eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaCzujnik gazu - fałszywe alarmy? › Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!2.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!feeds.phibee-telecom.net!newsreader4.netcologne.de!news.n
    etcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am
    4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02
    .news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-
    for-mail
    Subject: Re: Czujnik gazu - fałszywe alarmy?
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    References: <9...@g...com>
    <1...@g...com>
    <610fb3c6$0$543$65785112@news.neostrada.pl>
    <9...@g...com>
    <8...@g...com>
    <61112b6c$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <6...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <b...@g...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <sflomc$g2j$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <4...@g...com>
    <sfm351$lp6$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <f...@g...com>
    <611f4b77$0$525$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    <6120de1c$0$541$65785112@news.neostrada.pl>
    <2...@m...lan>
    From: Uzytkownik <a...@s...pl>
    Date: Sat, 21 Aug 2021 16:21:28 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 6.1; Win64; x64; rv:78.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/78.13.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <2...@m...lan>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Content-Language: pl
    Lines: 91
    Message-ID: <61210bdc$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 5.173.106.33
    X-Trace: 1629555676 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 537 5.173.106.33:53619
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7202
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:766747
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2021-08-21 o 13:23, Mateusz Viste pisze:
    > 2021-08-21 o 13:06 +0200, Uzytkownik napisał:
    >> W dniu 2021-08-21 o 04:24, ptoki pisze:
    >>> piątek, 20 sierpnia 2021 o 08:28:09 UTC+2 Uzytkownik napisał(a):
    >>>
    >>>> W komorze w trakcie pracy
    >>>> kotła panuje nadciśnienie.
    >>> Lol. Nie.
    >>> Nie, tam nie ma nadcisnienia.
    >>> Z reszta nawet nie mam sily dyskutowac.
    >> Chyba, że znasz inne prawa fizyki :)
    > Nie chcę tu niczego podważać, a tym bardziej praw fizyki, ale czy w
    > takim kotle komora nie podlega podciśnieniu za sprawą ciągu
    > naturalnego, tak jak to ma miejsce w tradycyjnym piecu? Wyobrażam sobie
    > to tak, że wentylator o którym mowa ma za zadanie wspomagać ciąg
    > naturalny (kominowy), ale tylko pod warunkiem zachowania podciśnienia w
    > komorze. Domniemywam, że taki kocioł jest wyposażony w jakieś czujniki
    > ciśnienia, które odłączają wentylator przy zaniku podciśnienia w
    > komorze (i być może w ogóle unieruchamiają kocioł). Nie jest tak?
    >
    > Mateusz
    >

    To o czym piszesz występowało tylko w kotłach z otwartymi komorami
    spalania, ale te nie były wyposażane w wentylatory.

    Ogólnie biorąc są 4 typy kotłów gazowych:

    1. Kotły z otwartą komorą spalania tzw. atmosferyczne. Pobierały
    powietrze z pomieszczenia w którym zostały zainstalowane. Spaliny z
    takiego kotła były odprowadzane kominem, który musiał zapewnić
    odpowiedni ciąg kominowy. Obecnie kotły takie są jeszcze dostępne do
    któregoś roku (nie pamiętam do kiedy) tylko i wyłącznie na wymianę. W
    nowo budowanym domu takiego kotła nie można zainstalować zgodnie z prawem.

    2. Niekondensacyjne kotły z zamkniętą komorą spalania - tzw. kotły
    turbo. Turbo dlatego, że posiadały wentylator wymuszający wyrzut spalin
    kominem spalinowym. W ich przypadku stosowało się zestawy koncentryczne
    powietrzno-spalinowe. Wewnętrzną rurą następował wyrzut spalin, a
    zewnętrzną rurą lub szachtem kominowym, zasysanie powietrza do spalania.
    Tutaj w zależności od konstrukcji wentylator albo wtłaczał powietrze do
    komory spalania, albo wyciągał spaliny z komory spalania. Niestety ok.
    8-9 lat temu Unia Europejska zakazała produkcji oraz sprzedaży takich
    kotłów oraz zakazała montażu takich kotłów w nowych budynkach. Kotłów
    tych po prostu już się nie kupi, chyba, że jakieś "leżaki" magazynowe
    lub od kogoś, kto kupił i nie zamontował.

    3. Kotły kondensacyjne z zamkniętymi komorami spalania, które obecnie są
    w sprzedaży współpracują z zestawami powietrzno-spalinowymi, podobnie
    jak kotły turbo. W ich przypadku świeże powietrze zasysane jest poprzez
    wnętrze kotła (ta przestrzeń pod obudową zewnętrzną kotła) i wtłaczane
    poprzez palnik do komory spalania. Co ciekawsze wentylator wdmuchuje do
    palnika mieszankę powietrza z gazem, ponieważ przed wentylatorem
    następuje ich zmieszanie. Komora spalania znajduje się wewnątrz obudowy
    kotła. W trakcie normalnej pracy kotła wewnątrz obudowy, a dookoła
    komory spalania, wentylator wytwarza podciśnienie, zaś wewnątrz komory
    spalania jest nadciśnienie, skąd spaliny są wypychane tym nadciśnieniem
    do rury spalinowej zestawu powietrzno-spalinowego.

    Zarówno kotły turbo jak i kotły kondensacyjne mogą współpracować z
    systemem rozdzielnym tzn. jedną rurą jest doprowadzone świeże powietrze
    zza ściany do wnętrza kotła, a drugą rurą spalinową wyrzucane są
    spaliny. Jeżeli rura spalinowa jest wsadzona do kanału kominowego i
    wyprowadzona jest ponad dach budynku, a rura powietrzna zasysa powietrze
    zza ściany to może się zdarzyć, że w takim kominie spalinowym powstanie
    ciąg kominowy i wtedy w czasie postoju kotła może poprzez kocioł
    przepływać powietrze i wylatywać kominem spalinowym. Ale jest to
    sytuacja niekorzystna, która pogarsza sprawność całego systemu
    grzewczego, a w dodatku może doprowadzić do zamarznięcia kotła.

    Jeżeli zastosujemy koncentryczny zestaw powietrzno-spalinowy to w takim
    zestawie nie wytworzy się ciąg kominowy.

    4. Kotły kondensujące. Są top kotły turbo (2), które zostały doposażone
    w przystawkę kondensującą. Kotły takie są czasami sprzedawane po
    marketach budowlanych jako rzekomo kotły kondensacyjne. Rzecz w tym, że
    UE zakazała produkcji i sprzedaży kotłów turbo. Firmy, które zostały ze
    sporymi zapasami kotłów turbo oraz częściami do produkcji tych kotłów
    wpadała na pomysł a jaki sposób wypchnąć na rynek te "leżaki
    magazynowe". Doposażono je w dodatkową przystawkę - wymiennik
    kondensujący i sprzedawane są w niższej cenie niż kotły kondensacyjne.
    Często ludzie się łapią na takie okazje i myślą, że mają kocioł
    kondensacyjny, a w rzeczywistości są to kotły kondensujące, które mają
    tylko nieco większą sprawność od niekondensacyjnych kotłów turbo, ale
    niższą od kotłów kondensacyjnych.

    W żadnym z ww przypadków kotłów nie było konstrukcji w której wentylator
    wspomagałby naturalny ciąg kominowy. Były kotły albo pracujące na ciągu
    kominowym lub też kotły z wymuszonym obiegiem poprzez wentylator w
    przypadku których ciąg kominowy tylko może pogorszyć pracę kotła.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: