  • 61. Data: 2016-01-18 01:53:10
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 14:19:42 +0100, Jarosław Sokołowski napisał(a):
> [...]

    Prawde mowiac nie pamietam.
    Moze masz na mysli koreanski lub tajwanski sprzet ?

    > Tak to w skrócie wyglądało. Może tylko z tymi podrókami, to nie do końca
    > tak. Japński naród ma osobliwe upodobania i lubi wymyślać różne dziwadła,
    > które poza wyspami rzadko znajdują uznanie. Oryginalności w nich wiele.
    > W każdym razie pierwsze co się przebiło, to "japońskie radyjko". Japońskie
    > radyjko miało być najmniejsze jak tylko dało się zrobić. Japońskie radyjka
    > stały się znane w świecie jeszcze w latach sześćdziesiątych.

    A to nie wiem. Nie kojarze - wzglednie male, tranzystorowe radyjka
    robil caly swiat. A nawet lampowe.

    Japonczycy jak wiadomo wymyslili Walkmana.

    > PS
    > Na mojej ulicy, chyba jeszcze od czasów schyłkowego Gomułki, a może
    > wczesnego Gierka, stał samochód marki "Toyota". Stał, nigdy nie jeździł.
    > Wyglądał jakby nadwozie projektował artysta ludowy praktykujący wcześniej
    > rzeźbę kozikiem w drewnie lipowym. A wykonał go miejscowy kowal z tego,
    > co udało się znaleźć w szopie obok kuźni.

    Ale to rozumiem polska rodzima sztuka ?

    Japonskie samochody jak mozna wyczytac - byly w USA synonimem
    bylejakosci. Ale to bylo tak dawno temu, ze juz nikt nie pamieta.

    J.

  • 62. Data: 2016-01-18 02:12:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 02:34:39 +0100, Pawel "O'Pajak" napisał(a):

    > Co do Diory sie nie wypowiem, bo nie mialem. Mam natomiast Radmora i
    > smialo moge powiedziec, ze to kawal porzadnego sprzetu. Niezwykle
    > starannie wykonany. Firma zreszta istnieje i ma sie doskonale.

    Tylko elektroniki popularnej juz nie robi.

    > Mam tez mala wieze Technicsa i
    > to koszmarna tandeta: laminat papierowy, klejem mocowane przewody, trafo

    laminat papierowy byl i w naszych sprzetach. Skoro nie widac roznicy,
    to po co przeplacac :-)

    > parzy. Podlaczam Radmora do perkusji - gra, podlaczam do Technicsa -
    > kazde uderzenie powoduje zadzialanie jakis ukladow zabezpieczajacych,
    > wlacza sie wiatrak i tyle, niezaleznie od ustawienia glosnosci.

    A w radmorze sie nie wlacza ... bo ich nie ma ?
    Nie wiem co masz za sprzet, ale Technics sie cieszyl dobra opinia.
    A na pewno lepsza niz Radmor :-)

    > Natomiast wspomniane przez Ciebie firmy to glownie Japonce. Teraz pewnie
    > Chiny. Nie wiem jak Grundig. Nie sadze, zeby jakos celowo wykanczali
    > polska elektronike, ale tez nie zdziwilbym sie, jakby Niemcy tak sobie
    > zazyczyli.

    Przeciez Grundiga juz nie ma - ich padla podobnie szybko :-)

    > Kiedys wieza kosztowala iles srednich krajowych, a i tak spod lady sie
    > zdobywalo takie rzeczy. Szlo to na zachod, gdzie jesli PRL zarobil na
    > tym 30$, to mial na pensje pracownika.

    Otoz to - elektronika byla kiedys ogolnie drozsza niz teraz, ale w PRL
    to po prosu place byly niskie.

    > Nie ma dzisiaj racji bytu fabryka, ktora zatrudnia tysiace ludzi. Nie
    > zarobi na siebie.

    Powiedz to w Shenzen.
    Nie ma dzis racji bytu fabryka, ktora zatrudnia mniej niz 100 tys :-)
    Apple jej kontraktu nie da :-)

    > Co oczywiscie nie zmienia faktu, ze takie kanalie jak Bielecki, Buzek,
    > czy Miller co nie mogli ukrasc, to zniszczyli.

    IMO - to sie samo zniszczylo. Balcerowicza wina tylko w tym, ze nie
    dopilnowal jak sobie radza, i zamiast zmienic dyrektorow po pol roku
    poczekal az padlo.

    > Produkowalismy wiele fajnych rzeczy i moglismy miec jakas nasza
    > specjalnosc. Chocby lampy produkowac dla audiofili. Najbardziej szkoda
    > ludzi, ktorzy wiedzieli jak sie to robi.

    Hm, no jest to jakis pomysl, trudno ocenic dla ilu ludzi. 50, 100 ?

    Ale ... czy to nie bylo tak, ze tych lamp to przestalismy produkowac
    juz na poczatku lat 80-tych, a przynajmniej owczesne wladze uznaly ze
    to juz koniec i wiecej inwestowac nie trzeba ?

    No coz - podejrzewam, ze jaky zwachali interes, to bysmy jednak
    produkowali na eksport - nie zwachali, czy juz na zachodzie bylo za
    male zainteresowane ?

    > No ale jak pokazuje przyklad
    > Radmora - da sie jednak przetrwac i wyjsc na prosta. Cen swoich
    > produktow nie podaja, jak przystalo na polska firme, no ale pewnie kase
    > robia na wojsku.

    Swego czasu robili radiostacje, np dla taksowkarzy czy policji.
    W miare postepu i to moze sie urwac.

    J.

