eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzujnik pogodowy (sonda zewnętrzna) do pieca Saunier Duval ThemaClassicRe: Czujnik pogodowy (sonda zewnętrzna) do pieca Saunier Duval ThemaClassic
    From: "GREGOR" <grzelecg&gmai.com>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik pogodowy (sonda zewnętrzna) do pieca Saunier Duval ThemaClassic
    Date: Mon, 11 Nov 2013 18:23:35 +0100

    Czy Twój kocioł jest w wersji kondensacyjnej?

    Pozdrawiam
    GREGOR

    "Paweł Hadam" wrote in message news:l5ng7s$3bg$1@dont-email.me...

    W dniu 2013-11-09 17:56, J.F. pisze:

    > A gdzie znalazles ze to ntc ?
    > Pinow nie pomyliles ?

    Instrukcja, strona 29. Podłączony zgodnie z instrukcją. Patrząc na
    płytkę, to trzeci pin złącza zwarty jest z drugim, a czwarty to też
    jakiś sygnał.

    /1b/00/00/themaclassic-instrukcja.pdf)

    > A reakcja w postaci pojawienia sie odpowiednich punktow w menu jest,
    > czy one sie zawsze pojawiaja ?

    Zawsze są. I nie ma w menu czy w instrukcji żadnej informacji, czy piec
    sam rozpoznaje czujnik (z objawów wygląda, że tak), czy też trzeba go o
    tym poinformować.

    > Moze byc bydlak powolny i reakcja bedzie po godzinie. No ijeszcze
    > temperatura w domu zblizona do nastawionej, bo jak za mala, to piec
    > moze uznac ze trzeba goraco.

    Właśnie jak jest ciepło to piec ma grzać na minimum temperatury (38
    stopni). Próbowałem odczekiwać, może nie godzinę, ale przynajmniej 5
    minut. Włączałem i wyłączałem piec - wtedy logika mówi, że powinien
    wziąć do nastaw pierwszy pomiar. Ale sprawdzę jeszcze dłuższe czasy.

    > moze Pt100 ? podlacz tam rezystor 100 ohm na dluzej,
    > niech symuluje 0C.
    > Albo Pt1000.

    Zakres rezystancji testowych jakie użyłem powinien trafić w obszar
    działania jednego i drugiego. 100 ohm i 1k też sprawdzałem, przy zerze
    powinien grzać do około 40% temperatury nastawionej.

    > Ciekawa sprawa - znajduje mi tylko polskie strony.
    > Taka uroda googli, czy ten symbol to tylko na Polske ?

    No też mnie to ciekawi. Symbolu czujnika nie ma w instrukcji, jest tylko
    w cenniku na stronie producenta. Sprawdzałem anglojęzyczne instrukcje i
    też nic nowego.