  • 1. Data: 2011-12-22 10:51:49
    Temat: Indeksowanie strony a display:none
    Od: tomjas <t...@W...onet.pl>

    Witam.
    Tak czytam poradniki o indeksowaniu stron przez wyszukiwarki, co ważne,
    a co mniej. Wszędzie pojawia się informacja, by na stronie były
    znaczniki h1/h2... ze słowamai kluczowymi, bo z nich korzystają
    roboty. A co jeśli dodać taki nagłówek ale dać mu styl "display:none"?
    W treści strony niewidoczny, ale w kodzie tak. Czy tak samo jest
    traktowany w indeksowaniu?
    Z góry dzięki i pozdrawiam,
    tomjas

  • 2. Data: 2011-12-22 11:00:06
    Temat: Re: Indeksowanie strony a display:none
    Od: "M.G." <k...@t...zna>

    On Thu, 22 Dec 2011 10:51:49 +0000 (UTC), tomjas wrote:

> [...]
    > roboty. A co jeśli dodać taki nagłówek ale dać mu styl "display:none"?
    > W treści strony niewidoczny, ale w kodzie tak. Czy tak samo jest

    Przede wszystkim takie sztuczki to ryzyko bana.

    --
    M.G.

  • 3. Data: 2011-12-22 12:50:57
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > Tak czytam poradniki o indeksowaniu stron przez wyszukiwarki, co ważne,

    poradniki indeksowania, dobry żart!
    wyszukiwarki leją na wszystkie rady i dobrze.

  • 4. Data: 2011-12-22 13:28:51
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Thu, 22 Dec 2011 10:51:49 +0000 (UTC), tomjas napisał(a):

> [...]
    > roboty. A co jeśli dodać taki nagłówek ale dać mu styl "display:none"?
    > W treści strony niewidoczny, ale w kodzie tak. Czy tak samo jest

    Generalnie lepiej tego nie stosować.
    Tzn. ja wiem że to proste itd. i nawet mogę podać przykłady dobrze mających
    się witryn które z tego korzystają, ale z zasady Google tego nie lubi i
    możesz dostać po uszach "bez powodu" kiedyś.

    Ostatnio się uwzięli trochę na margin:-9999px, choć kiedyś było bez
    problemu (zakłądając że tam nie upychałeś słów kluczowych na siłę, tylko
    np. grafikę chciałeś prezentować).

    Generalnie więc:
    - staraj się niczego nie ukrywać,
    - jeśli potrzebujesz nagłówek graficzny, "przykryj" tekst grafiką, tak żeby
    po wyłączeniu grafik w przeglądarce był widoczny,
    - koreluj treść grafiki z nagłówkiem (tj. niech element graficzny zawiera
    mniej więcej to samo co schowany pod nią tekst).

    A jeśli chcesz zrobić nagłówek i go ukryć przed użytkownikami - po prostu
    tego nie rób :)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 5. Data: 2011-12-22 14:20:23
    Od: Szyk <s...@o...pl>

    Faktycznie nie wiem jak wyszukiwarki traktują display:none, ale taki
    ficzer jest super, jeśli robi się stronkę "all in one". Teraz
    przepustowość 256KB/s jest chyba standardem, więc śmiało można robić tak
    duże strony (do 256KB) i oskryptowywać je by nie wymagały
    przeładowywania przy każdym kliknięciu. Jest tak fajnie, że np. w Chrome
    obrazki dociągane są dopiero wtedy, gdy styl zmieni się z display:none
    na jakiś inny. Robienie takich stronek "all in one" to zalety dla
    użytkownika jak i dla twórcy. Użytkownik nie czeka na przeładowania po
    każdym kliku, a twórca ma mniej plików do zawiadywania. Przykłady moich
    stron opartych na display:none:
    www.reforma.cba.pl
    www.nazewnictwo.cba.pl
    www.linecounter.cba.pl
    Szybko się ładują, fajnie działają i są łatwe w utrzymaniu.

    pozdro
    Szyk

  • 6. Data: 2011-12-22 14:45:12
    Od: Mirosław Zalewski <miniopl@CUT_THIS.gmail.com>

    czwartek, 22 grudnia 2011 15:20 wielka mądrość na czytelników pl.comp.www
    spłynęła, gdy tako rzekł(a) Szyk:

    > Robienie takich stronek "all in one" to zalety dla
    > użytkownika jak i dla twórcy. Użytkownik nie czeka na przeładowania po
    > każdym kliku, a twórca ma mniej plików do zawiadywania.

    A poza tym uniemożliwiają odesłanie kogokolwiek do jakiegoś konkretnego
    fragmentu strony i spektakularnie wywalają się przy wyłączonym JavaScripcie
    (choć tego akurat można uniknąć o ile zna się JS).

    Dla twórcy jest niekorzystne o tyle, że traci on informację o tym, które
    treści konkretnie są pożądane przez użytkowników (które podstrony są
    popularniejsze od innych).

    No i oczywiście nie nadaje się to do tworzenia choć odrobinę bardziej
    skomplikowanych serwisów.

    Argument dotyczący prędkości dzisiejszych łącz można obrócić przeciw temu
    rozwiązaniu wskazując, że czas czekania na załadowanie strony jest
    minimalny. Już pomijając, że użytkownicy Internetu są z pewnością
    przyzwyczajeni do tego, że strona musi się załadować.

    Generalnie znacznie lepiej pozostać przy starych i sprawdzonych
    rozwiązaniach.

    A tak zupełnie na marginesie, Ty masz może coś wspólnego ze Stokrotką
    z pl.hum.polszczyzna?
    --
    Niżej podpisany, zamieszkały w http://minio.xt.pl ,
    Mirosław Zalewski

  • 7. Data: 2011-12-22 15:00:55
    Od: NotBear <p...@i...pl>

    W dniu 2011-12-22 15:20, Szyk pisze:
    > Teraz
    > przepustowość 256KB/s jest chyba standardem, więc śmiało można robić tak
    > duże strony [...]

    Szybkosc to nie wszystko. Pomyslales o "mobilkach", ktorzy placa za
    sciaganie danych?

    --
    NotBear

  • 8. Data: 2011-12-22 20:09:50
    Od: Kapsel <k...@o...pl>

    Thu, 22 Dec 2011 15:20:23 +0100, Szyk napisał(a):

    > Faktycznie nie wiem jak wyszukiwarki traktują display:none, ale taki
    > ficzer jest super, jeśli robi się stronkę "all in one".

    Ja nie dywaguję nt. funkcjonalności takich rozwiązań.
    Ludzie z Google kiedyś tam gadali, że o ile z premedytacją czegoś nie
    ukrywam (treści przed użytkownikami), fakty pokazują że jest inaczej.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net