  • Data: 2014-01-13 10:15:46
    Temat: Re: Czujniki do stacji pogodowej
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Budyń napisał:

    > kogutek, wez sie odstosunkuj i przestan trollowec. Mnie tez
    > interesuje jakis czujnik wiatru - chetnie o tym poczytam.

    On tu wciąż przychodzi wyłącznie po to, by puszczać swoje wiatry.
    Czuć je na całej grupie i nie tylko.

    Gdyby komuś chodziło jednak o inny wiatr, i miał do tego ambicję
    przeprowadzenia pomiaru inaczej niż XIX-wiecznym kręciołkiem,
    powinien zainteresować się czujnikami ultradźwiękowymi. Można taki
    przyrząd bez problemu kupić u wielu producentów i dostawców, ale
    ceny jak na amatorskie pomiary są dość wysokie:

    http://www.mera-sp.com.pl/przyrzpom_opis.php?go=hd_5
    2_3

    Natomiast sama technika pomiaru możliwa jest do implementacji za
    pomocą środków dostępnych za stosunkowo niewielkie pieniądze --
    przetworniki ultradźwiekowe i mikrokontrolery do obróbki sygnału.
    Skonstruowanie czegoś takiego od podstaw może być ciekawym problemem.

    Jarek

    --
    Kiedy szliśmy przez Pacyfik,
    -- Way-hey, roluj go,