-
1. Data: 2015-04-23 12:33:30
Temat: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
niskie koszty serwisu, itd.
--
MN
-
2. Data: 2015-04-23 13:42:16
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
> Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
> Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
> jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
>
> Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
> niskie koszty serwisu, itd.
>
CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do
sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko
skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale
zautomatyzowane czy DSG.
-
3. Data: 2015-04-23 14:02:53
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
> Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
> Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
> jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
>
> Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
> niskie koszty serwisu, itd.
>
Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
żadnych.
Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.
-
4. Data: 2015-04-23 14:06:57
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Adam <a...@p...onet.pl>
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
> (...)
> Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
> CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
> (...)
Możesz zdradzić, co to za pojazd?
--
Pozdrawiam.
Adam
-
5. Data: 2015-04-23 14:12:42
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 23-04-2015 o 14:06, Adam pisze:
> W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
>> (...)
>> Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
>> CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
>> (...)
>
> Możesz zdradzić, co to za pojazd?
>
RX400h
-
6. Data: 2015-04-23 14:23:25
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-04-23 o 14:02, klaus pisze:
> W dniu 23-04-2015 o 12:33, Marcin N pisze:
>> Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
>> Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
>> jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
>>
>> Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
>> niskie koszty serwisu, itd.
>>
> Nie wiem jakie są nowoczesne rozwiązania ale moja 10 letnia przekładnia
> CVT jak do tej pory działa bez zarzutu.
> Trudno mi w związku z tym określić koszty serwisu bo nie miałem jeszcze
> żadnych.
> Co do płynności jazdy mam tylko porównanie z 5 biegowym manualem oraz 4
> stopniowym automatem (w kilkuletnim C5).
> W skrócie nie bardzo jest co porównywać ;)
> CVT zapewni Ci praktycznie od razu maksymalny moment obrotowy jaki daje
> jednostka napędowa przy jednoczesnym braku jakichkolwiek "szarpnięć" i
> dokładnie tak to działa w rzeczywistości.
> Z "minusów", jak ktoś całe życie jeździł manualem czy nawet "zwykłym"
> automatem to po zmianie na CVT może się czuć dziwnie.
Jeździłem wiele lat temu Nissanem Micrą z CVT. Miał silnik 1.0 55KM i do
100 przyspieszał w 13 sekund. Właśnie przez to, że CVT trzymała obroty
na maksymalnym momencie w czasie przyspieszania.
Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
z silnikami dużych mocy.
Ktoś pisze, że najlepsze będą klasyczne automaty hydrokinetyczne, tylko
czy ktoś jeszcze takie robi? Wszędzie jakieś DSG, które chyba są
zautomatyzowanymi manualami.
--
MN
-
7. Data: 2015-04-23 15:09:22
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: klaus <k...@p...onet.pl>
W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:
>
> Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
> z silnikami dużych mocy.
>
W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
przełożenie?
Maksymalne chyba jest ograniczone przez opory powietrza/toczenia w
stosunku do maksymalnego momentu jednostki napędowej - podejrzewam że od
"zawsze" było stosowane (wyższe nie ma sensu bo i tak silnik nie uciągnie).
Minimalne też wydaje mi się że jest już od dawna ustalone dla danego
silnika - strzelam że na minimalnym przełożeniu przy maksymalnym
momencie silnika typowy pojazd ma prędkość poniżej 50km/h. W cywilnych
samochodach jeszcze większe przyspieszenia przy prędkości poniżej 50km/h
chyba nie jest przedmiotem zainteresowania inżynierów.
Co do większych mocy to nie wiem, natomiast w średnich zakresach
(~300KM) rozwiązania istnieją już co najmniej od 10 lat.
Podejrzewam że jest jeszcze jakieś pole do poprawy w sferze strat, nie
ma co ukrywać że CVT z racji swojej konstrukcji generuje większe straty
niż klasyczny manual.
-
8. Data: 2015-04-23 15:40:37
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Robson <r...@...pl>
W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
> W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:
>>
>> Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
>> z silnikami dużych mocy.
>>
> W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
> przełożenie?
>
Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to
producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3
itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.
-
9. Data: 2015-04-23 16:16:21
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2015-04-23 o 15:40, Robson pisze:
> W dniu 2015-04-23 o 15:09, klaus pisze:
>> W dniu 23-04-2015 o 14:23, Marcin N pisze:
>>>
>>> Nowe CVT są podobno ulepszone, mają większy zakres przełożeń i działają
>>> z silnikami dużych mocy.
>>>
>> W jakim sensie większy zakres? Masz na myśli minimalne i maksymalne
>> przełożenie?
>>
>
> Raczej ma na mysli to, że pomimo że skrzynia jest bezstopniowa, to
> producenci wprowadzają dla trybu manualnego coś 2 rodzaju biegów 1, 2, 3
> itd. Przy większych mocach można cały zakres podzielić na więcej
> dyskretnych wartości - 7 i 8 nie jest rzadkością.
Tu filmik, który opisuje to, co mam na myśli:
https://www.youtube.com/watch?v=Gnv4Ab3GyXI
Bardzo ciekawe porównanie CVT z innymi napędami.
--
MN
-
10. Data: 2015-04-23 17:19:56
Temat: Re: Czy automatyczne skrzynie CVT to najlepsze automaty obecnie produkowane?
Od: "Cavallino" <c...@k...pl>
Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:mhalqo$g8o$...@m...internetia.pl...
> W dniu 2015-04-23 o 12:33, Marcin N pisze:
>> Jakie rozwiązania skrzyń automatycznych można obecnie uznać za najlepsze?
>> Czy nowoczesne skrzynie bezstopniowe mają dobrą konkurencję w płynności
>> jazdy i bezawaryjności wśród "-troników"?
>>
>> Pytam o aspekty techniczne i komfort jazdy - brak opóźnień reakcji,
>> niskie koszty serwisu, itd.
>>
>
> CVT to najgorszy chłam, działa na zasadzie pasa transmisyjnego do
> sieczkarni. Brak opóźnień? Tym się nie da jeździć. Próbowałem. Tylko
> skrzynia z konwerterem hydrokinetycznym, żadne CVT, manuale
> zautomatyzowane czy DSG.
Dokładnie.
Mnie to nawet w skuterze wkurza, a co dopiero w samochodzie.
Najlepszy IMO to tradycyjny mokry automat.
A zadatki mają skrzynie zautomatyzowane, jak tylko zaczną dojeżdżać do
sensownych przebiegów, choćby zbliżonych do przebiegów silników które je
napędzają.