  • 1. Data: 2014-08-05 21:19:53
    Temat: Czy dacia Lodgy się nada?
    Od: Bartosz 'Seco' Suchecki <p...@s...maupa.tlen.pl>

    Nadal szukamy auto sportowego...

    ... czyli takiego, które pomieści całą rodzinę i niezbędny sprzęt
    sportowy ;)

    Koniecznie benzyna ze względu na małe przebiegi.

    W podobnej cenie jak używany Galaxy czy S-max
    jest Dacia Lodgy.

    Jeździłem wersją Laureate z silnikiem 1.6 84km ale z tym silnikiem to
    wołowate autko raczej do miasta.

    Spróbowałem też Dustera z silnikiem 1.5 dCi 110KM
    To autko jakoś przyspiesza.

    Zanim spróbuję Lodgy Prestige z silnikiem 1.5 dCi 110
    zapytam szanownych grupowiczy.

    Czy oprócz tego, że to Lodgy to Dacia i w dodatku niezbyt ładna, to czy
    jest w ogóle sens rozważać zakup takiego nowego auta z salonu?

    Czy jednak lepiej szukać wspomnianego Galaxy, S-maxa.

    Seco

  • 2. Data: 2014-08-06 00:53:53
    Temat: Re: Czy dacia Lodgy się nada?
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    mi się lodgy podoba, super bagażnik. Sandero jest porażką, dusterem nie
    jeździłem. Brałbym lodgy

  • 3. Data: 2014-08-06 11:13:33
    Od: pwz <p...@o...eu>

    W dniu 2014-08-05 21:19, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
    (...)
    > Czy oprócz tego, że to Lodgy to Dacia i w dodatku niezbyt ładna, to czy
    > jest w ogóle sens rozważać zakup takiego nowego auta z salonu?
    >
    > Czy jednak lepiej szukać wspomnianego Galaxy, S-maxa.

    Napiszę tak: mam starszą siostrę Lodgy, czyli Dacię Logan MCV z
    silnikiem 1,6 (105 koni) - pełna zgoda, że przy tej wielkości auta
    poniżej 100KM to porażka. Dodatkowy minus: przy większych prędkościach
    (+120 km/h) jest głośna. Reszta: Daczka w tym roku kończy 5 lat. Wlewam
    paliwo i jeździ. W międzyczasie drobne naprawy (spryskiwacz tylnej
    szyby, odklejona uszczelka przedniej szyby) oraz jedna poważna (przednie
    zawieszenie) - wszystko zrobione na gwarancji, więc bezboleśnie. Duży
    przegląd (z płynami, w tym olej, filtr) to koszt ok. 350 zł. W
    międzyczasie podróż do Grecji, do Bułgarii (via Rumunia - żaden gliniarz
    nawet na nas nie zwrócił uwagi ;-)), każdej zimy na narty.
    Warto przedłużyć gwarancję do tych 5 lat, aby potem sobie spokojnie
    jeździć na przeglądy do ASO - nawet jak coś mniejszego czy większego
    wynajdą do naprawy, idzie z gwarancji. No i nowy samochód to jednak nowy
    samochód, nie ma niespodzianek...
    pwz

  • 4. Data: 2014-08-06 13:52:36
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Bartosz 'Seco' Suchecki" napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > W podobnej cenie jak używany Galaxy czy S-max
    > jest Dacia Lodgy.

    Miałem ten sam dylemat, nawet już bylem gotów kupić Lodgy, ale sprawdziłem
    osobiście wszystkie dostępne od Scenica do Galaxy i na koniec jak wsiadłem
    do Lodgy to mi szybko przeszło.

    Jeżdżę na zmianę z żoną więc często zmieniam ustawienie fotela i już ta
    pierwsza czynność po wejściu do Lodgy mnie zniechęciła :-)

    > Czy oprócz tego, że to Lodgy to Dacia i w dodatku niezbyt ładna, to czy
    > jest w ogóle sens rozważać zakup takiego nowego auta z salonu?

    Czy jednak lepiej szukać wspomnianego Galaxy, S-maxa.

    Jeśli masz gdzie trzymać to zdecydowanie Galaxy. To auto o klasę większe i
    wygodniejsze od S-maxa.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 5. Data: 2014-08-06 16:55:20
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...
    > mi się lodgy podoba, super bagażnik. Sandero jest porażką,

    Dlaczego?
    Stepway jest całkiem całkiem, do tego SPORO tańszy niż inne crossovery
    konkurencji.
    Zwykłe Sandero faktycznie nie powala niczym, również nie jest zbyt tanie.

