  • Data: 2011-12-24 09:17:59
    Temat: Re: Czy JS zastąpi SWF ?
    Od: beherit / pn <b...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2011-12-24 00:35, Marek pisze:

> [...]
    > miejsce Flasha. Skomentuj to co napiszę:
    >
    > 1. Mamy sobie plan centrum handlowego z 200 sklepami. Obrysy sklepów są na
    > nim zabarwione kolorem branży (najemncy zmieniają się). Flash komunikuje
    > się w tle z CMS w celu aktualizacji wyświetlania. Każdy ze sklepów to
    > zwykły rollover + infochmurka ze skrótowym opisem. Kliknięcie na danym
    > obrysie przenosi do wizytówki sklepu.
    >
    > Czy da się to zrobić w JS? Nie bardzo wyobrażam sobie nawet wykonanie
    > prostych rolloverów w kształcie sklepów i to w takiej ilości. Chciałbym
    > prosić Ciebie/Was szczególnie o skomentowanie tego punktu a pozostałych

    Ile tych sklepów? 200 , 300 na piętro?
    JS (w tym ajaxik żeby wszystkiego nie ładować) + np. XML i generowanie SVG
    kod + cyferki

    > 2. Zwykła galeria zdjęć lecz z jakimś tam efektem. Konkretna realizacja.
    > Podajesz na wejście zdjęcie, które następnie rozpada się w kawałki
    > (kilkadziesiąt), które spadają jak śnieg odsłaniając kolejne zdjęcie.

    > Jak coś takiego zrobić w JS?

    Było - najprościej odpowiednie duplikowanie zdjęć na Xwarstwach z
    background-position + dodatkowe efekty fadeouty czy jakie tam chcesz.

    > 3. Zastosowanie w automatyzacji procesów. Mamy moduł newslettera. Chcemy
    > rozesłać 1000 spersonalizowanych maili (czyli każdy inny). Nie da się tego
    > w jednym kroku gdyż wystąpią ograniczenia serwera (czas realizacji
    > skryptu,czas wygaśnięcia sesji, ilość wysyłanych maili w jednostce czasu
    > itp). Wobec tego tworzymy "pasek postępu" we Flashu, który wysyła w tle
    > komendę do serwera "wykonaj kolejny krok" a zwrotnie otrzymuje status. Gdy
    > jest błąd to pokazuje, że coś poszło nie tak, a gdy ok - następna porcja
    > maili ma zostać wysłana.
    >
    > Jak to zrealizować w JS ?

    Wywołania asynchroniczne ponownie :) bez problemu.

    > 4. Jakaś gierka, których pełno na WP. Czy to się da skonwertować na wersję
    > JS?

    Zależy jaka... większość imho tak. Dużo pisania, ale do zrobienia.

    > Może mam spaczone wyobrażenie o zastosowaniu Flasha - stąd takie przykłady,
    > które moim zdaniem są typowymi. Jestem naciskany przez nietechniczne osoby
    > aby zastępować Flasha poprzez JS. Chodzi o punkt 1 w chwili obecnej. Padają
    > argumenty, że Flash to przeszłośćć i sam zaczynam wątpić w swój stan
    > wiedzy. W powyższych (podkreślam) typowych zastosowaniach FLasha nie widzę
    > nawet cienia wątpliwości, że JS nie nadaje się. Może się mylę?

    To teraz ja mam pytanie jedno, czy we flashu zrobisz coś serwis / gre /
    usługę która zadziała bez pluginu w przeglądarce (nie mówię już o
    urządzeniach mobilnych).