m? Do jakiej szerokości jest to "droga", twoim zdaniem?

  • 33. Data: 2010-03-17 15:05:35
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Andrzej Lawa pisze:

    > Częścią drogi. Na której obowiązywał zakaz zatrzymywania.

    "Droga - wydzielony pas terenu składający się z jezdni, pobocza, chodnika,
    drogi dla pieszych lub drogi dla rowerów, łącznie z torowiskiem pojazdów
    szynowych znajdującym się w obrębie tego pasa, przeznaczony do ruchu
    lub postoju pojazdów, ruchu pieszych, jazdy wierzchem lub pędzenia zwierząt;"

    Podjazd, znajdujący się poza chodnikiem nie pasuje do tej definicji.

  • 34. Data: 2010-03-17 15:38:28
    Od: Vax <m...@z...sie>

    W dniu 2010-03-17 08:08, Wojtekk pisze:

    > Nie możesz parkować. Znak B-36 dotyczy strony drogi, a nie jezdni. Tak
    > więc obowiązuje od osi jezdni aż do zewnetrzego skraju chodnika,
    > pobocza, poprzez wszystko co znajduje się pomiędzy.

    Jeśli do skraju chodnika, to był POZA.
    Jeżeli rozciągasz to pod same garaże, to nie chce mi się wierzyć,
    że wszyscy tam mają bramy garażowe na pilota z takim zasięgiem,
    by się przed wjazdem _nie_zatrzymywać_ ;)

    v.

  • 35. Data: 2010-03-17 18:08:21
    Od: <s...@a...pl>

    > Już nie ma znaczenia, przyjąłeś mandat, więc uważałeś że słusznie Ci się
    > należy. Nawet jeśli masz rację to po co Ci to, będziesz miał tylko wyrzuty
    > sumienia, że jesteś w plecy ..... zł. Szkoda zdrowia.

    Jeśli mandat był za wykroczenie, którego w rzeczywistości nie popełnił, to na
    wniosek ukaranego sąd taki mandat uchyli.

    Kpw. art. 101
    §1 : Prawomocny mandat karny podlega uchyleniu, jeżeli grzywnę nałożono za czyn
    niebędący czynem zabronionym jako wykroczenie. Uchylenie następuje na wniosek
    ukaranego złożony w zawitym terminie 7 dni od daty uprawomocnienia się mandatu
    lub z urzędu.
    § 2. Uprawnionym do uchylenia prawomocnego mandatu karnego jest sąd właściwy do
    rozpoznania sprawy, na którego obszarze działania grzywna została nałożona. W
    przedmiocie uchylenia mandatu karnego sąd orzeka na posiedzeniu. Przed wydaniem
    postanowienia sąd może zarządzić stosowne czynności w celu sprawdzenia podstaw
    do uchylenia mandatu karnego.
    § 3. Uchylając mandat karny nakazuje się podmiotowi, na rachunek którego pobrano
    grzywnę, zwrot uiszczonej kwoty.

    Testowane kilka lat temu, działa :) Anulowany został mandat w wysokosći 50zł z
    art. 77 kw (nie ziązane z ruchem drogowym).

  • 36. Data: 2010-03-17 19:42:20
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "gumis" <t...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Nie takie było moje pytanie. Poza tym zawsze mogę wystąpić o umorzenie
    > mandatu.

    Nie, nie możesz. Nie ma czegoś takiego jak umorzenie mandatu.

  • 37. Data: 2010-03-17 19:47:01
    Od: "Nostradamus" <l...@o...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Nie prawda. Przepisy PORD obowiązują WYŁĄCZNIE na drogach publicznych.

    Kłamstwo. Poczytaj kodeks. Art. 1.

    > Ostatnio sławna sprawa, że facet jechał rowerem po pijaku drogą której
    > gmina (czy cośtam) nie uznało
    > oficjalnie za drogę publiczną i sąd musiał odmówić ukarania.

    Kłamstwo. Zoabacz art.178 KK. Nic tam nie ma o drogach publicznych.
    I nie czytaj szmatławców, a skoncentruj się na kodeksach.

  • 38. Data: 2010-03-17 19:55:24
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Jakby właściciel tego kawałka pasa drogowego miał coś do niego, to
    by stosownie oprotestował/uzgodnił.

    to nie właściciel ustawił ten znak i to nie na nim spoczywa ten
    obowiązek

    // Brednie. Jak stoi, to obowiązuje na całym pasie drogowym zgodnie z
    przepisami.

    podjazd do garaży nie znajduje się już w pasie drogowym

    //Gdyby miał nie obowiązywać w którymś miejscu - byłaby stosowna
    tabliczka (albo znak wyznaczający miejsca postojowe)

    nie możesz postawić tabliczki: nie dotyczy podjazdu do garaży ani
    wyznaczyć na podjeździe miejsc postojowych :-)

    P.

  • 39. Data: 2010-03-17 20:12:10
    Od: PJ <p...@g...com>

    //Przeczytaj sobie rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów
    drogowych o ile nie było tam miejsc do parkowania wyznaczonych
    stosownym znakiem, na całej stronie drogi, po której jest ustawiony
    B-36, obowiązuje zakaz zatrzymywania się. Całej drogi - od osi jezdni
    aż do skrajni.

    wiec mamy już dwie rożne wersje :
    a) od osi jezdni aż do skrajni.
    b) na całym pasie drogowym

    podjazd do garaży nie znajduje się ani w obrębie skrajni ani w pasie
    drogowym, jeśli potrafisz udowodnić ze jest inaczej chętnie zapoznam
    się ze źródłem tej wiedzy

    P.

  • 40. Data: 2010-03-17 20:16:11
    Od: gumis <t...@o...eu>

    szerszen pisze:

    > Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w
    > wiadomości news:hnq8po$9bu$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > nie jest, po prostu straszaki niedouczone i przeswiadczone o swojej
    > racji, a gumis zaspany

    O to mi chodziło ;) Składam pismo w sądzie o umorzenie. Ciekawe co z
    tego wyniknie.
    pozdrawiam
    gumis