  • 11. Data: 2011-12-27 10:33:13
    Temat: Re: Czy JS zastąpi SWF ?
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 18:31:18 +0100, Cezary Tomczyk napisał(a):

    > Da się manipulować SVG z poziomu DOM bez problemu. Możesz z obiektem
    > zrobić co chcesz. Rzecz jasna, nie jest tak słodko, jakby się chciało,
    > ale generalnie SVG np. do wykresów się świetnie nadaje. Choć nie tylko :-)

    Właśnie się miałem okazję pobawić SVG. Faktycznie bardzo ciekawa to
    koncepcja z programistycznego punktu widzenia. Jednakże - jak zwykle w
    nowych technologiach - zadałem sobie pytanie czy w chwili obecnej jej
    zastosowanie nie wiązałoby się z utratą możliwości oglądania stron przez
    wiele osób. Popatrzałem sobie w MSDN Microsoftu i wyczytałem, że pewne
    istotne funkcje (nie analizowałem wszystkich - tylko wybrane) są dostępne
    dopiero począwszy od Visty SP1. Czyli osoby z XP będą miały problem. To
    póki co wydaje mi się sporą przeszkodą w stosowaniu svg :(

  • 12. Data: 2011-12-27 10:39:40
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 00:00:23 +0100, Borys Pogoreło napisał(a):

    > Bierzemy gotowca, dodajemy jakiegoś qTipa i voila. Np. chyba najbardziej
    > pupularny maphighlight dla jQuery:
    >
    > http://davidlynch.org/projects/maphilight/docs/demo_
    usa.html

    Dzięki :-)

    > Osobiście nienawidzę takich przekombinowanych galerii (ładnie
    > zakomponowane przenikanie IMO najzupełniej wystarczy).

    M<arzę o tym aby zleceniodawcy też tak uważali :-D

    > Przypuszczam, że coś
    > podobnego dałoby się zmontować z Canvas (o ile wsparcie dla takich efektów
    > jest też dla zwykłych obrazków):
    >
    > http://www.craftymind.com/factory/html5video/CanvasV
    ideo.html

    HTML5 to śpiewka dalekiej przyszłości. IE8 tego nie wspiera a IE9 nie da
    się posadzić na popularnym jeszcze XP :-(

    > Choć na szybko znalazłem coś podobnego wyrzeźbionego w jQuery:
    >
    > http://davidwalsh.name/dw-content/explode-css.php?jq
    uery

    > I jeszcze w temacie "flashowych bajerów":
    >
    > http://demo.marcofolio.net/slick_jquery_css3_menu/de
    fault.html

    Ładne :-)

  • 13. Data: 2011-12-27 10:47:16
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Mon, 26 Dec 2011 17:30:10 +0100, Paweł Piskorz wrote:

    > JSem możesz "zastępować" flasha już od czasów Alladyna, to co teraz daje
    > kopa to CSS3 z animacjami, transition, transformations itp.

    A tu ładny przykład, tym razem na potrzeby kampanii wyborczej w USA:

    http://www.whatmittpays.com/

    --
    M.G.

  • 14. Data: 2011-12-27 10:50:13
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 17:30:10 +0100, Paweł Piskorz napisał(a):

    > JSem możesz "zastępować" flasha już od czasów Alladyna, to co teraz daje
    > kopa to CSS3 z animacjami, transition, transformations itp.

    No niezupełnie. Np. SVG w zasadzie od czasów wersji 8 IE da się stosować,
    co wnosi rodzaj "flashowości" do stron WWW (w sensie dynamicznego
    rysowania).

    Faktycznie CSS3 to rewolucja. Napisałeś "daje kopa" w czasie teraźniejszym.
    Z tego co widzę, to moduł Transforms jest z grudnia tego roku więc to
    raczej przyszłościowa tematyka - gdy umrze XP i stanie się popularny IE 10,
    lub przynajmniej padnie IE jako taki :-)

  • 15. Data: 2011-12-27 10:53:38
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Mon, 26 Dec 2011 21:37:45 +0100, Artur Muszyński napisał(a):

    > Podsumował różnice tak:
    > 1. W JS trzeba się zdecydować, czy warstwą prezentacji ma być SVG,
    > Canvas, czy HTML.

    Canvas to HTML5, tak?

    > 2. JS w przeglądarkach ma ograniczenie do czasu wykonania bez przerwy
    > (wychodzi komunikat), co wyłaziło w Silverlight 1.0. Trzeba na to uważać.

    A no tak, masz rację. Obsługa w zdarzeniu timerowym chyba może być
    nieskończona czy też się jakiś timeout może zdarzyć?

    > 3. Nie przyjęło się wspólne rozwiązanie umieszczenia zawartości w
    > pojedynczym pliku, jak MHTML czy MAFF.

