    From: Marek <p...@s...com>
    Newsgroups: pl.comp.www
    Subject: Re: Czy JS zastąpi SWF ?
    Date: Sat, 24 Dec 2011 12:38:47 +0100

    Dnia Sat, 24 Dec 2011 10:17:59 +0100, beherit / pn napisał(a):

    > Ile tych sklepów? 200 , 300 na piętro?

    Średnio po 80 na 3 piętrach.

    > JS (w tym ajaxik żeby wszystkiego nie ładować) + np. XML i generowanie SVG
    > kod + cyferki

    SVG? Z tego co widziałem jest z tym niezły problem: często nie działa pod
    IE9. Nie wiem o jakie jego elementy chodzi ale koledzy rozwijają teraz
    stronkę, której części nie widać pod IE9. Biała dziura powstaje. Adresu nie
    mogę podać aby jakaś afera nie powstała z tego. :(

    Mam niewielkie pojęcie o SVG. Pomijając już fakt pewnych niekompatybilności
    j/w, czy da się ingerować w SVG z poziomu JS np. na zasadzie DOM? Chodzi mi
    o wprowadzenie obustronnej interakcji. Najeżdżamy na jeden z
    kilkudziesięciu obiektów na planie a ten powoduje wywołanie akcji JS -
    która np. zmieni barwę tego obiektu lub innego fragmentu SVG. Albo
    zmieniamy piętro i widać inny interaktywny plan bez przeładowywania strony.

    > Było - najprościej odpowiednie duplikowanie zdjęć na Xwarstwach z
    > background-position + dodatkowe efekty fadeouty czy jakie tam chcesz.

    Sprytne :-) Tylko w jaki sposób obrócić płynnie background np. o 30 stopni?
    Też ciekaw jestem czy przeglądarka typu FF (która ma/miała 10x mniej
    wydajny JS niż IE9) poradzi sobie z animacją np. 100x to samo zdjęcie
    800x600. We Flashu zdjęcie jest szatkowane a animacją zajmuje się GPU.
    Testowałeś wydajność takiego rozwiązania?

    > Wywołania asynchroniczne ponownie :) bez problemu.

    Masz na myśli np. cykliczny submit jakiegoś formularza z przekazaniem
    parametrów POST serwerowi a w drugą stronę wstawianie w HTMLu kawałków kodu
    dla JS zawierających odpowiedź serwera - status poprzedniej operacji?

    > Zależy jaka... większość imho tak. Dużo pisania, ale do zrobienia

    Czy coś takiego w JS ma uzasadniuenie?
    http://dzieci.wp.pl/ecid,39,eid,3266,title,Przyjecie
    -w-ogrodzie,zabawa.html

    Czy programowanie będzie szybsze w JS w porównaniu do Flash?

    > To teraz ja mam pytanie jedno, czy we flashu zrobisz coś serwis / gre /
    > usługę która zadziała bez pluginu w przeglądarce (nie mówię już o
    > urządzeniach mobilnych).

    Hmmm... ale w ten sposób możemy również dywagować czy uruchomisz "coś"
    napisanego w JS gdy ktoś ma wyłączoną obsługę JS w przeglądarce? Nie wiem
    czy powinniśmy akurat ten aspekt brać pod uwagę. Plugin jest darmowy, JS
    też. Jeśli ktoś chce utrudniać sobie życie (albo polityka firmy mu to
    narzuca), to będzie miał utrudnione... Wolny wybór. Nie sądzisz?