-
11. Data: 2015-04-23 17:20:58
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhan1c$7n8$...@n...supermedia.pl...
> W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
>> Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
>> Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
>> jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
>>
>> Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
>> niskie koszty serwisu, itd.
>>
> Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
> CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
> Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
> żadnych.
> Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
> stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
> W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
> jednostka napędowa
I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
-
12. Data: 2015-04-23 17:46:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mhan1c$7n8$...@n...supermedia.pl...
>> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki
>> daje jednostka napędowa
>
> I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
> Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to
nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
Ewentualnie jak Cię bawi zmiana biegów to część rozwiązań z CVT ma
symulację "biegów", możesz sobie zmieniać ile dusza zapragnie ;)
Osobiście większą część życia jeździłem samochodami ze skrzynią manualną
i też nie wyobrażałem sobie innej. Przez kilka miesięcy jeździłem
automatem hydrokinetycznym i szybko przyzwyczaiłem się do wygody.
Teraz sporadycznie jeżdżę samochodem z CVT - jest nieporównanie
wygodniejszy od skrzyni manualnej i jednak wygodniejszy od zwykłego
automatu - nic nie szarpie, zero przerw na zmianę biegów i dobre
przyspieszenie jak jest potrzeba.
Rozumiem że ktoś może czerpać przyjemność ze zmiany biegów w Ferrari czy
innym Porsche jednak jako zwykły samochód do jazdy CVT nie ma sobie równych.
Tzn tam gdzie musi być przekładnia, bo np taka Tesla będzie pewnie
jeszcze wygodniejsza.
-
13. Data: 2015-04-23 19:12:43
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhb44h$eq0$...@n...supermedia.pl...
> W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:
>>
>> Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>> dyskusyjnych:mhan1c$7n8$...@n...supermedia.pl...
>>> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki
>>> daje jednostka napędowa
>>
>> I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
>> Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
>
> Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to nie
> wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak samo
jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Bo mu brakującą połowę mocy dostarczy cudowna skrzynia, która sama napędza
samochód?
ROTFL !!!!!
Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
czarami.
-
14. Data: 2015-04-23 21:15:31
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: megrims <m...@i...peel>
On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:
>
(ciach)
> Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
(ciach)
ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
skrzynią i jest niezniszczalna.
-
15. Data: 2015-04-23 22:42:04
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 23-04-2015 o 19:12, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:mhb44h$eq0$...@n...supermedia.pl...
>> W dniu 23-04-2015 o 17:20, Cavallino pisze:
>>>
>>> Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
>>> dyskusyjnych:mhan1c$7n8$...@n...supermedia.pl...
>>>> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki
>>>> daje jednostka napędowa
>>>
>>> I maksymalny hałas jaki daje ta jednostka.
>>> Co taką skrzynię jednoznacznie dyskwalifikuje.
>>
>> Jak chcesz mieć podobne osiągi jak w manualu albo zwykłym automacie to
>> nie wciskasz gazu do podłogi tylko np do połowy i nie masz hałasu.
>
> W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
> samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
przybliżeniu tak.
Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
głośny jak z CVT.
Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem
że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.
Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie
na tą grupę dyskusja ;)
>
> Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
> czarami.
>
Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.
W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
-
16. Data: 2015-04-23 22:44:51
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "megrims" <m...@i...peel> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhbgck$inv$...@u...news.interia.pl...
> On 2015-04-23 17:19, Cavallino wrote:
>>
> (ciach)
>> Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
> (ciach)
>
> ZF 5HP skrzynia pięciobiegowa najtrwalszy i najbardziej niezawodny
> automat. Tylko w 911 turbo cieknie. Ale miałem wiele aut z tą
> skrzynią i jest niezniszczalna.
To ta sama na którą narzekałeś w Yeti? ;-)
-
17. Data: 2015-04-23 22:50:24
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:
>> W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
>> samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
>
> Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
> przybliżeniu tak.
Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
Nawet jak jeżdżą na pełnym gazie.
Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.
> Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
> głośny jak z CVT.
Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny ryk,
tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym
samochodzie.
Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z CVT
emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a nie
odwrotnie.
Jeśli to dla Ciebie za trudne do zrozumienia, to EOD, na głupotę nie
poradzisz.
> Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc rozumiem
> że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.
Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i ryk
się kończy.
> Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej nie na
> tą grupę dyskusja ;)
>>
>> Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
>> czarami.
>>
> Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.
Rozumiem.
Mam to w skuterze, i szczerze nienawidzę.
> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
Jasne.
EOD, bredź sobie dalej sam.
