  • 21. Data: 2010-03-17 10:38:50
    Temat: Re: Czy dostałem mandat słusznie ?
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:hnq7cm$7j7$1@srv.cyf-kr.edu.pl...

    > Zobacz na rysunek. Chodzi o część podjazdu między ulicą a chodnikiem.

    no patrze, czytam i widze ze stoi poza droga, pomiedzy budynkiem, a
    chodnikiem od ktorego oddziela go jeszcze drzewo

  • 22. Data: 2010-03-17 10:39:28
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w
    wiadomości news:hnq7db$2cn8$1@news2.ipartners.pl...

    > No przecież ani na jezdni ani na chodniku - to chyba oczywiste?
    > Pytanie tylko czym jest ten podjazd.

    raczej nie droga ;)

  • 23. Data: 2010-03-17 10:46:43
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" <j...@d...z.sygnatury> napisał w wiadomości

    > No przecież ani na jezdni ani na chodniku - to chyba oczywiste?
    > Pytanie tylko czym jest ten podjazd.
    W części przecinającej chodnik może być chodnikiem, a przy jezdni poboczem.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 24. Data: 2010-03-17 10:56:45
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    > Użytkownik "Wojtekk" <u...@w...pl> napisał w wiadomości

    > no patrze, czytam i widze ze stoi poza droga, pomiedzy budynkiem, a chodnikiem
    > od ktorego oddziela go jeszcze drzewo
    Ok, zasugerowałem się opisem aut parkujących w zatoczkach.
    Może to jest traktowane jako pobocze drogi?

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 25. Data: 2010-03-17 11:01:28
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    Wojtekk pisze:

    > W części przecinającej chodnik może być chodnikiem, a przy jezdni poboczem.

    Na rysunku nie przecina chodnika tylko do niego przylega. A samochód
    wątkotwórcy jest nie tylko poza chodnikiem ale jeszcze za drzewem...

  • 26. Data: 2010-03-17 11:01:44
    Od: fv <f...@c...com>

    Wojtekk wrote:
    > Jeżeli nie ma oznakowania, że jest to teren prywatny to
    > znaki obowiązują.

    Nie prawda. Przepisy PORD obowiązują WYŁĄCZNIE na drogach publicznych.
    Również Policja i Straż Miejska mogą interweniować tylko na takich drogach (w sprawie
    PORD).

    Ostatnio sławna sprawa, że facet jechał rowerem po pijaku drogą której gmina (czy
    cośtam) nie uznało
    oficjalnie za drogę publiczną i sąd musiał odmówić ukarania.

    Podobno takich ulic jest wiele np. w Łodzi.

    Doniesienia prasowe:
    http://www.mmaugustow.pl/artykul/jechal-pijany-bo-mi
    al-prawo-40442.html
    http://lodz.gazeta.pl/lodz/1,35153,7505771,Pijani_ro
    werzysci_wioza_smierc__Bezkarnie.html

    http://www.lodzka.policja.gov.pl/kwp/content/view/45
    95/99/
    akapit: "Łódź - choć warunki nad drogach nie były najgorsze w sobotę policjanci ..."

    i fragment:
    "Do zderzenia doszło poza drogą publiczną. Sprawcę pouczono."

    --
    fv

  • 27. Data: 2010-03-17 11:23:51
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    > Może to jest traktowane jako pobocze drogi?

    nie jest, po prostu straszaki niedouczone i przeswiadczone o swojej racji, a
    gumis zaspany

  • 28. Data: 2010-03-17 11:24:48
    Od: "Wojtekk" <u...@w...pl>

    Użytkownik "fv" <f...@c...com> napisał w wiadomości

    > Nie prawda. Przepisy PORD obowiązują WYŁĄCZNIE na drogach publicznych.
    > Również Policja i Straż Miejska mogą interweniować tylko na takich drogach (w
    > sprawie PORD).

    Publiczność drogi nie jest tożsama z prawem własności.
    Zarządca dróg publicznych może wynająć kawałek terenu na drogę od prywatnego
    właściciela.

    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 29. Data: 2010-03-17 11:44:59
    Od: fv <f...@c...com>

    Wojtekk wrote:
    > Publiczność drogi nie jest tożsama z prawem własności.
    > Zarządca dróg publicznych może wynająć kawałek terenu na drogę od
    > prywatnego właściciela.

    Tak.

    --
    fv

  • 30. Data: 2010-03-17 11:49:56
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Jakub Witkowski pisze:

    > No przecież ani na jezdni ani na chodniku - to chyba oczywiste?
    > Pytanie tylko czym jest ten podjazd.

    Częścią drogi. Na której obowiązywał zakaz zatrzymywania.