  • 63. Data: 2016-01-18 02:13:21
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > Nigdy osobiście.nie doświadczyłem tego, ale słyszałem w różnych wersjach.
    > Z jakich rejonów Polski ta przypowieść pochodzi?

    Hmm... chyba ze wszystkich, choć najbardziej bym stawiał na rejony, gdzie do
    ludności miejscowej przybyło sporo napływu, więc np. duże miasta...

    --
    Muuu

    ---
    Avast.

  • 64. Data: 2016-01-18 02:15:42
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > https://youtu.be/CzpgK-XMCS4

    Ach, o to chodziło...
    Cóż, film to po prostu scalił w jeden obraz.

    --
    Skąd wracają Litwini?

    ---
    Avast.

  • 65. Data: 2016-01-18 02:16:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 02:39:36 +0100, Dupek Żołędas napisał(a):
    > Nie, nie była.
    > Rzeczywiście wyróżniającym sie pod względem konstrukcji i jakości był
    > tylko sprzęt RADMORa.
    > Amplituner ,który produkowali to było coś. Również pod względem wzorniczym.
    > Sprzęt Diory również miałem. Kupiłem wieżę sprzedawaną pod marką
    > Thompson bodajże bezpośrednio w zakładach w 1980 roku.

    Thom(p)son, Emmerson ... i co - gorsze byly od Radmora ?

    > W wieży był magnetofon kasetowy deck MSH-101. Jak na polskie ówczesne
    > warunki całkiem przyzwoita konstrukcja. W kazdym razie lepsza niz wyroby
    > Kasprzaka.

    A naped nie byl z importu czy licencji ?
    Kasprzak tez zreszta chyba podobnie robil.

    > tak czy inaczej to była średnia pólka w porównaniu z zachodem. Nic
    > nadzwyczajnego. Produkowali to prawie wyłącznie na zachód do marketów.
    > Wsad dewizowy był potrzebny.

    I sie pojawila "doplata do eksportu" w kalkulacji :-)

    J.

  • 66. Data: 2016-01-18 02:18:04
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 22:23:47 +0100, Dupek Żołędas napisał(a):

    > Niestety nie.
    > Ja jestem znacznie od niego radykalniejszy.
    > Na przykład uważam,że wszystkich ubeków wraz z rodzinami należy
    > wymordować do trzeciego pokolenia.
    > Chcesz dziecko jeszcze jakichś informacji ?

    No to czemu nie wymordowales ? :-)

    J.

  • 67. Data: 2016-01-18 02:20:53
    Od: "ACMM-033" <v...@i...pl>

    > "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górnicy".

    Górale ci się zaraz upomną o miejsce w tytule, czy jak tam...

    --
    Śpij maluśki spij, oczka swoje zmruż, HEEJJJJ!!!!!

    ---
    Avast.

  • 68. Data: 2016-01-18 02:24:42
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 02:49:58 +0100, PiteR napisał(a):

    > potem musiałaby i nie dogoniłyby

    Powiem tak - z lektury Radioelektronika wynikaloby, ze w roku 1980
    zapoznienie naszej elektroniki popularnej bylo stosunkowo niewielkie.
    Moze z 5 lat.

    Po czym zachod zrobil olbrzymi skok glownie dzieki procesorom, a my
    stalismy w miejscu, bo Jaruzelski tak nas przed postepem bronil.

    > Nie no litości. Ale brednie. Do pracy się chodzi dla pieniedzy pracować
    > a nie się całować. Wróciłem z Anglii do Polski i znowu te durne macanie
    > się ze wszystkimi co rano i przymusowe wigilie pracowe.

    Anglikowi, jakby u nas troche posiedzal, to mogloby sie spodobac :-)

    Ze nie tylko praca, ale jeszcze zycie spoleczne :-)

    J.

  • 69. Data: 2016-01-18 02:58:38
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-18 o 01:35, J.F. pisze:

    > Spojrzcie szerzej - w calej Europie upadl, wiec tylko nie
    > przedluzalismy agonii.
    >
    > Oczywiscie jak piszesz - ani nie bylilismy jedyni, ani jakis
    > rewelacyjnych ukladow nie roblismy.
    > Rosjanie ... oni to mam wrazenie sami swoje uklady projektowali.

    Niektóre pewnie tak. Pamiętam że u nich w telewizorach kolorowych
    niektóre układy były odpowiednikami Philipsowskich TDA, czyli tak jak w
    naszych Heliosach czy Neptunach.

    > Naprawde ? to stabilizatory byly ? Dake sie tam cos sp* ?

    Stabilność temperaturową.

    > 4-bit nie, natomiast kikla kalkulatorowych i zegarkowych.
    > Nie wiem - wlasne, czy rzniete

    > Moze nie chcielismy ?

    Może. W każdym razie był okres czasu, że mieliśmy całkiem nowoczesne
    układy do TV i Audio. Później to utknęło i jakoś nie widziałem tu
    postępu. Zachód wyraźnie pojechał do przodu, a my dalej klepaliśmy te
    licencyjne układy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 70. Data: 2016-01-18 05:56:10
    Od: Dupek Żołędas <s...@g...com>

    W dniu 18-01-16 o 02:24, J.F. pisze:

    > Ze nie tylko praca, ale jeszcze zycie spoleczne :-)
    >
    > J.

    Ciach.
    Jak w Twoim pierwszym poście, z którym się zgadzam.
    NIGDZIE w Europie nie ma produkcji taniego/średniego sprzętu audio/wideo..
    Produkcja audiofilska gdzieś tam w Polsce również istnieje,ale to robota
    dla kilku,kilkunastu osób o bardzo wysokim stopniu ryzyka.

    EOT.