  • 51. Data: 2016-01-17 13:24:06
    Temat: Re: Czy Diora faktycznie była taka dobra?
    Od: JDX <j...@o...pl>

    On 2016-01-16 17:22, Mario wrote:
    [...]
    > Jak wyglądałby teraz rodzimy produkt FSO gdyby ta firma przetrwała? I
    > czy chciałbyś tym jeździć.
    Gdyby miały stare, wolnossące silniki Diesla które bezproblemowo pójdą
    na oleju opałowym to IMO sporo chętnych by się na nie znalazło. :-)

  • 52. Data: 2016-01-17 13:42:50
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Jan 2016 10:57:35 +0100, Jarosław
    Sokołowski<j...@l...waw.pl> wrote:
    > https://youtu.be/CzpgK-XMCS4

    Z centralnej Polski?

    --
    Marek

  • 53. Data: 2016-01-17 13:58:42
    Od: Mario <M...@...pl>

> [...]
    >
    > Zbuduje ktoś fabrykę u nas. Da prace ludności okolicznej. Wtedy jest
    > lament, że trzeba pracować na niemca. W tym ostatnim słowie nie ma
    > błedu -- lamentującym chodzi o pierwotne znaczenie tego słowa, kogoś,
    > kto nie mówi w zrozumiałym języku, może być Holender.
    >
    > Zbierze się grupa Polaków, założą firmę. Ciężką pracą zdobędą cząstkę
    > światowego rynku. Wtedy oburzenie, że nie wszystkie podatki płacą tutaj,
    > tylko w miejscu prowadzenia globalnych operacji. A w ogóle to jak śmią
    > jako prezesi zarabiać po kilka milionów rocznie. Zabrać im, zgnoić,

    Swoją drogą jak to się mówi: nikt Polaka tak nie wyrucha jak inny Polak.
    Warunki pracy i płacy w prawdziwie polskich firmach są znacznie gorsze
    niż w polskich filiach zagranicznych korporacji, chociaż i w tych
    drugich dzięki polskim kierownikom są to raczej obozy pracy.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 54. Data: 2016-01-17 14:01:27
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 13:42, Marek pisze:

    > Z centralnej Polski?

    To z tej Polski, w której w telewizji oglądasz reklamę wyciągu z fiuta.
    Czyli takiej trochę alegorycznej.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 55. Data: 2016-01-17 15:44:27
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    JDX pisze:

    > No jak to jaki? Górniczy oczywiście. :-)

    Wcale nie jest to takie oczywiste. Nie słyszy się biadolenia,
    że wszyscy tylko czekają, by wykupić nasze kopalnie. Bo i nie
    chcą -- rentowność tego przemysłu jest marna, nikt nowy się do
    niego nie pcha. Górnicy sami muszą rozważyć, czy dalej narażać
    swoje życie, ale już za mniejsze pieniądze, czy poszukać sobie
    innego dobrze płatnego zajęcia. Ryzyko "epidemii niepolskości"
    w górnictwie jest minimalne.

    > Swoją drogą ciekawe kiedy górnicy przyjadą pacyfikować władze
    > Krakowa bo chcą one zakazać palenia węglem. :-)

    "Cud mniemany, czyli Krakowiacy i Górnicy".

    Jarek

    --
    Zyjcie swobodnie, -- mnózcie się płodnie,
    Obyście wase widzieli prawnuki,

  • 56. Data: 2016-01-17 17:29:59
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Sun, 17 Jan 2016 14:01:27 +0100, Mario <M...@...pl> wrote:
    > To z tej Polski, w której w telewizji oglądasz reklamę wyciągu z
    fiuta.
    > Czyli takiej trochę alegorycznej.

    ale ja pytam poważnie skąd ten mit się wziął

    --
    Marek

  • 57. Data: 2016-01-17 17:33:48
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Marek napisał:

    > ale ja pytam poważnie skąd ten mit się wziął

    Z życia. Poważnie.

    --
    Jarek

  • 58. Data: 2016-01-17 19:42:15
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 2016-01-17 o 17:29, Marek pisze:
    > fiuta.
    >
    > ale ja pytam poważnie skąd ten mit się wziął

    To tak jakby zapytać skąd się wziął kawał o piekielnym kotle z Polakami,
    którego nie trzeba pilnować, bo żaden Polak nie pozwoli się innemu
    wydostać. Trzeba by raczej zapytać badaczy zajmujących się rozwojem
    społeczeństw.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 59. Data: 2016-01-18 01:35:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 02:29:55 +0100, Mario napisał(a):

    > "Podobny wyrok spadł na całą polską elektronikę. Elwro, Elta, Elwa,
    > Cemi, Telcza, Diora, Fonica, Radmor... Byliśmy jedynym krajem z własną
    > technologią układów scalonych i półprzewodnikowych, nie bazowaliśny na
    > Tajwanie Chinach."

    Spojrzcie szerzej - w calej Europie upadl, wiec tylko nie
    przedluzalismy agonii.

    Oczywiscie jak piszesz - ani nie bylilismy jedyni, ani jakis
    rewelacyjnych ukladow nie roblismy.
    Rosjanie ... oni to mam wrazenie sami swoje uklady projektowali.

    > Czeskie MAA723 były znacznie lepsze niż nasze UL7523.

    Naprawde ? to stabilizatory byly ? Dake sie tam cos sp* ?

    > Z procków robiliśmy chyba tylko 8080 ( no i jakieś 4 bitowce).

    4-bit nie, natomiast kikla kalkulatorowych i zegarkowych.
    Nie wiem - wlasne, czy rzniete

    > Do końca PRLu nawet nie potrafiliśmy zrobić klona 51.

    Moze nie chcielismy ?

    J.

  • 60. Data: 2016-01-18 01:45:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 16 Jan 2016 01:42:49 +0100, Marek napisał(a):
> [...]
    > takie jak JVC, Technics, Aiwa, Grundig."
    >
    > Faktycznie sprzęt Diory był taki dobry, że wyprzedzał w/w marki?

    W 1989 ? A gdzie tam.

    Patrzac po schematach ... sprzet Diory to sprzet sredniej/niskiej
    klasy hi-fi. Dodaj do tego kiepska baze elementowa.
    Owszem - sprzedawal sie na zachodzie - pod roznymi markami, Diora to
    jednak nie brzmialo dumnie. Raczej tanio - patrz te panie, ktore nie
    mialy co robic.
    Byc moze na eksport mieli cos lepszego, albo z lepszych elementow.

    No i Jaruzelski zafundowal nam dodatkowe 10 lat zacofania.
    Sprzet Diory nie byl moze jakis zly, ale CD to juz nas przerastalo.
    (robilismy - naped z importu).

    Mielismy jeszcze cos takiego jak COBRESCU - projektowali ciekawe
    sprzety, ale prototypy.

    > Polecam fragment programu Jaworowicz na końcu tego artykułu. Panie
    > siedzące przy pustej taśmie produkcyjnej 8 godz... szok

    Widac - nawet przy polskich cenach robocizny byli za drodzy.

    J.