  • 141. Data: 2012-02-11 21:56:21
    Temat: Re: Czip RFID w kartach bankomatowych
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > Troszeczkę dziwnie dyskutujecie. Widzę tutaj "drobny" problem, że nie
    > robicie różnicy między mocą, a energią. To nie jest science fiction, że z
    > bateryjki, powiedzmy 6F22, uzyskamy moc 1kW, na przykład z lampy błyskowej.

    Ile? Kilowata??? Wiesz - mnie zawsze z obliczeń około kilkudziesięciu
    kilowatów wychodziło...

    --
    Darek

  • 142. Data: 2012-02-11 22:14:29
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    Dariusz K. Ładziak wrote:

    > Ile? Kilowata??? Wiesz - mnie zawsze z obliczeń około kilkudziesięciu
    > kilowatów wychodziło...

    A jak jeszcze bardziej skrócisz impuls, to i MW wyjdzie. Tylko nie z lampy
    błyskowej, ale np. z lasera.

    Waldek

  • 143. Data: 2012-02-12 21:12:12
    Temat: Re: [OT] Czip RFID w kartach bankomatowych
    Od: Michoo <m...@v...pl>

    W dniu 11.02.2012 03:07, Eneuel Leszek Ciszewski pisze:
    > Dzieci głodują? Niech idą do realu i jedzą -- jedzenie nie jest
    > ocipkowane. :)
    Oczywiście, że jest. Potem się te układy osadzają w jelitach powodując
    różne choroby w tym nowotwory. No i można je wysadzić zdalnie.

    Michoo

  • 144. Data: 2012-02-13 00:04:22
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    Użytkownik ""Dariusz K. Ładziak"" <d...@n...pl> napisał w
    wiadomości news:4f36e408$0$26686$65785112@news.neostrada.pl...
> [...]
    > błyskowej.

    Ile? Kilowata??? Wiesz - mnie zawsze z obliczeń około kilkudziesięciu

    ==

    Proste obliczenie - przykładowo, na jednej lampie, na tabliczce znamionowej
    miałem takie dane - czas błysku 1/2000s, energia błysku 10J, czyli Ws,
    prosta matematyka - 20 kW mocy w błysku (oczywiście, zakładajac
    stuprocentową sprawność). Baterie - dwa paluszki R6.

  • 145. Data: 2012-02-13 13:48:02
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@z...fu-berlin.de> napisał w
    wiadomości news:9pno9iFe7pU1@mid.uni-berlin.de...

    > N zwojów w antenie zbierze więcej energii, niż
    > n/2, inaczej nie nawijano by tego tyle. Ale każdy zwój ma swoje R, no i
    > masę
    > (i cenę). Dlatego robi się tak, by było dobrze :-).

    Według mnie strumień pola przenikający przez powierzchnię objętą zwojem jest
    w jakiś sposób proporcjonalny do maksymalnej mocy jaką można z tego zwoju
    zebrać. Objęcie tego samego strumienia milionem zwojów nie zwiększa tego
    limitu.
    Zakwestionowałem tezę, że milion zwojów pozwoli pobrać z anteny milion razy
    większą moc przedstawiając absurdalny przykład generatora darmowej energii.
    P.G.

  • 146. Data: 2012-02-13 13:53:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

> [...]
    > większą moc przedstawiając absurdalny przykład generatora darmowej energii.

    Przecież każda cewka ma swoją pojemność i juz przy znacznie mniejszej
    ilości zwojów okaże się, że nie sposób przyjąć więcej energii.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 147. Data: 2012-02-13 14:08:58
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    > Przecież każda cewka ma swoją pojemność i juz przy znacznie mniejszej
    > ilości zwojów okaże się, że nie sposób przyjąć więcej energii.

    Dopasowując się do poziomu stawiającego taką tezę próbuję wykazać jej
    bezsens bez mieszania do tego tak skomplikowanych zagadnień jak pojemność
    czy rezystancja uzwojenia.
    Gromadzenie w kondensatorze mikroenergii z pominięciem problemu choćby
    spadku napięcia na diodach też prowokuje do dyskusji, ale ugryzłem się w ...
    klawiaturę.
    P.G.

  • 148. Data: 2012-02-13 15:14:49
    Od: "Ekspert" <n...@n...joł>

    Piotr Gałka napisał:
> [...]
    > jaką można z tego zwoju zebrać. Objęcie tego samego strumienia
    > milionem zwojów nie zwiększa tego limitu.

    Widzę że myślenie nie wychodzi Panu najlepiej, więc proponuje zostawić to
    osobom którym to lepiej wychodzi.
    A Pana zapraszam na wykład do Gimnazjum w Białymstoku, gdzie będzie można
    obserwować proste doświadczenie z magnesem i cewką, udowadniające że ilość
    odbieranej energii z pola przez cewkę jest niemal proporcjonalne do liczny
    zwojów, można się o tym przekonać również z prostych wzorów empirycznych
    opisanych w każdym podręczniku do podstaw fizyki, lub elektrotechniki,
    gorąco zapraszam do lektury.

  • 149. Data: 2012-02-13 15:37:49
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > zwojów, można się o tym przekonać również z prostych wzorów empirycznych
    > opisanych w każdym podręczniku do podstaw fizyki, lub elektrotechniki,
    Kusząca propozycja, choćby dla samego zobaczenia cewki z milionem zwoi (i
    uzyskanej milion razy większej energii niż z jednego zwoju).
    P.G.

  • 150. Data: 2012-02-13 18:09:11
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

> [...]
    > spadku napięcia na diodach też prowokuje do dyskusji, ale ugryzłem się w ...

    Jestem akurat na swieżo z próbą przesyłania znaczącej energii na
    odległość ledwie 2mm. Już taka mikroskopijna odległość uniemożliwila
    mi przesłanie więcej niż ledwie jakiś 6W i to przy 10-krotnie wyższej
    mocy biernej krążącej po stronie pierwotnej. Zwiększanie liczby zwojów
    niczego nie zmieniało.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl