eGospodarka.plGrupypl.internet.polipTelewizja w sieciach lokalnych, smutna rzeczywistość... › Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....), offtopic
  • Data: 2008-10-30 10:12:15
    Temat: Re: Czy IPTV to telewizja? (bylo: Telewizja w sieciach lokalnych, smutna .....), offtopic
    Od: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 29 Oct 2008, daniel wrote:

    > Nie przekonuje mnie jednak ta wizja od strony biznesowej.
    > Jest kilka "ale"
    > 1. Model sprawdza się tylko w dużych blokowiskach, niestety tam już dawno
    > kablówki są - i mówiąc uczciwie klienta nie przekona dodatkowo możliwość
    > oglądania stron www na telewizorze, przepytałem nieco swoich klientów i takie
    > odniosłem wrażenie

    W stosunki do kablówek jest więcej plusów niż www:
    - epg
    - hd (!)
    - pvr
    - timeshift (czy jak kto to nazywa, żeby być zgodnym z nadawcami)
    - o wiele więcej programów
    - vod
    Jeżeli startujesz do kablówki co ma dvb-c i internet, to rzeczywiście jest
    problem. Natomiast oferując kanały hd masz szansę się wbić o ile na innym
    polu (internet) masz duży zasięg i jakąś markę lokalnie.

    > 2. Zmiana struktury sieci na "bez strat" to generalnie budowanie sieci
    > całkowicie od nowa, przy czym koszt jest ogromny - nie chodzi tu przecież
    > tylko o sam dlink "za 5 stów"

    Są rozwiązania dopuszczające straty. Tak na multicascie (dodatkowy sprzęt
    i inny soft) jak i wykorzystujące od początku transmisję unicastem po
    tcp.

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg