  • Data: 2012-05-28 10:53:02
    Temat: Re: Czy Google oszalały?
    Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 28 May 2012 10:10:30 +0200, Marek napisał(a):

    > Sprawdzam pozycję pewnej strony WWW na określoną frazę. Jednego dnia ilość
    > podobnych stron wynosi ponad 3 miliony, innego dnia poniżej 400 tys. Mój
    > numer IP jest wciąż ten sam. Co ciekawe: pozycja strony waha się od
    > długiego czasu między 10 a 15 miejscem. Czy wiecie o co może chodzić? Mgdy
    > takich fluktuacji nie obserwowałem.

    Generalnie tzw. "liczba wyników" ma dziś wartości mocno umowne, i nie
    należy się nimi zanadto interesować (mam wrażenie, że służą już tylko
    zabiegowi marketingowemu, żeby pokazać że mają duży indeks).

    Wahania pozycji mogą wynikać z kilku czynników, np.
    zalogowania/niezalogowania do konta Google, ew. ograniczeń (wybór miasta z
    lewej strony - to jest domyślnie wykrywane), słabej bazy linków
    zewnętrznych prowadzących do witryny, albo jeszcze czegoś innego :)

    Recepta najprostsza - podlinkować z paru mocniejszych źródeł (np. katalog
    Onetu) i za jakiś czas powinna się pozycja ustabilizować (raczej wyżej niż
    niżej ;)

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net