  • Data: 2012-05-29 22:52:12
    Temat: Re: Czy Google oszalały?
    Od: Kapsel <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 28 May 2012 20:55:10 +0200, Marek napisał(a):

    > Od dawna strona tam jest :-) Choć nie wiem czy to mocny link gdyż anchor
    > text nie jest edytowalny w Onecie.

    Na onecie niespecjalnie możesz coś zrobić, zresztą tam moderator ustawi i
    tak tytuł jako nazwę firmy i nic z tym nie zrobisz za bardzo.

    > Czy wiesz co Google po rewolucji uważają dobre źródła? Możesz coś
    > zaproponować?

    po prawdzie to niełatwe, bo ja się tym zajmuję na co dzień, ale jednak w
    nieco innej skali ;)

    Na start możesz się rozejrzeć tutaj:
    http://www.katalogiseo.info/katalogi,VIP

    Do tego, zależnie od tego jaką branżę reprezentuje witryna, możesz się
    rozejrzeć za katalogami tematycznymi, zaistnieć z serwisem w
    społecznościach (profil w GoldenLine, itp.), podyskutować trochę na
    tematycznych blogach w komentarzach (tam można dodać link do witryny autora
    komentarza), napisać artykuł na eioba.pl czy inne "dziennikarskie" serwisy
    i wdziabać link na koniec (albo w środek jeśli potrafisz uzasadnić
    artykułem jego obecność).

    Wartościowanie źródeł linków w Google nie jest "zerojedynkowe", super dobre
    źródła to będą linki dajmy z microsoft.com, czy sejm.gov.pl, ale - jak
    wiadomo - trudno je uzyskać przeciętnej witrynie, stąd pozostaje dłubanina
    w poszukiwaniu popularnych witryn gdzie link można jakoś sobie dodać i w
    ten sposób "pleść swoją sieć".

    > Z tego co widziałem linki są porobione w ilości dziesiątek z branżowych
    > stron. To znany producent więc dystrybutorzy chwalą się nim. Niestety
    > teksty w anchorach są nie te, których bym oczekiwał więc chyba zmarnowane
    > są te linki. :-(

    Jeśli masz sieć dystrybutorów, zawsze możesz poprosić o podmianę linków na
    bardziej wartościowe w kontekście celów.

    Ale powyższe implikowałoby, że mamy do czynienia z witryną jakiegoś
    uznanego producenta, co w połączeniu z siecią dystrybutorów linkujących
    dawałoby dość ciekawą bazę odnośników... a to daje pewne przypuszczenia że
    wahania/spadki pozycji mogą być spowodowane czymś co nie pasuje Google na
    samej stronie.

    Tego się bez adresu nie da ocenić, ale - jeśli faktycznie mamy do czynienia
    z poważnym biznesem - zalecałbym rozważyć indywidualne konsultacje ze
    specjalistą od SEO. Google ostatnio zwraca większą uwagę na to co i w jaki
    sposób prezentują witryny, ostatnie zmiany w algorytmie dotyczyły stricte
    analizy treści w witrynach i warto się im w tym kontekście przyjrzeć.

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net