-
18. Data: 2015-04-23 22:54:01
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Przyjazny <p...@n...tld.invalid>
On 2015-04-23 12:23, Marcin N <m...@o...pl> wrote:
>
> Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko
> czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są
> zautomatyzowanymi manualami.
Robią ci sami producenci co zawsze, bo nie ma ich tak dużo na świecie
;-). Ale jeśli Ci chodzi o to kto montuje, to raczej nie ma problemu
żeby znaleźć - z pamięci wiem, że Peugeot, Honda, Mercedes, innych
musisz sam sprawdzić...
-
19. Data: 2015-04-23 23:09:12
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 23-04-2015 o 22:50, Cavallino pisze:
>
> Użytkownik "klaus" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:
>
>>> W sensie, że jak w aucie z CVT wciśniesz gaz do połowy to pojedzie tak
>>> samo jak manual z gazem wciśniętym do oporu?
>>
>> Zanim silnik z manualem osiągnie obroty z maksmymalnym momentem to w
>> przybliżeniu tak.
>
> Ciekawe że w żadnym parametrze żadnego auta z CVT tego nie widać.
> Nawet jak jeżdżą na pełnym gazie.
> Bądź więc łaskaw zachować opowiadanie bajek na dobranoc dla dzieci.
>
>> Silnik z manualem z obrotmami z maksymalnym momentem będzie tak samo
>> głośny jak z CVT.
>
>
> Ale nie przez czas przyspieszania i nie będzie to uciążliwy jednostajny
> ryk, tylko rosnący i spadający, po prostu naturalny w przyspieszającym
> samochodzie.
> Jeśli nie rozumiesz o co chodzi, to przemyśl dlaczego w samochodach z
> CVT emuluje się PRZEZ GŁOŚNIKI zachowanie silnika w aucie z manualem, a
> nie odwrotnie.
>
Co Ty bredzisz?!?! Jakie głośniki?
Nie wiem co sobie zamontowałeś w swoim skuterze ale to jest grupa o
samochodach a nie wymyślonych skuterach z głośnikami.
Przejedź się kiedyś SAMOCHODEM z CVT to może zrozumiesz jak działa.
>
>> Napisałeś wcześniej że taki dźwięk dyskwalifikuje Ci napęd więc
>> rozumiem że w manualu też nie wkręcasz silnika na odpowiednie obroty.
>
> Dokładnie - nie trzymam silnika na 5 tysiącach, tylko zmieniam bieg i
> ryk się kończy.
>
I razem z obrotami spada moment przez co samochód wolniej przyspiesza,
ergo jest wolniejszy od takiego samego z CVT.
Możesz sobie to zasymulować w CVT zdejmując na chwilę nogę z gazu ;)
Tylko kto normalny chciałby zmniejszać przyspieszenie jak akurat np
wyprzedza kolumnę tirów...
>
>> Chyba że wtedy magicznie hałas Ci nie przeszkadza ale to już raczej
>> nie na tą grupę dyskusja ;)
>>>
>>> Pomyliłeś dawkowanie paliwa (do tego służy gaz jakbyś nie wiedział) z
>>> czarami.
>>>
>> Z powyższego widzę że jednak nie rozumiesz jak działa CVT.
>
>> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
paliwatylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
>
> Jasne.
Doucz się, wróć i... lepiej nic nie pisz więcej w temacie CVT.
-
20. Data: 2015-04-24 02:05:06
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Tomasz Wójtowicz <s...@s...spam.spam.com>
W dniu 2015-04-23 o 22:42, klaus pisze:
> W napędzie z przekładnią CVT pedał gazu właśnie NIE SŁUŻY do dawkowania
> paliwa tylko do osiągnięcia odpowiedniej prędkości.
ROTFL! A silnik działa na powietrze?
pedał gazu -> dawka paliwa -> moment obrotowy
(moment obrotowy > moment hamujący) -> przyspieszenie
przyspieszenie -> przekładnia o skokowym przełożeniu -> wzrost obrotów
silnika
przyspieszenie -> przekładnia o płynnym przełożeniu -> obroty silnika
utrzymywane stale na optymalnym poziomie
Po prostu przekładnia CVT jest mniej przezroczysta niż mechaniczna.
Zbliżona do niej jest przekładnia elektryczna stosowana w wozidłach i
lokomotywach. Tam po przełączeniu z "luzu" na jazdę silnik od razu
wkręca się na obroty mocy maksymalnej, a czy osiąga moc maksymalną czy
nie zależy od właśnie od dawki paliwa dobieranej w zależności od
chwilowego zapotrzebowania na siłę pociągową.