eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyCzy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: "j...@p...onet.pl" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Czy SAE 5W-30 nie jest za gęsty do silnika Valvematic?
    Date: Sun, 30 May 2010 20:39:03 +0200
    Organization: j...@p...onet.pl
    Lines: 36
    Message-ID: <htubc5$8dt$1@news.onet.pl>
    References: <c...@v...googlegroups.com>
    Reply-To: j...@p...onet.pl
    NNTP-Posting-Host: 212.244.19.8
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1275244742 8637 212.244.19.8 (30 May 2010 18:39:02 GMT)
    X-Complaints-To: n...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 30 May 2010 18:39:02 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 6.1; pl; rv:1.9.1.9) Gecko/20100317
    Thunderbird/3.0.4
    In-Reply-To: <c...@v...googlegroups.com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2284926
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-05-30 19:05, Lew2 pisze:
    > Oto cytat z instrukcji obsługi mojego samochodu:
    >
    > "Do silnika tego samochodu najlepszy jest olej o lepkości SAE 0W-20,
    > zapewniający najniższe zużycie paliwa i dobre własności rozruchowe w
    > niskich temperaturach.
    > W przypadku braku oleju silnikowego o lepkości SAE 0W-20, można
    > zastosować olej SAE 5W-30. Jednak przy następnej wymianie zalecane
    > jest zastąpienie go olejem o lekpości SAE 0W-20."
    >
    > Z powyższego cytatu wynika, że producent raczej niechętnie, z pewnym
    > oporem dopuszcza ten olej 5W-30. Skądinąd dowiedziałem się, że ten
    > olej 0W-20 jest przede wszystkim do samochodów hybrydowych i z
    > systemem start-stop (gaszącym silnik przy zatrzymaniu na światłach),
    > bo jest tam potrzebne dobre smarowanie natychmiast po rozruchu. Mój
    > samochód ani nie jest hybrydowy, ani nie ma systemu start-stop. W
    > czasie zimy poprzednie dwie wymiany robiłem na oleju 0W-20 (nb. dosyć
    > drogim), ale teraz doradca techniczny w salonie powiedział, że on
    > radzi jednak dać olej 5W-30.
    > Silnik to benzynowy Valvematic 1.8 toyoty (następca VVT-i). Przebieg
    > samochodu 10 000 km. Wymiana będzie wkrótce, czyli na lato. Próbowałem
    > zgłębić temat olejów ale widzę, że na tym spokojnie można zrobić
    > doktorat z chemii.
    >
    >

    Po pierwsze na temat: producent na pewno wie lepiej i niezbyt
    bezpiecznie jest go poprawiać - jeśli ma być 0W-20, to trudno - tak ma być.

    Po drugie - (pytam z ciekawości) dlaczego w silniku, który ma 10000
    przebiegu już dwa razy wymieniałeś olej? Tak często trzeba wymieniać,
    czy tak mało jeździsz?

    Pzdr

    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: