  • Data: 2015-02-01 09:52:18
    Temat: Re: Czujnik zmierzchu w aucie
    Od: janusz_k <J...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2015-01-31 o 23:30, vokal pisze:
    > U?ytkownik "janusz_k" <J...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci

    > Mo?e si? unios?em, ale pytanie rozpoczynaj?ce watek by?o zupe?nie inne.
    Pytałeś na czym są zrobione czujniki zmierzchu w aucie, odpowiem to
    zależy od konstruktora, może być na fotorezystorze może być na
    fotodiodzie, mozna na scalonym czujniku światła, potem sygnał trzeba
    obrobić, można jak w twoim układzie na 555 można na tranzystorach, można
    na wzm operacyjnych, mozna na procku, jak sam widzisz możliwości jest
    sporo a pewnie wszystkich nie wymieniłem, dlatego trudno ci
    jednoznacznie odpowiedzieć jak to inni robią.
    > Ja ju? sprawdzi?em to, o czym piszesz. i stwierdzi?em, ?e rezygnuj? z tego
    > uk?adu - mo?e za wcze?nie,
    Pewnie że za wcześnie bo układ jest bananlny.

    ale musz? mie? pewno?? o prawid?owej p?tli
    > histerezy i dlatego zapytalem na jakim uk?adzie buduje si? te czujniki. Mo?e
    Ale tam nie ma pętli histerezy, masz zwykły monowibrator astabilny
    wyzwalany poziomem z fotorezystora z dwa stałymi czasowymi.

    > na zaprogramowanych microkontrolerach. Nie prosi?em przecie? o gotowy
    No nie wiem czy będzie łątwiej i prościej, na procek trzeba napisać
    program, jest to miejsce gdzie można popełnić masę błędów.

    > schemat, bo sam chc? si? te? czego? nauczy?.
    > Jestem elektronikiem amatorem, ale nie bezmy?lnym.
    > Zada?em to pytanie jak ju? naprawd? nie potrafi?em sobie z tym poradzi?
    > inaczej.
    No to sobie radź, bo jak na razie to jesteś bezradny.

    > Ten kto rozumie, nie rozumie tego, kt?ry nie rozumie ;)
    Noo święte słowa, spręż się i przejdź do tej pierwszej grupy.

    PS staraj się pisać bez polskich liter bo strasznie krzaczysz.

    --
    Pozdr

    Janusz_K