  • 6. Data: 2014-08-07 09:46:49
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Wed, 6 Aug 2014 16:55:20 +0200
    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote:

    > Stepway jest całkiem całkiem, do tego SPORO tańszy niż inne crossovery
    > konkurencji.

    Stapaway crossoverem?
    No bez jaj, sam pakiet stylistyczny nie robi z auta crossovera, cokolwiek ta śmieszna
    nazwa w przemyśle motoryzacyjnym nie znaczy.
    Co on ma, co uprawnia go do tej nazwy, bo jakoś na stronie nie bardzo widać to
    wprost, a nie chce mi się kopać. Tak na oko to chyba tylko lekko podniesione
    zawieszenie i nic więcej.

    --
    pozdrawiam
    szerszen

  • 7. Data: 2014-08-07 23:10:19
    Od: "Arbiter" <n...@h...com>

    > Dlaczego?
    > Stepway jest całkiem całkiem, do tego SPORO tańszy niż inne crossovery

    Jeździłem krótko Stepway nowym. Wspomaganie kierownicy hydrauliczne, brak
    komputera pokładowego (co było juz w samochodach standarodowo montowane
    ponad 10 lat temu), skrzynia biegów chodziła gumowato, fotele nie za
    ciekawe. Ogólnie taki nowy kapeć

    > Zwykłe Sandero faktycznie nie powala niczym, również nie jest zbyt tanie.

    Mi się podobało Oldgy bo jest rodzinne, ma wielki bagażnik i przestrzeń.
    Pewnie też jest kapciem ale jakiś koncept auta i zalety są. A stepway -
    tylko wygląda, ale przyjemność z jazdy słaba i przestrzeni też brak.

  • 8. Data: 2014-08-08 19:32:31
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "Arbiter" <n...@h...com> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Jeździłem krótko Stepway nowym. Wspomaganie kierownicy hydrauliczne, brak
    > komputera pokładowego (co było juz w samochodach standarodowo montowane
    > ponad 10 lat temu),

    Nie wiem, nie widziałem nawet takiej wersji Stepwaya.
    Topowy Stepway jest tańszy od konkurencji o jakieś 15 tys i komp pokładowy
    ma, wraz z nawigacją zresztą.
    Za 15 tys sporo można wybaczyć.

  • 9. Data: 2014-08-08 22:00:12
    Od: tyran <t...@o...pl>

    On 2014-08-06 13:52, Ergie wrote:
> [...]
    >
    > Czy jednak lepiej szukać wspomnianego Galaxy, S-maxa.
    >
    > Jeśli masz gdzie trzymać to zdecydowanie Galaxy. To auto o klasę większe

    Ja dodam od siebie. Też szukam 7 osobowego. Już prawie będzie to smax
    (ewentualnie galaxy), ale ostatnio czekając na znajomego zaszedłem do
    salonu Dacia posiedzieć w ich autach i obejrzeć Lodgy. Lodgy nie mieli,
    posiedziałem w innych. Złe nie są, ale moim zdaniem coś im brakuje. Przy
    dobrym projektancie, może za 5 lat zaczną się podobać bardziej i zyskają
    na jakości.

    ps. mój 9letni Accord z przebiegiem 220tyś jest wygodniejszy niż Duster
    półroczny znajomego. Myślę, że bym żałował jakbyśmy kupili Dacie (choć
    cena jest bezkonkurencyjna).

    --
    tyran

  • 10. Data: 2014-08-10 21:34:08
    Od: "kamil/Endurorider.pl" <e...@g...com>

    Użytkownik "tyran" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Złe nie są, ale moim zdaniem coś im brakuje. Przy dobrym projektancie, może za
    > 5 lat zaczną się podobać bardziej i zyskają na jakości.

    Łeno NIGDY im na to nie pozwoli... Oglądałem Lodgy i pomysł na samochód jest
    świetny, ale silniki z kosiarki oraz bardzo ostre oszczędności na wnętrzu były
    tematem nie do przejścia. Ostatnim kluczem do trumny były wyniki testów
    zderzeniowych...

    --
    pozdrawiam
    kml