  • Data: 2017-01-11 12:36:31
    Temat: Re: Czujnik magnetyczny + komparator
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    woda-powogaz-js-1-i6093942373.html

    > to jestem niemal pewny, ze w wirniku jest magnes, a drugi w liczniku.

    To, co czytam potwierdza to, co piszesz. "Ruch wirnika przekazywany jest
    do liczydła za pomocą magnesów umieszczonych w obu komorach oraz
    mechanizmu sprzęgła magnetycznego."

    Tylko czemu ani hallotron nie wykrywa mi tego wirnika, ani nawet podkładka
    stalowa, położona na części wirnikowej, ani drgnie podczas przepływu wody?

    ierze/sv-rtk/pl-sv-rtk.pdf

    > Ale to jakis inny typ, Ty masz "skrzydelkowy", tu jest
    > objetosciowy/tlokowo-wypornosciowy.

    Ok, chodziło mi tylko o sposób izolacji magnetycznej.

    > Tylko wiesz - jak sie dorzuci wymiennik gruntowy, wymiennik w pompie -
    > to moze pare W zabraknac :-)

    W sensie do chłodzenia? No wyżej d... nie podskoczę, muszę działać na tym,
    co mam :)

    Trochę żałuję, że puściłem w gruncie alupex 16mm (czyli wewnątrz 12mm).
    To był na początku "projekt badawczy" i nie chciałem za dużo w niego
    inwestować, ale 3 lata temu (gdy kładłem rury) nie było jeszcze tak
    gorąco, jak w zeszłe lato...

    Jakbym kładł rury dzisiaj, to puściłbym większą średnicę, ale teraz
    rozrycie tego wszystkiego byłoby uciążliwe, więc na razie chcę zobaczyć,
    na ile będzie efekt przy większej pompie i przy puszczeniu wody
    bezpośrednio ze studni (w zeszłe lato był obieg zamknięty, była chłodnica
    samochodowa w studni i brak ruchu wody w samej studni, i marnie to
    działało).

    Chcę też dać czujnik temperatury na wyjściu ze studni (za pompą, bo pompa
    jest zanurzeniowa) i zobaczyć, ile tracę w gruncie. Jak się okaże że za
    dużo, to może na następny sezon jednak to rozryję, poświęcę te 12 godzin
    (tyle zajęło mi to poprzednio, trzy wieczory po 4 godziny - rów głęboki na
    metr, może trochę więcej, i długi na 15m) i wymienię rury na większe, przy
    okazji puszczając je w otulinie (teraz otulina jest tylko na odcinku od
    ziemi do domu)...

    Polak zawsze znajdzie sposób :)

    --
    http://www.chmurka.net/