    A to akurat można pominąć.

  • 16. Data: 2011-12-27 19:10:34
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-12-27 11:53, Marek pisze:

    > A to akurat można pominąć.

    Nie bardzo. Jeśli piszesz o zastąpieniu SWF, to również w reklamie,
    ściąganych gierkach itd. Analogicznie do SWF to powinien być
    jednoplikowy osadzalny komponent.
    Jeszcze mi się przypomniało, że SWF ma kompaktowy format, nie wiem, czy
    do osiągnięcia w HTML/JS.
    Poza tym, żebyśmy nie popadli w skrajność. SWF ma się wciąż dobrze,
    jedynie los na smarfonach został ostatnio przesądzony.

    artur

  • 17. Data: 2011-12-27 21:53:43
    Od: Marek <p...@s...com>

    Dnia Tue, 27 Dec 2011 20:10:34 +0100, Artur Muszyński napisał(a):

    > Nie bardzo. Jeśli piszesz o zastąpieniu SWF, to również w reklamie,
    > ściąganych gierkach itd. Analogicznie do SWF to powinien być
    > jednoplikowy osadzalny komponent.

    Nie do końca się zgodzę. Sądzę, że w takim podejściu na chwilę obecną
    wylatujemy z Googli - a to byłaby antyreklama. Mnóstwo kodu i 2 zdania na
    krzyż tekstu i 100kB kodu załatwi boty sieciowe. Zresztą łączenie
    wszystkiego w całość na stronie WWW raczej nie w niosłby korzyści bo user
    nie będzie wnikał czy jakaś animacja załadowała mu się łącznie czy
    oddzielnie.

    A więc gdzie ma to mieć zastosowanie? W mailach? Zauważ, ze w tej chwili
    Outlooki, antywirusy starają się walczyć z zewnętrzną treścią i blokują jej
    pobieranie do momentu wyrażenia zgody przez użytkownika. Gdyby w poczcie
    nagle było można przesyłać osadzone elementy, to znów nastąpiłaby poodobna
    ewolucja tych systemów w kierunku blokowania i takiej treści. Więc nic by
    się nie zmieniło poza mnóstwem jałowego ruchu i transferów w sieci. Sam
    również ustawiłbym opcję blokowania contentu w mailach.

    Na płytach CD z kolei temat nie istnieje... Więc nie wiem co taka
    integracja miałaby wnieść poza helpami w aplikacjach?

    > Poza tym, żebyśmy nie popadli w skrajność. SWF ma się wciąż dobrze,
    > jedynie los na smarfonach został ostatnio przesądzony.

    Wow, w jakim sensie przesądzony??? W jakim kierunku nastąpić mają zmiany?

    Z tego co widzę to na swoim co chwilę mam aktualizację plugina (Android)
    więc temat nie jest porzucony w moim odczuciu jako posiadacza smartfona.

  • 18. Data: 2011-12-27 23:38:29
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

> [...]

    > Nie bardzo. Jeśli piszesz o zastąpieniu SWF, to również w reklamie,
    > ściąganych gierkach itd. Analogicznie do SWF to powinien być

    Na upartego można wszystko upchnąć w jednym pliku JS, który nawet sam
    sobie może stworzyć odpowiednie elementy DOM. Dodatkową zaletą JS jest
    możliwość interakcji z praktycznie całym dokumentem, nie tylko z zamkniętym
    obszarem pluginu. AFAIR Silverlight potrafi trochę więcej w tym temacie,
    ale jego popularność jest taka sobie.

    > Jeszcze mi się przypomniało, że SWF ma kompaktowy format, nie wiem, czy
    > do osiągnięcia w HTML/JS.

    HTML/JS można puścić przez gzip, więc z punktu widzenia wielkości plików
    nie powinno być dużej różnicy. Javascript też można dodatkowo zmniejszyć
    odpowiednimi narzędziami do kompresji kodu.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2011-12-28 10:47:34
    Od: Artur Muszyński <a...@u...wytnijto.com.pl>

    W dniu 2011-12-28 00:38, Borys Pogoreło pisze:
    > Na upartego można wszystko upchnąć w jednym pliku JS, który nawet sam
    > sobie może stworzyć odpowiednie elementy DOM.

    A obrazki? Dźwięk? Będziesz klecił z data:?

    artur

  • 20. Data: 2011-12-28 19:12:24
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 28 Dec 2011 11:47:34 +0100, Artur Muszyński napisał(a):

    > A obrazki? Dźwięk? Będziesz klecił z data:?

    Obrazki jeszcze można (a nawet trzeba) załatwić sprite'ami, ale z
    dźwiękiem faktycznie nie jest łatwo. Niemniej flash też lubi sobie dociągać
    zasoby w tle (alternatywą jest kilkumegowy plik), więc nie jest to duża
    różnica.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl