  • 31. Data: 2014-09-15 15:53:56
    Temat: Re: Czy da się przeżyć z elektroniki?
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-15 15:47, yabba pisze:

    > W takim razie na jakim poziomie rozwoju jesteśmy, jeśli grożenie nożem
    > jest zbyt nową technologią dla kodeksu i wymiaru sprawiedliwości?

    W takim razie przed epoką żelaza :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 32. Data: 2014-09-15 17:39:35
    Temat: Re: Czy da si? prze?y? z elektroniki?
    Od: Marek Borowski <m...@n...com>

    On 2014-09-14 20:57, A.L. wrote:

    > Zalozmy ze chcesz miec 3000 miesiecznei na reke. Dolicz do tego ZUS,
    > podatki itede. Tyle musisz wyrobic zysku meisiecznie. Zaloz ze stope
    > zysku masz, powiedzmy 20% Ile produktow mususz spzredac i ile one
    > musza kosztowac zebys dostal miesiecznie wlasnie tyle kasy?
    >
    > Wez Excel i zrob tabelke z roznymi cenami produktow czy rozna iloscia
    > produktow. To sie nazywa "business plan"

    Zawsze pozostanie pytanie otwarte czy polak wybierze niemiecki produkt
    za 3000 PLN, chinski za 500 PLN czy polski tez za 500 PLN. Moje ostanie
    doswiadzenia sa takie ze chinski :-(.

    Pozdrawiam

    Marek

  • 33. Data: 2014-09-15 20:08:11
    Od: Paweł Kasztelan <P...@g...com>

    W dniu 2014-09-15 14:20, s...@g...com pisze:

    > Cofanie jest nielegalne na zachod o odry, u nas nazywamy to "korekta":)

    Ale już się ten "biznes" kończy.
    Od tego roku na każdym przeglądzie zapisywany jest do ogólnopolskiej
    bazy stan licznika. Więc już niedługo można będzie cofnąć licznik
    max. o rok. A i to będzie dziwnie wyglądało.

    Pozdr. PK.

  • 34. Data: 2014-09-15 20:14:06
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu poniedziałek, 15 września 2014 20:08:11 UTC+2 użytkownik Paweł Kasztelan
    napisał:

> [...]
    >
    > bazy stan licznika. Więc już niedługo można będzie cofnąć licznik
    >
    > max. o rok. A i to będzie dziwnie wyglądało.

    Cwani dadzą radę. Kiedyś były linki i przekladnie. Teraz prościej bo po kablu impulsy
    idą. Wystarczy dzielnik wstawić żeby naliczało 2, 3, 5 razy mniej niż przejechane.

  • 35. Data: 2014-09-15 21:14:31
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2014-09-15 10:24, d...@g...com wrote:
    [...]
    > Moze i tak. Nie jestem ekonomista, ale zakladam ze prowadzenie
    > dzialalnosci w czasach kiedy inflacja wynosi 15-70% nie jest fajne.
    No ale teraz to nam deflacja grozi.

  • 36. Data: 2014-09-15 22:32:12
    Od: s...@g...com

    użytkownik Paweł Kasztelan napisał:

    > Ale już się ten "biznes" kończy.

    Biznes sie skonczy wtedy gdy bedzie nieoplacalny:)

    > Od tego roku na każdym przeglądzie zapisywany jest do ogólnopolskiej
    >
    > bazy stan licznika.

    Szpece przygraniczni mowili, ze wystarczy isc z kreconym
    licznikiem do ASO u niemca, wymienic pasek, do bazy zostanie
    wklepany stan juz po korekcie, takie auto idzie dalej na wschod.
    Na ile mowili prawde - nie wiem. Znajac zycie powstanie
    intratna posadka na styku panstwowe-prywatne, gdzie trzeba
    bedzie dodatkowo posmarowac i tyle:) No chyba, ze ustawodawca
    blysnie pomyslem i zrobi zajebisty system odporny na
    "smarowanie" pod stolem w co watpie:)

    Życie i zdrowie człowieka są zagrożone,
    kiedy obraduje Parlament. Mark Twain.

    Uwaga! Polityka!!!
    str. 20 punkt 15:
    http://www.platforma.org/media/dokumenty/Program_PO_
    100dpi.pdf

  • 37. Data: 2014-09-16 00:54:46
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu niedziela, 14 września 2014 20:47:11 UTC+2 użytkownik Marek napisał:
    > No i właśnie pytanie do nich: czy da się przeżyć u nas z produkcji
    > elektroniki na taką niewielką skalę?

    Patrząc realnie, musiałbyś opanować dobrze jakąś specjalistyczną
    gałąź, typu czujniki, przetworniki, filtry i robić to
    dobrze i elastycznie. Przemysł często potrzebuje czegoś na już,
    co działa i ma certyfikaty, wtedy można sprzedać dowolną pierdółę
    za setki euro. Ale oczywiście główny problem w tym, żeby wiedzieć
    co może być potrzebne i umieć to zrobić ;)

    L.

  • 38. Data: 2014-09-16 01:16:59
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2014-09-16 00:54, Lisciasty pisze:

> [...]
    > za setki euro. Ale oczywiście główny problem w tym, żeby wiedzieć
    > co może być potrzebne i umieć to zrobić ;)

    No i nikt nie podpowie na czym zarabiać, bo takie enklawy są dość
    płytkie i nikt nie jest samobójcą :)

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 39. Data: 2014-09-16 01:17:09
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 15 Sep 2014 07:10:16 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

    >Ale chodzi nie o firmę w ogóle, tylko o elektroniczną. Dlatego przydałyby
    >się informacje specyficzne dla rynku elektronicznego, a nie ogólne,
    >obowiązujące w każdym biznesie.

    A w elektronicznym zasady finansowe nie obowiazuja?

    A.L.

  • 40. Data: 2014-09-16 01:21:17
    Temat: Re: Czy da się przeży? z elektroniki?
    Od: A.L. <a...@a...com>

    On Mon, 15 Sep 2014 07:17:50 +0200, "Grzegorz Niemirowski"
    <g...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    >do tego Excela. Tutaj założyłeś zarabianie niewielkich kwot na dużym (jak na
    >małą firmę wolumenie). A oryginalne pytanie, jak podejrzewam, jest właśnie o
    >to, czym się takie niewielkie firmy zajmują, w jakich segmentach rynku
    >działają. Podejrzewam, że jest odwrotnie, sprzedają kilka sztuk, z zyskiem
    >kilkuset PLN na jednej.
    >Ja dobrze rozumiem, że osoby z p.m.e, mające swoje firmy, nie chcą zdradzać
    >szczegółów swojej działalności. Ale chętnie dowiedziałbym się jak znaleźć
    >sobie niszę, która nie jest jeszcze zajęta przez Chińczyków i przez większe

    I myslisz ze ktos znajacy taka nisze poda ci ja na tacy zamiast samemu
    w nia wskoczyc?...

    A jak znalezc klientow? No, to jes twlasznie Sztuka Biznesu. Nikt ci
    tego nie powie. Raczej sam tych klientow wezmie

    Naiwnys jak dziecko...

    A.L.