eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTelewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywistość... › Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....)
    From: Tomasz Śląski <t...@k...org.pl>
    Newsgroups: pl.internet.polip
    Subject: Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna
    .....)
    Date: Thu, 30 Oct 2008 00:20:56 +0100

    Użyszkodnik Wojciech Apel napisał:

    > Ale spróbuje Ci zwrócic uwage na jedna bardzo istotna róznice, na razie
    > jeszcze slabo widoczna bo rzeczywiscie - na dzis JAMBOX (i inne podobne
    > jamboxopodobne rozwiazania innych firm) w tej chwili sa tylko "kablówka z
    > wodotryskami" - ale niedlugo?

    Wojtku, są tacy, co szukają innowacji i tacy, którzy eksploatują dostępne
    rozwiązania, wyciskając z nich ostatnie soki. Obrazując to inaczej: Ty
    trafiasz na nieznane pole naftowe, gdzie trzeba zrobić zupełnie nowe
    poszukiwania i odwierty, a potem przyjdą inni i na bazie Twoich doświadczeń
    i pracy - będą te złoża eksploatować. Ale - chciałbym zwrócić uwagę na inny
    aspekt - są złoża, dostępne na wyciągnięcie ręki, które z jakiś powodów
    zostały zaniedbane i porzucone przez 'wielkich'. Najdziwniejsze jest to, że
    te zaniedbane obszary leżą na peryferiach dużych aglomeracji, w strefach
    stricte 'przemysłowych' i okazuje się, że tam jest pustynia telco! Kiedyś
    zastanawiałem się - ok, pustynia będzie rok, dwa. Nic z tych rzeczy - mijają
    lata, a my nadal w tych obszarach podłączamy na pęczki klientów biznesowych,
    oferując dodatkowo usługi, które w zasadzie wiążą klienta na naprawdę długi
    czas. Kiedyś postawiłem na obsługę osiedlówek, spragnionych tanich i dobrych
    łącz. Sieci te oczekiwały dodatkowo normalnego traktowania, bez zderzania
    się z wielką korporacją telco. Dziś osiedlówki sukcesywnie wykruszają się -
    zresztą zakładałem, że w ciągu 3 lat zaczną się wykruszać, ich miejsce
    zajmuje biznes, który nie potrzebuje IPTV, za to potrzebuje telefonów,
    VPN-ów, transmisji między oddziałami, transmisji do swoich firm
    outsorcingowych no i w końcu dobrego dostępu do internetu. Zostało mi kilka
    sieci osiedlowych, które przetrwają jeszcze długo, bo bardzo dynamicznie się
    rozwijają, ich wolumen zakupów łącza przyrasta naprawdę zacnie. Chętnie bym
    zaproponował im Twoją usługę, ale na razie nie widzę możliwości - jak mam to
    zrobić bez ryzykownego ładowania się w koszty.

    Pozdrawiam!

    --
    TOM