    From: heby <h...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Człowiek, który nie miał prawa jazdy
    Date: Sun, 27 Feb 2022 13:14:48 +0100

    On 27/02/2022 12:34, Janusz wrote:
    > pewnie emeryci, renciści itp. ja nie znam nikogo w wieku produkcyjnym
    > bez prawka.

    U mnie to głównie programiści. Na przestrzeni lat - kilkunastu na może
    setkę. Ogólnie w zawodach technicznych, specjalistycznych, nerdowskich,
    potrzeba posiadania samochodu jest niewielka.

    > Ale zakupy a załatwianie w urzędzie to dwie róże rzeczy

    To dokłądnie ten sam poziom komplikacji i ten sam mur. A w zasadzie
    krawężnik, nie do przeskoczenia dla wielu, którzy potrafią potknąc się
    nawet o klawiszowanie prawa.

    >, zakupy to już
    > od x lat robię a urzędy się 'otworzyły' dopiero w pandemii. I do tego
    > się głównie odniosłem.

    Urzędy otworzyły się grubo przed, ale nie było to popularne. Sprawy
    urzędowe, możliwe do załatwienia przez internet, załatwiałem przez
    internet od tak dawna, że nie pamiętam.

    > Wcale mnie to nie dziwi, ich wiele rzeczy szokuje w europie, nasze ulice
    > to u nich chodniki :)

    Akurat to znajomi amerykanie uważali za bardzo ładne i klimatyczne.
    Pranie na balkonie było szokujące - to u was nie ma suszarek
    elektycznych? Szokowalo ich dużo więcej, ale to pranie pamiętam jako
    graniczące z przerażeniem. Dla nich takie rzeczy były na fotkach z wojny
    secesyjnej.

    >  Skoro na, tu w Europie, nie szokuje,
    > Żadne pechowe, auto to wygoda poruszania się, jak się mi zepsuło to
    > zwykłe zakupy stają się wyprawą, ale ja nie mieszkam w centrum tylko na
    > obrzeżach miasta.

    No więc nie jesteś w grupie, o jakiej tutaj mówie, czyli "w centrum
    miasta". I nie mam na myśli ruder na rynku, tylko "centrum" to tam,
    gdzie jest sprawna komunikacja i zaplecze do życia.

    > Już dawno nie, chyba że gdzieś na głębokiej wsi, dla mnie auto to sprzęt
    > do transportu,

    Niezupełnie to zniknęło. Potrzeba kupowania *konkretnego* samochodu, a
    nie przedmiotu, zanika, ale jest ciągle widoczna. Ciągle wielu pawianów
    potrzebuje pokazywac swój czerwony tyłek w stadzie i to chyba raczej nie
    uda się rozwiązać w jednym pokoleniu.

    > podobnie jak maszynka do golenia. Ma jeździć.

    Słusznie. Stosuje tą zasadę. Dlatego miałem jako pierwsze wozidło Lanosa
    na gaz i bardzo sobie chwalę do dzisiaj ;)

    > To chyba Ty, u mnie już dawno zaszły.

    Ja się nie szykuję. Ja je tworzę :)