  • 1. Data: 2015-01-30 01:05:20
    Temat: Czujnik zmierzchu w aucie
    Od: "vokal" <d...@g...pl>

    Czy możecie podać jakieś informacje na jakich układach budowane są czujniki
    zmierzchu w samochodach?
    Próbuję skonstruować taki czujnik na układzie 555, ale nie działa mi
    prawidłowo.
    Potrzebuję określone czasy zwłoki zadziałania (2-5 s) i wyłączenia (8-10 s),
    ale nie działa prawidłowo.
    Poniżej schemat:
    https://dl.dropboxusercontent.com/u/101383465/Elektr
    onika/Wy%C5%82%C4%85cznik%20zmierzchowy%20LM555.jpg

    Gdzieś czytałem że do tego potrzebny jest czujnik podczerwieni i czujnik
    ruchu (PIR), ale nie do końca jestem o tym przekonany.

    DJ

  • 2. Data: 2015-01-30 01:07:01
    Temat: Re: Czujnik zmierzchu w aucie
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 01:04:56 UTC+1 użytkownik vokal napisał:
> [...]
    >
    > Gdzieś czytałem że do tego potrzebny jest czujnik podczerwieni i czujnik
    > ruchu (PIR), ale nie do końca jestem o tym przekonany.

    Po co komu czujnik zmierzchu w samochodzie?

  • 3. Data: 2015-01-30 01:13:10
    Od: "vokal" <d...@g...pl>

    Użytkownik "Zachariasz Dorożyński" <k...@g...com> napisał w
    wiadomości news:03e43fb3-b08c-48a1-a19a-5502efa5da6b@googlegrou
    ps.com...
> [...]
    >
    > Pozdrawiam
    > DJ

    Po co komu czujnik zmierzchu w samochodzie?

    Do załączania świateł postojowych i mijania po wjechaniu do tunelu, albo do
    garażu podziemnego.

  • 4. Data: 2015-01-30 01:14:08
    Od: "yabba" <g.kwiatkowski@aster_wytnij_city.net>

> [...]
    > ruchu (PIR), ale nie do końca jestem o tym przekonany.

    Po co komu czujnik zmierzchu w samochodzie?

    To elementarne Watsonie: żeby wiedzieć kiedy robi sie ciemno.

    :)

    --
    Pozdrawiam,

    yabba

  • 5. Data: 2015-01-30 01:23:18
    Od: butek <email.is@invalid>

    W dniu 30.01.2015 o 01:13, vokal pisze:

    > Do załączania świateł postojowych i mijania po wjechaniu do tunelu, albo do
    > garażu podziemnego.

    Hmmm, ale w samochodzie jest przecież takie urządzenie zwane
    człowiekiem, które generalnie jest od tego, żeby wiedzieć co dzieje się
    dookoła i użyć serwomechanizmu zwanego palcem, przesuw nie większy niż
    10 cm... Czy ja stary po prostu jestem?

    --
    butek
    bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate

  • 6. Data: 2015-01-30 01:46:19
    Od: "vokal" <d...@g...pl>

    Użytkownik "butek" <email.is@invalid> napisał w wiadomości

> [...]
    > bucket. Use at least two or three buckets and keep them in separate
    > corners of the room. This will prevent the premature build-up of a

    Chodzi mi o automat, co jest stosowane od kilkunastu lat w samochodach.
    Na pewno ktoś o tym slyszał na tej grupie.

  • 7. Data: 2015-01-30 13:02:51
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 01:11:20 UTC+1 użytkownik yabba napisał:
> [...]
    > >

    > Po co komu czujnik zmierzchu w samochodzie?
    >

    > To elementarne Watsonie: żeby wiedzieć kiedy robi sie ciemno.

    Na to nie wpadłem. Szacun za inteligencję :-)

  • 8. Data: 2015-01-30 13:07:59
    Od: Zachariasz Dorożyński <k...@g...com>

    W dniu piątek, 30 stycznia 2015 01:12:50 UTC+1 użytkownik vokal napisał:
> [...]
    >
    > Po co komu czujnik zmierzchu w samochodzie?
    >
    > Do załączania świateł postojowych i mijania po wjechaniu do tunelu, albo do

    A niebieskie dla zmyłki światło w tunelu włączą. I wykasują wszystkich z automatami
    do włączania świateł. To zamiast świateł dziennych zrobić ściemniacz do mijania.

  • 9. Data: 2015-01-30 13:43:03
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 29 Jan 2015 16:07:01 -0800 (PST), Zachariasz
    Dorożyński<k...@g...com> wrote:
    > Po co komu czujnik zmierzchu w samochodzie?

    Żeby follow-me-home oświetlało (w nocy) drogę do domu, gdy podjazd
    jest nieoświetlony?

    --
    Marek

  • 10. Data: 2015-01-30 19:59:07
    Od: "vokal" <d...@g...pl>

    > Żeby follow-me-home oświetlało (w nocy) drogę do domu, gdy podjazd jest
    > nieoświetlony?
    >
    > --
    > Marek

    Nie. Żeby światła postojowe i mijania się załączały, kiedy wjeżdzam w ciemne
    miejsce (tunel, garaż).
    Na codzień jeżdżę na DRL-ach.

    W nowych autach te czujniki są montowane fabrycznie. Często są zespolone z
    czujnikami deszczu, ale mnie interesuje zama zmierzchówka.
    http://s2.blomedia.pl/www.smartdriver.pl/files/2011/
    07/orygina322jf4.jpg
    Chcę zrobić czujnik własnej konstrukcji, żeby działał jak fabryczne czujniki
    zmierzchu.
    np taki:
    http://allegro.pl/kia-venga-sensor-zmierzchu-czujnik
    -swiatla-i4976502337.html