  • 11. Data: 2010-06-25 10:28:00
    Temat: Re: Czunik temperatury
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Górski Adam pisze:
> [...]
    > około 5 ms.
    >
    > I to jest proste.
    >
    > Problem mam z zarejestrowaniem zmian temperatury w badanym elemencie.
    > Nie umiem ocenić czy fizycznie jet to wykonalne. Jeżeli tak to jaki typ
    > czujnika będzie na tyle szybki że zarejestruje taki peak temperaturowy ?
    >
    > Oczywiście zakładam że wszelkie fizyczne warunki pozwolą na pomiar
    > temperatury ( rozpływ i inne ) na zewnątrz badanego elementu.
    >
    > Absolutnie nie zamierzam czegoś takiego robić. Szukam czegoś gotowego ,
    > najlepiej z wyjściem 4..20mA
    >
    > Zakres temperatur to jakieś 10 - 70 st C.

    Dzięki wszystkim za pomysły.

    Jak się dzisiaj dowiedziałem zmiany temperatury są wynikiem oświetlania
    badanego elementu . Do zmierzenia jest temperatura na powierzchni
    badanego elementu. Oświetlenie dość intensywne - 1500-2000W/m2

    Adam Górski

  • 12. Data: 2010-06-25 11:04:50
    Od: "m" <...@n...pq>

    Użytkownik "Górski Adam" <gorskiamalpa@wpkropkapl> napisał w wiadomości
    > badanego elementu. Oświetlenie dość intensywne - 1500-2000W/m2

    Ile ten element waży ?
    2kW/m2 to nie jest jakaś potworna moc, by go podgrzać w 5 milisekund
    Mierzyć możesz klasycznie, długo(minuty), czymkolwiek
    Chyba, ze interesują cię zmiany temperatury mniejsze niż 0,001 st.C w 5ms,
    to dalej trzeba poszukiwać rozwiązań.

  • 13. Data: 2010-06-25 11:23:30
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Ile ten element waży ?

    Ile by nie ważył zawsze temperatura rozkłada się nierównomiernie.
    Tą metodą co podawałem wcześniej mierzy się temperaturę złącza a nie obudowy
    elementu. A różnica temperatur spokojnie może wynosić 100*

    --
    Desoft

  • 14. Data: 2010-06-25 11:25:51
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    m pisze:

> [...]
    > Chyba, ze interesują cię zmiany temperatury mniejsze niż 0,001 st.C w
    > 5ms, to dalej trzeba poszukiwać rozwiązań.

    100g

    Adam Górski

  • 15. Data: 2010-06-25 11:27:47
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    m pisze:

> [...]
    > Chyba, ze interesują cię zmiany temperatury mniejsze niż 0,001 st.C w
    > 5ms, to dalej trzeba poszukiwać rozwiązań.

    1 st. C dokładności w zupełności wystarczy

    Adam

  • 16. Data: 2010-06-25 13:26:53
    Od: "m" <...@n...pq>

    >100g> 1 st. C dokładności w zupełności wystarczy

    To załóż , ze w 5ms średnia temperatura obiektu nie zmieniła się
    Po kilku sekundach grzania może się zmieni o 1 st.c.

  • 17. Data: 2010-06-25 13:30:52
    Od: "m" <...@n...pq>

    > 100g

    to jest całkiem ciężkie, myślałem przez moment od czymś mikroskopijnym
    Gdyby to była woda potrzebowałbyś ponad 80kW przez 5ms by to podgrzać o 1
    st.c.

  • 18. Data: 2010-06-25 18:07:19
    Od: Górski Adam <gorskiamalpa@wpkropkapl>

    Witam,

    Dziękuje wszystkim za cenne opinie.
    Ogólna konkluzja jest jasna - jest to nie tylko niewykonalne ale również
    bezcelowe.

    Pozdrawiam

    Adam