-
1. Data: 2012-02-20 12:36:41
Temat: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: kamil <k...@s...com>
Gdzie jest wetknięty czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1.8T w Audi
A4 2000r - mały czy duży obieg?
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
2. Data: 2012-02-20 13:06:13
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 20.02.2012 kamil <k...@s...com> napisał/a:
> Gdzie jest wetknięty czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1.8T w Audi
> A4 2000r - mały czy duży obieg?
Są jakieś normalne samochody, które nie mają czujnika w małym obiegu?
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
3. Data: 2012-02-20 14:02:32
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/02/2012 12:06, Krzysiek Kielczewski wrote:
> Dnia 20.02.2012 kamil<k...@s...com> napisał/a:
>
>> Gdzie jest wetknięty czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1.8T w Audi
>> A4 2000r - mały czy duży obieg?
>
> Są jakieś normalne samochody, które nie mają czujnika w małym obiegu?
Pojęcia nie mam, dlatego pytam. Nagrzewa się coś podejrzanie długo, po
mieście jakieś 2-3km zanim wskazówka dojdzie do 90km/h, w trasie więcej.
Może zwalony termostat zostaje cały czas otwarty, wolałem się upewnić
czego dotyczy to wskazanie.
Temp. oleju rusza ponad 60'C mniej więcej w tym samym czasie, kiedy płyn
w chłodnicy dojdzie do roboczych 90'.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
4. Data: 2012-02-20 14:07:06
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: Kamil 'Model' <k...@g...pl>
W dniu 2012-02-20 14:02, kamil pisze:
> On 20/02/2012 12:06, Krzysiek Kielczewski wrote:
>> Dnia 20.02.2012 kamil<k...@s...com> napisał/a:
>>
>>> Gdzie jest wetknięty czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1.8T w Audi
>>> A4 2000r - mały czy duży obieg?
>>
>> Są jakieś normalne samochody, które nie mają czujnika w małym obiegu?
>
> Pojęcia nie mam, dlatego pytam. Nagrzewa się coś podejrzanie długo, po
> mieście jakieś 2-3km zanim wskazówka dojdzie do 90km/h, w trasie więcej.
> Może zwalony termostat zostaje cały czas otwarty, wolałem się upewnić
> czego dotyczy to wskazanie.
>
> Temp. oleju rusza ponad 60'C mniej więcej w tym samym czasie, kiedy płyn
> w chłodnicy dojdzie do roboczych 90'.
>
>
2-3km to długo?? Chyba nigdy dieslem nie jeździłeś, ten to potrzebuje
5-6km aby wskazówka się podniosła...
@-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
-
5. Data: 2012-02-20 14:10:03
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 20.02.2012 Kamil 'Model' <k...@g...pl> napisał/a:
>>>> Gdzie jest wetknięty czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1.8T w Audi
>>>> A4 2000r - mały czy duży obieg?
>>>
>>> Są jakieś normalne samochody, które nie mają czujnika w małym obiegu?
>>
>> Pojęcia nie mam, dlatego pytam. Nagrzewa się coś podejrzanie długo, po
>> mieście jakieś 2-3km zanim wskazówka dojdzie do 90km/h, w trasie więcej.
>> Może zwalony termostat zostaje cały czas otwarty, wolałem się upewnić
>> czego dotyczy to wskazanie.
>>
>> Temp. oleju rusza ponad 60'C mniej więcej w tym samym czasie, kiedy płyn
>> w chłodnicy dojdzie do roboczych 90'.
>>
>>
> 2-3km to długo?? Chyba nigdy dieslem nie jeździłeś, ten to potrzebuje
> 5-6km aby wskazówka się podniosła...
>
> @-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
> rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
Jeśli wcześniej przy tej samej temperaturze było krócej to na 95%
termostat do wymiany.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
6. Data: 2012-02-20 14:27:09
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/02/2012 13:10, Krzysiek Kielczewski wrote:
> Dnia 20.02.2012 Kamil 'Model'<k...@g...pl> napisał/a:
>
>>>>> Gdzie jest wetknięty czujnik temperatury płynu chłodzącego w 1.8T w Audi
>>>>> A4 2000r - mały czy duży obieg?
>>>>
>>>> Są jakieś normalne samochody, które nie mają czujnika w małym obiegu?
>>>
>>> Pojęcia nie mam, dlatego pytam. Nagrzewa się coś podejrzanie długo, po
>>> mieście jakieś 2-3km zanim wskazówka dojdzie do 90km/h, w trasie więcej.
>>> Może zwalony termostat zostaje cały czas otwarty, wolałem się upewnić
>>> czego dotyczy to wskazanie.
>>>
>>> Temp. oleju rusza ponad 60'C mniej więcej w tym samym czasie, kiedy płyn
>>> w chłodnicy dojdzie do roboczych 90'.
>>>
>>>
>> 2-3km to długo?? Chyba nigdy dieslem nie jeździłeś, ten to potrzebuje
>> 5-6km aby wskazówka się podniosła...
