  • 1. Data: 2009-06-04 13:41:01
    Temat: Czy arkusze stylów są keszowane w przeglądarce?
    Od: Netx <g...@g...pl>

    Mam pytanie czy jeśli załączam w pliku szablonu (w index.php) arkusz stylów:
    <link rel="stylesheet" href="style.css" type="text/css" />
    to czy podczas kolejnych pobierań pliku index.php (nawigowanie w menu)
    arkusz stylów jest pobierany ponownie czy z keszu przeglądarki?
    Konkretnie index.php jest szablonem w "cms" Joomla i zastanawiam się czy
    przeniesienie do osobnego arkusza wszystkich stylów może przyśpieszyć
    pobieranie stron przez przeglądarkę?

    Pozdrawiam,
    Marek

  • 2. Data: 2009-06-04 13:53:22
    Od: vcore <mail*wytnij*@vcore.pl>

    W dniu 2009-06-04 15:41, Netx pisze:
> [...]
    > Konkretnie index.php jest szablonem w "cms" Joomla i zastanawiam się czy
    > przeniesienie do osobnego arkusza wszystkich stylów może przyśpieszyć

    Zależy od przeglądarki, ale Opera i ff domyślnie KESZUJĄ styl zawarty w osobnym pliku
    .css
    Takze wjebanie stylu do zewnetrznego pliku przyspieszy wczytywanie strony

    --
    Leechme - Katalog Galerii Flash & CSS - http://leechme.pl

  • 3. Data: 2009-06-05 09:55:00
    Od: "lamer" <l...@p...pl>

    Użytkownik "Netx" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > to czy podczas kolejnych pobierań pliku index.php (nawigowanie w menu)
    > arkusz stylów jest pobierany ponownie czy z keszu przeglądarki?

    Z keszu.

    > Konkretnie index.php jest szablonem w "cms" Joomla i zastanawiam się czy
    > przeniesienie do osobnego arkusza wszystkich stylów może przyśpieszyć
    > pobieranie stron przez przeglądarkę?

    Tak, tylko jeśli masz dużo plików stylów to ktoś kto ich nie ma w keszu
    będzie je dłużej pobierał, bo każdy plik do 1 żądanie.
    Najlepiej wszystkie pliki stylów wrzucić do jednego.
    Zainstaluj sobie wtyczkę Tamper Data lub Live HTTP headers do Firefoksa i
    sobie popatrz co się pobiera, co idzie z keszu.

    lamer