    From: g...@s...invalid (Adam Wysocki)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Czujnik magnetyczny + komparator
    Date: Thu, 12 Jan 2017 15:17:29 +0000 (UTC)
    <vTd67l9uIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58760eaa$0$15200$65785112@news.neostrada.pl>
    <1cTd67p7aIqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <58761f1c$0$5144$65785112@news.neostrada.pl>
    <1dTd68qs7IqvqNv8%gof@news.chmurka.net>
    <5877738e$0$15187$65785112@news.neostrada.pl>

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > magnes czy cewka sa jak bateryjka i wytwaja "napiecie magnetyczne".
    > A otoczenie ma pewien "opor magnetyczny".
    > Powietrze duzy, stal maly.
    >
    > A pola magnetyczne sa jak prad - im wiekszy opor tym mniejszy prad, i
    > wybieramy latwiejsza droge.
    >
    > W efekcie jak mamy miedzy biegunami pare mm powietrza, to natezenie
    > pola B bedzie male.
    > Kawalek blaszki o znikomym "oporze" i przez powietrze mamy juz tylko
    > np milimetr. i pole rosnie kilkukrotnie.
    >
    > A dodatkowo strumien magnetyczny sie koncentruje na zbudowanej drodze,

    Ok, teraz rozumiem.

    Btw, przypomniało mi się, że ten czujnik położenia wału dawał przebieg ok.
    5Hz, tak samo jak LED (1 pełny cykl na 1 obrót magnesu), więc nie mogło
    być na wirniku układu NSNS, bo wtedy byłoby ok. 10Hz...

    > Te pompki obiegowe slabiutkie ... a dasz mocniejsza, to chiales dobrze
    > wyregulowac instalacje aby oszczednie pracowala, a skonczylo sie na
    > wiekszej pompce :-)

    W sumie do obiegu się nadają... mam taką w piecu do CO i daje radę,
    kaloryfery ciepłe.

    > Niekoniecznie w mieszkaniu - wymiennik pompy na dworze polewaj :-)

    Tzn. układ zamknięty, a wymiennik zamiast zanurzony w studni, polewany
    wodą ze studni? Nie wiem ile więcej mocy chłodniczej można wyciągnąć z
    parowania wody :) ale mam wrażenie że między zimną wodą a wymiennikiem
    z krążącą ciepłą wodą też będą jakieś straty (czyli wymiennik nie odda
    wodzie 100% ciepła). Wrzucanie do studni ciepłej wody i branie z niej
    zimnej wydaje się wydajniejsze :)

    --
    http://www.chmurka.net/