>>
>> @-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
>> rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
>
> Jeśli wcześniej przy tej samej temperaturze było krócej to na 95%
> termostat do wymiany.
Tego niestety nie wiem, jest tak odkąd kupiłem, porównuję po prostu z
innymi samochodami jakie miałem (diesli unikam).
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
7. Data: 2012-02-20 15:27:06
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: Karolek <d...@o...pl>
W dniu 2012-02-20 14:07, Kamil 'Model' pisze:
> 2-3km to długo?? Chyba nigdy dieslem nie jeździłeś, ten to potrzebuje
> 5-6km aby wskazówka się podniosła...
>
Chyba Twoj :>
U mnie 2-3km potrzebuje i to nawet w czasie solidnych mrozow.
Malo tego, nagrzewa sie o wiele szybciej niz silnik benzynowy w drugim
aucie.
> @-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
> rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
Tak, 3km to nie jest zle, biorac pod uwage ostatnie temperatury.
--
Karolek
-
8. Data: 2012-02-20 15:51:10
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 20.02.2012 kamil <k...@s...com> napisał/a:
>>> @-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
>>> rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
>>
>> Jeśli wcześniej przy tej samej temperaturze było krócej to na 95%
>> termostat do wymiany.
>
> Tego niestety nie wiem, jest tak odkąd kupiłem, porównuję po prostu z
> innymi samochodami jakie miałem (diesli unikam).
Przejedź się półtora kilometra, odkręć ogrzewanie na chwilę na maksa -
jak poleci ciepłe (cieplejsze) to znaczy, że temperatura w małym obiegu
już się podniosła. I w tym momencie (już leci ciepłe, wskazówka jeszcze
nie poszła do góry) pomacaj wlot do chłodnicy. Jak zimny - to dobrze,
jak ciepły - termostat do wymiany.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski
-
9. Data: 2012-02-20 15:53:08
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: kamil <k...@s...com>
On 20/02/2012 14:51, Krzysiek Kielczewski wrote:
> Dnia 20.02.2012 kamil<k...@s...com> napisał/a:
>
>>>> @-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
>>>> rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
>>>
>>> Jeśli wcześniej przy tej samej temperaturze było krócej to na 95%
>>> termostat do wymiany.
>>
>> Tego niestety nie wiem, jest tak odkąd kupiłem, porównuję po prostu z
>> innymi samochodami jakie miałem (diesli unikam).
>
> Przejedź się półtora kilometra, odkręć ogrzewanie na chwilę na maksa -
> jak poleci ciepłe (cieplejsze) to znaczy, że temperatura w małym obiegu
> już się podniosła. I w tym momencie (już leci ciepłe, wskazówka jeszcze
> nie poszła do góry) pomacaj wlot do chłodnicy. Jak zimny - to dobrze,
> jak ciepły - termostat do wymiany.
Nawiew zaczyna dmuchać cieplejszym znacznie wcześniej, niż wskaźnik
temperatury się poruszy, więc pewnie tak ma być. Obmacam chłodnicę jak
radzisz.
--
Pozdrawiam,
Kamil
http://bynajmniej.net
-
10. Data: 2012-02-20 16:02:00
Temat: Re: Czujnik temperatury w VAGowym 1.8T
Od: Krzysiek Kielczewski <k...@g...com>
Dnia 20.02.2012 kamil <k...@s...com> napisał/a:
>>>>> @-3km to jest jak najbardziej OK. Jakbyś dłużej czekał w benzynie na
>>>>> rozgrzanie auta to bym się martwił, a tak to masz prawidłowo
>>>>
>>>> Jeśli wcześniej przy tej samej temperaturze było krócej to na 95%
>>>> termostat do wymiany.
>>>
>>> Tego niestety nie wiem, jest tak odkąd kupiłem, porównuję po prostu z
>>> innymi samochodami jakie miałem (diesli unikam).
>>
>> Przejedź się półtora kilometra, odkręć ogrzewanie na chwilę na maksa -
>> jak poleci ciepłe (cieplejsze) to znaczy, że temperatura w małym obiegu
>> już się podniosła. I w tym momencie (już leci ciepłe, wskazówka jeszcze
>> nie poszła do góry) pomacaj wlot do chłodnicy. Jak zimny - to dobrze,
>> jak ciepły - termostat do wymiany.
>
> Nawiew zaczyna dmuchać cieplejszym znacznie wcześniej, niż wskaźnik
> temperatury się poruszy, więc pewnie tak ma być.
Temperaturę roboczą masz w przedziale 95-115 stopni, nagrzewnica całkiem
nieźle nagrzewa powietrze jak jest jeszcze sporo zimniejsza - bez sensu
czekać w zimnym samochodzie, skoro można wcześniej grzać :)
> Obmacam chłodnicę jak radzisz.
Nie chłodnicę, wąż który prowadzi do chłodnicy.
Pzdr,
Krzysiek Kiełczewski