  • 1. Data: 2010-04-02 19:42:58
    Temat: Czeski film...
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Kupiłem swego czasu kilka czeskich filmów z kolekcji "Polska the Times".
    Niedrogie były, więc się nawet tak bardzo nie zdenerwowałem, gdy
    odtwarzacz LG napisał, że nie ma uprawnień do odtwarzania. Sprawdziłem
    na kilku innych odtwarzaczach, oczywiście uprawnienia były, filmy
    zripowałem i z płytki zawierającej sam film bez dodatków wszystko poszło.
    Film z serii 2 czeskich filmów poszedł na LG bez problemów, widać
    poprawili jakieś bity.

    Te same filmy oczywiście czytają się na odtwarzaczu BR Philipsa, ale
    jest z nimi drobny problem - napisy nie znikają. Tzn. znikają, gdy są
    zastąpione nowym napisem, ale w scenach bez dialogów napis od
    poprzedniej sceny potrafi świecić kilka minut. A na LG jest dobrze!
    Oczywiście inne płyty wyświetlają i gaszą napisy poprawnie - i na LG i
    na Philipsie.

    Czy z tym niewątpliwym postępem nie można dostać tego i owego?

    Mimo wszystko problem jest raczej z płytą niż z odtwarzaczem - subtelna
    niezgodność ze standartami, od której jeden odtwarzacz głupieje, drugi
    nie...

    --
    Pozdrowienia
    Janek http://www.mimuw.edu.pl/~janek

  • 2. Data: 2010-04-03 08:45:33
    Temat: Re: Czeski film...
    Od: Jan Rudziński <j...@g...pl>

    Cześć wszystkim

    Jan Rudziński pisze:
    > Cześć wszystkim
    >
    > Kupiłem swego czasu kilka czeskich filmów z kolekcji "Polska the Times".

    Dodam jeszcze, że filmy te są nagrane z ustawionym bitem na proporcje
    4:3, natomiast dodano na sztywno czarne pasy u góry i u dołu.
    Rozumiem jeszcze, że tak się nadaje analogowo, żeby posiadacze bardzo
    starych telewizorów widzieli we właściwych proporcjach, ale na DVD?
    Czy istnieje na rynku odtwarzacz, który nie przekoduje filmu nagranego
    anamorficznie na letter box?

    Przecież taki debilny format nawet nie daje oszczędności na etapie
    masteringu czy produkcji?